Max Verstappen idénybeli 15. győzelmét aratta, amivel új csúcsot állított fel, amit talán sokáig nem fog tudni senki sem megközelíteni. Noha ezzel tisztában van a kétszeres világbajnok is, örülne, ha jövőre sikerülne megismételnie az eredményt.
NOVEMBER 18., PÉNTEK | |||
1. szabadedzés: 1. Hamilton 1:26.633 | |||
2. szabadedzés: 1. Verstappen1:25.146 | |||
NOVEMBER 19., SZOMBAT | |||
3. szabadedzés: 1. Pérez 1:24.982 | |||
Időmérő: 1. Verstappen 1:23.824 | |||
NOVEMBER 20., VASÁRNAP | |||
A verseny: 1. Verstappen, 2. Leclerc, 3. Pérez |
„Minden a gumikezelésről szólt, és szerencsére elég jól tudtam vigyázni a közepes és a kemény abroncsokra is, egészen az első körtől az utolsóig óvtam őket. Csodálatos érzés újra nyerni itt. Hihetetlen, hogy tizenöt győzelmet szereztem az idén. Nagyon élveztem a közös munkát a csapattal, elképesztő eredményeket értünk el együtt. Tudom, hogy nagyon nehéz lesz megismételni az idei teljesítményt, de éppen ez ad óriási motivációt a következő évre, hogy megpróbáljuk túlszárnyalni mindezt."
Noha a Ferrari pénteken még egyértelműen szenvedett a gumikopással, a versenyen Charles Leclerc pont a remek gumikezelésének és az ebből adódó egykiállásos stratégiájának köszönhette, hogy Sergio Pérez előtt tudott végezni a versenypályán és az egyéni bajnokságban is.
„Száztíz százalékos teljesítményt nyújtottunk az elsőtől az utolsó körig.Tökéletes versenyt futottunk. Tudtam, hogy az egyetlen esélyünket az eltérő stratégia jelentheti Pérez legyőzésére, és ezt sikerült jól végrehajtanunk. Bevált az egykiállásos taktika. Remélem, a következő évben sikerül szintet lépnünk, és harcba szállhatunk a bajnoki címért, de a tavalyi állapothoz képest idén is rengeteget léptünk előre. A bajnokság második felében stratégiai szempontból és gumikezelésben is sokat javultunk, de a téli szünetben azon fogunk dolgozni, hogy még jobban felzárkózzunk a Red Bullra."
Pérez a második helyről vághatott neki a versenynek, majd nem sokkal Leclerc mögött a harmadik pozícióban látta meg a kockás zászlót. Ez azt jelentette, hogy a mexikói a harmadik helyen végzett az egyéni tabellát.
„Sajnos ez most így alakult, néha ilyen szoros a Formula–1. Végső soron ugyanakkor boldog és elégedett lehetek, hiszen csapatként mindent megtettünk az egész idényben. Biztos vagyok benne, hogy jövőre még erősebben térünk vissza. Voltak nagyon jó pillanataim és remek csatáim is, de végig szenvedtem a gumikkal, ebben sokat kell még fejlődnöm."
1. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:27:45.914 | |
2. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 8.771 mp h. | |
3. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 10.093 mp h. | |
4. | Carlos Sainz | spanyol | Ferrari | 24.892 mp h. | |
5. | George Russell | brit | Mercedes | 35.888 mp h. | |
6. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 56.234 mp h. | |
7. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 57.240 mp h. | |
8. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:16.931 p h. | |
9. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:23.268 p h. | |
10. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 1:23.898 p h. | |
11. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 1:29.371 p h. | |
12. | Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 1 kör h. | |
13. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 1 kör h. | |
14. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1 kör h. | |
15. | Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1 kör h. | |
16. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 1 kör h. | |
17. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1 kör h. | |
18. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 3 kör h. | hidraulika |
19. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 3 kör h. | |
FELADTÁK | megtett körök | kiesés oka | |||
Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 27 | hűtővíz-elfolyás |
PILÓTÁK | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | LEGGYORSABB KÖRÖK | PONT | |
1. | Max Verstappen | 15 | 17 | 20 | 5 | 454 |
2. | Charles Leclerc | 3 | 11 | 19 | 3 | 308 |
3. | Sergio Pérez | 2 | 11 | 20 | 3 | 305 |
4. | George Russell | 1 | 8 | 20 | 3 | 275 |
5. | Carlos Sainz | 1 | 9 | 18 | 2 | 246 |
6. | Lewis Hamilton | – | 9 | 19 | 2 | 240 |
7. | Lando Norris | – | 1 | 18 | 2 | 122 |
8. | Esteban Ocon | – | – | 16 | – | 92 |
9. | Fernando Alonso | – | – | 14 | – | 81 |
10. | Valtteri Bottas | – | – | 9 | – | 49 |
11. | Daniel Ricciardo | – | – | 8 | – | 37 |
12. | Sebastian Vettel | – | – | 10 | – | 37 |
13. | Kevin Magnussen | – | – | 7 | – | 25 |
14. | Pierre Gasly | – | – | 6 | – | 23 |
15. | Lance Stroll | – | – | 8 | – | 18 |
16. | Mick Schumacher | – | – | 2 | – | 12 |
17. | Cunoda Juki | – | – | 4 | – | 12 |
18. | Csou Kuan-jü | – | – | 3 | – | 6 |
19. | Alexander Albon | – | – | 3 | – | 4 |
20. | Nicholas Latifi | – | – | 1 | – | 2 |
20. | Nyck de Vries | – | – | 1 | – | 2 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Red Bull-Honda | 759 |
2. | Ferrari | 554 |
3. | Mercedes | 515 |
4. | Alpine-Renault | 173 |
5. | McLaren-Mercedes | 159 |
6. | Alfa Romeo-Ferrari | 55 |
7. | Aston Martin-Mercedes | 55 |
8. | Haas-Ferrari | 37 |
9. | AlphaTauri-Honda | 35 |
10. | Williams-Mercedes | 8 |