F1: új esőgumi, kötelező téli leállás – több szabályváltozásról döntöttek

H. L.H. L.
Vágólapra másolva!
2023.02.21. 22:28
null
Jövő hétvégén indul a 2023-as bajnokság (Fotó: AFP)
A Formula–1-es bizottság keddi ülésén több témában is döntés született a hamarosan rajtoló világbajnoksággal kapcsolatban.

 

A Formula–1 bizottság keddi londoni ülésén az ügyvezető igazgató Stefano Domenicali, a Nemzetközi Automobil-szövetséget (FIA) képviselő Nikolasz Tombazisz, valamint a tíz csapat képviselői jelenlétében több témában is döntés született.

A felek határoztak arról, hogy a májusi Emilia-romagnai Nagydíjtól új esőgumit vezetnek be, amely a Pirelli teszteken összegyűjtött adatai szerint az eddigieknél nagyobb teljesítményű, és gumimelegítő paplan használatát sem igényli. Emellett némi szabálypontosítás is történt a rövidített versenyekkel kapcsolatban is, aminek következményeként a nem piros zászlóval záródó rövidebb futamokért is kevesebb pont jár.

A tavaly bevezetett új pontozási rendszer a világbajnoki címről döntő Japán Nagydíjon okozott bonyodalmat, hiszen a versenyzők annak ellenére is teljes pontot kaptak, hogy csak kicsivel több mint a versenytáv felét teljesítették, ehhez hasonló eset az idén már biztosan nem fog történni.

Enyhítenek a csapatok és a pilóták közötti rádióüzenetekre vonatkozó regulákon, valamint a sprinthétvégéken érvényes parc fermé szabályokon is. Az istállók ezentúl nagyobb szabadságot kapnak a sérülésre hajlamos alkatrészek cseréjét illetően.

Fontos változtatás történt a költségvetési határral kapcsolatban is: a csapatok az eredetileg meghatározott 1.2 helyett 1.8 millió dollárt kapnak a 21. Grand Prix-t követő versenyhétvégékre.

Módosítanak továbbá több versenyhelyszínen is: Azerbajdzsánban és Miamiban újraaszfaltozzák a pályát, míg Dzsiddában kisebb változtatásokat hajtanak végre az aszfaltcsíkon annak érdekében, hogy a versenyzők jobban belássák a kanyarokat.

A fent említett három helyszínen, illetve Bahreinben a DRS-szakaszokon is változtatnak, és az is biztossá vált, hogy Melbourne-ben négy előzési zóna áll a pilóták rendelkezésére.

Ezek mellett arról is határozat született, hogy a jövőben télen is lesz kötelező gyárleállás a csapatok és a motorgyártók számára.

Az idényt megelőző bahreini teszt csütörtökön veszi kezdetét, míg az évnyitó Bahreini Nagydíjat jövő hétvégén rendezik meg.

Legfrissebb hírek

„Pokoli küzdelem lesz magunk mögött tartani Piastrit" – a Red Bull taktikája bevált, de mit hoz a verseny?

F1
25 perce

„Agyátültetésre van szükségem” – Hamilton továbbra is szenved az időmérőn a Ferrarival

F1
2 órája

„Cserben hagytam magamat. Cserben hagytam a csapatot” – Norris idiótának érzi magát

F1
2 órája

Verstappen a pole pozícióban, Norris a falban zárta a dzsiddai időmérőt

F1
6 órája

A McLaren óriási fölényben a szaúdi időmérő előtt; Hamilton a top 10-en kívül

F1
9 órája

„Sok hátránya van Verstappennek" – az Aston Martinnál és a Mercedesnél sincs hely a holland számára?

F1
12 órája

Hamilton nem tudja, képes lesz-e bejutni a Q3-ba; Leclerc szerint bármi lehetséges Dzsiddában

F1
2025.04.18. 23:33

Norris vezérletével a McLaren kettőse az élen; Cunoda összetörte a Red Bullt a második szaúdi edzésen

F1
2025.04.18. 18:35
Ezek is érdekelhetik