Álomszerű kezdésből rémálomszerű vég: George Russell számára drámaian alakult a vasárnapi verseny, hiszen nem igazán végezhetett volna jobb munkát, mégis pont nélkül volt kénytelen távozni Melbourne-ből. A brit a remek rajtjának köszönhetően hamar az élre állt, ráadásul pár kanyaron belül a csapattárs, Lewis Hamilton is felzárkózott mögé, ami kedvező stratégiai helyzetet teremtett a Mercedes számára.
MÁRCIUS 31., PÉNTEK | |||||
1. szabadedzés: 1. Verstappen 1:18.790 | |||||
2. szabadedzés: 1. Alonso 1:18.887 | |||||
ÁPRILIS 1., SZOMBAT | |||||
3. szabadedzés: 1. Verstappen 1:17.565 | |||||
Időmérő: 1. Verstappen 1:16.732 | |||||
ÁPRILIS 2., VASÁRNAP | |||||
A verseny: 1. Verstappen, 2. Hamilton, 3. Alonso | |||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||||
Április 30., 13.00 | Azeri Nagydíj, Baki | ||||
Május 7., 21.30 | Miami Nagydíj, Miami | ||||
Május 21., 15.00 | Emilia-romagnai Nagydíj, Imola |
Russell magabiztosan tartotta az első helyet egészen az Alexander Albon balesete miatt érvénybe lépő biztonsági autós szakaszig, és úgy tűnt, taktikailag is előnybe került azzal, hogy a csapata kihívta cserére a korlátozás alatt, hiszen a fő ellenfeleihez képest időt spórolt meg a bokszban. Ezen előnye azonban gyorsan szertefoszlott a rövidesen lendülő piros zászló miatt, ami valamennyi versenyző számára ingyen gumicserét biztosított.
A brit a hetedik pozícióból folytathatta a futamot, és nagy tempóban kezdte meg a felzárkózást. A pilóta öt kör alatt visszazárkózott a negyedik helyre, majd a 18. körben váratlanul lángra kapott alatta a Mercedes.
„Igazán csalódott vagyok. Először a piros zászló miatt, ami szerintem teljesen felesleges volt. Nyilván sok volt a felhordott kavics a pályán, de volt egy teljesen tiszta versenyív is. Láttunk már ennél sokkal rosszabbat is a múltban. Az egész egy kicsit a szaúdi versenyre emlékeztet, amikor beküldték a biztonsági autót egy olyan kocsi miatt, amely már majdnem teljesen elhagyta a bukóteret. Nem igazán értem ezeket a döntéseket" – fakadt ki a versenyirányítás döntésére.
„A hetedik helyen tértem vissza, és előttem voltak. Ekkor arra gondoltam, most már a miénk a verseny. Nem látom okát, miért ne nyerhettem volna, tudva, hogy milyen közel volt Lewis és Max (Verstappen), és hogy milyen jó volt a tempónk az elmúlt két hétvégén. Max nyilván megelőzte megelőzte Lewist is, de ez a mi futamunk lehetett volna. Max talán csak beosztotta a versenyét, de nehéz lett volna előznie, főleg, ha Lewis közöttünk van" – magyarázta, majd kitért a kiesésére is.
„Ahogyan kijöttem a nagy tempójú 9–10-es kanyarból, éreztem, hogy valami elszállt, és három kanyarral később később megadta magát az autó. Erősnek éreztem magam, jó volt a tempónk egész hétvégén, és ha megnézzük, bármit csináltunk, a maximumot hoztuk ki. Nagyszerű volt a kvalifikáció, a rajt, az újraindítás és helyes taktikai döntést hoztunk, illetve jól beosztottuk az első etapot is. Akár el is tudtunk volna húzni, hiszen eléggé jól nézett ki a helyzet annak ellenére is, hogy Lewis keményen nyomta mögöttem. A gumikat elnézve jó lehettem volna később is."
Russell ezt követően kitért a Red Bull teljesítményére is, a mercedeses szerint a rivális szándékosan visszafogja magát, hiszen el szeretné kerülni, hogy a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) lépéseket fontolgasson a fölényét látva.
„Nyilvánvalóan visszafogják a tempójukat. Szerintem kellemetlenül érzik magukat attól, hogy megmutassák a bennük rejlő potenciált, hiszen minél gyorsabbnak tűnnek, a sportág annál inkább megpróbálja valamilyen módon visszatartani őket. Úgy vélem, reálisan hat–hét tizeddel gyorsabbak a teljes mezőnynél. Nem tudom, hogy pillanatnyilag mi lehet a valós tempókülönbség, de Maxnak és a Red Bullnak sincs semmi oka rá, hogy igazán nyomja" – jelentette ki a BBC Chequered Flag podcastjében.
„Ennek ellenére nagyszerű munkát végeztek, amit nem vehetünk el tőlük, és nekünk kell előrelépnünk."
Russell három nagydíjat követően 18 megszerzett ponttal az egyéni összetett hetedik helyét foglalja el.