F1: új esőgumi, kötelező téli leállás – több szabályváltozásról döntöttek

H. L.H. L.
Vágólapra másolva!
2023.02.21. 22:28
null
Jövő hétvégén indul a 2023-as bajnokság (Fotó: AFP)
A Formula–1-es bizottság keddi ülésén több témában is döntés született a hamarosan rajtoló világbajnoksággal kapcsolatban.

 

A Formula–1 bizottság keddi londoni ülésén az ügyvezető igazgató Stefano Domenicali, a Nemzetközi Automobil-szövetséget (FIA) képviselő Nikolasz Tombazisz, valamint a tíz csapat képviselői jelenlétében több témában is döntés született.

A felek határoztak arról, hogy a májusi Emilia-romagnai Nagydíjtól új esőgumit vezetnek be, amely a Pirelli teszteken összegyűjtött adatai szerint az eddigieknél nagyobb teljesítményű, és gumimelegítő paplan használatát sem igényli. Emellett némi szabálypontosítás is történt a rövidített versenyekkel kapcsolatban is, aminek következményeként a nem piros zászlóval záródó rövidebb futamokért is kevesebb pont jár.

A tavaly bevezetett új pontozási rendszer a világbajnoki címről döntő Japán Nagydíjon okozott bonyodalmat, hiszen a versenyzők annak ellenére is teljes pontot kaptak, hogy csak kicsivel több mint a versenytáv felét teljesítették, ehhez hasonló eset az idén már biztosan nem fog történni.

Enyhítenek a csapatok és a pilóták közötti rádióüzenetekre vonatkozó regulákon, valamint a sprinthétvégéken érvényes parc fermé szabályokon is. Az istállók ezentúl nagyobb szabadságot kapnak a sérülésre hajlamos alkatrészek cseréjét illetően.

Fontos változtatás történt a költségvetési határral kapcsolatban is: a csapatok az eredetileg meghatározott 1.2 helyett 1.8 millió dollárt kapnak a 21. Grand Prix-t követő versenyhétvégékre.

Módosítanak továbbá több versenyhelyszínen is: Azerbajdzsánban és Miamiban újraaszfaltozzák a pályát, míg Dzsiddában kisebb változtatásokat hajtanak végre az aszfaltcsíkon annak érdekében, hogy a versenyzők jobban belássák a kanyarokat.

A fent említett három helyszínen, illetve Bahreinben a DRS-szakaszokon is változtatnak, és az is biztossá vált, hogy Melbourne-ben négy előzési zóna áll a pilóták rendelkezésére.

Ezek mellett arról is határozat született, hogy a jövőben télen is lesz kötelező gyárleállás a csapatok és a motorgyártók számára.

Az idényt megelőző bahreini teszt csütörtökön veszi kezdetét, míg az évnyitó Bahreini Nagydíjat jövő hétvégén rendezik meg.

Legfrissebb hírek

Két helyszín, három teszt és egy szombati futam – az F1 több bejelentést tett 2026 kapcsán

F1
1 órája

„Olyan volt, mintha a világbajnoki címért küzdene!” – Bortoleto azt hitte, kíméletesebb lesz vele Alonso

F1
1 órája

F1 75: Jim Clark beragadt a rajtnál, Graham Hill egérutat nyert a vb-csatában

F1
2 órája

Piastri: Az Alpine még ennyi év után is megtalálja a módját, hogy kib.sszon velem!

F1
3 órája

„Talán picit túlfeszítettem a határokat” – Piastri és Norris is élvezte az intenzív csatát a győzelemért

F1
18 órája

Verstappen reméli, hogy többet nem emlegetik a bajnoki esélyeit; Antonelli rajtbüntetést kapott

F1
20 órája

Norris visszaverte Piastri támadásait, és megnyerte a spielbergi versenyt; Verstappen kiesett

F1
21 órája

Csapatfőnökcsere: Vasseur nem lesz ott a Ferrarival az osztrák versenyen

F1
Tegnap, 12:40
Ezek is érdekelhetik