Idén negyedik alkalommal indulhat az első rajtkockából Charles Leclerc, aki elhibázta az első gyors körét a barcelonai időmérő utolsó szakaszában, ám kármentése olyannyira jól sikerült, hogy mégis pole pozíciót szerzett.
„Nagyon nehéz időmérő volt, különösen a Q3-ban, mert hibáztam az elején – emlékezett vissza a világbajnoki éllovas. – Ezután nyilván egy köröm maradt, amely kimondottan jól sikerült. Volt néhány kemény pillanat, de végül összehoztam, és nagyon örülök a pole-nak. Remekül sikerült a köröm, és az autót is nagyszerűnek éreztem, roppant elégedett vagyok. Jó helyzetből kezdhetem meg a versenyt, de az előző néhány futamon szenvedtünk a gumikkal a Red Bull-lal ellentétben. Max közvetlenül mellőlem rajtol, és ha nem bánunk megfelelően az abroncsokkal, veszíteni fogunk. Túl kell lendülnünk ezen a problémán, és jó munkát kell végeznünk holnap a gumikkal.”
Leclerc időmérős győzelméhez a saját teljesítményén kívül valamennyire kellett az is, hogy Max Verstappennek nem maradt lehetősége a javításra a Q3 végén. Az 1-es számú Red Bullnál ugyanis technikai probléma adódott, s bár először úgy tűnt, a motor meghibásodása miatt volt kénytelen Verstappen elvenni a gázt, talán az autó másik része nem működött megfelelően.
„Mindig nehéz ezt kimondani, de nem tudtam befejezni a második körömet – fogalmazott a címvédő. – Akár a DRS nem nyílt ki, akár szimplán erőt veszítettem, kár, de az, hogy az első sorban végeztünk azok után, amilyennek tűnt a teljesítményünk eddig a hétvégén, szép eredmény. Az előző két versenyen jól kezeltük a gumikat, de holnap megint elég meleg lesz. Ezen a pályán elég nehéz előzni, de meglátjuk, mi lesz. Remélhetőleg a mi autónk megint kicsit jobban bánik majd a gumikkal, de ez most még nehéz megítélni.”
MÁJUS 20., PÉNTEK | ||||
1. szabadedzés: 1. Leclerc 1:19.828 | ||||
2. szabadedzés: 1. Leclerc 1:19.670 | ||||
MÁJUS 21., SZOMBAT | ||||
3. szabadedzés: 1. Leclerc 1:19.772 | ||||
Időmérő 1. Leclerc 1:18.750 | ||||
MÁJUS 22., VASÁRNAP | ||||
A verseny (66 kör, 308.424 km) rajtja: 15.00 | ||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||
Május 29., 15.00 | Monacói Nagydíj, Monte-Carlo | |||
Június 12. 13.00 | Azeri Nagydíj, Baki | |||
Június 19., 20.00 | Kanadai Nagydíj, Montreal |
Úgy tűnik, látszik a fény az alagút végén a Mercedes számára, ugyanis eddig az idén tapasztaltaknál sokkal jobban teljesítettek Lewis Hamiltonék Barcelonában. Igaz, a hétszeres világbajnok hozzátette, hogy a csapattársánál ő még mindig jóval kevésbé érzi az autót.
„Tettünk egy lépést előre, és ez olyan, amit nem láttunk az előző öt versenyen – vélekedik Hamilton. – Végre sikerült elérnünk ezt, és úgy érzem, hogy már jobban látjuk, milyen irányba is kellene elindulnunk. Most arra várok, hogy a mérnökök és az aerodinamikai szakemberek is hozzájáruljanak még néhány aprósággal a fejlődéshez. Nem delfineztünk az egyenesekben, ami hatalmas különbséget jelent. A hármas és a kilences kanyarban azonban még megvan a jelenség, szóval vár még ránk néhány fejlesztés, hogy sokkal jobbá tegyük az autót. A csapattársam a negyedik helyen végzett, ami azt jelenti, hogy az autónknak legalább ebben a pozícióban kellene lennie, de én csak hatodik lettem. Továbbra is szenvedek az autóval, és nem tudom, ezen hogyan és mikor lendülök túl.”
A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff is reagált Hamilton pozitív benyomásaira a Mercedes fejlődését illetően.
„Azt mondta, hogy végre olyan, mintha egy F1-es autót vezetne – árulta el az osztrák szakember. – Úgy gondolom, ez a legjobb visszajelzés, amit egy versenyzőtől kaphatunk. Szerintem a mi autónk jobb a versenyeken, mint az időmérőkön, de meglátjuk, hogyan teljesítenek a többiek holnap. A tendenciákat elnézve a Red Bull mindig elég erős a futamokon, a Ferrari már kevésbé. Nekünk sikerült egy kisebb lépést tennünk előre, de megpróbáljuk reálisan nézni az esélyeinket. Ahol ma végeztünk, a legjobb eredmény azt nézve, hogy mire számítottunk.”
Két évvel ezelőtt már érte olyan vád az akkor még Racing Point nevű istállót, hogy az egyik riválisuk megoldásait lemásolva tervezte meg az új autója egyes részeit. Lawrence Stroll csapatának négykerekűi akkor a Mercedes 2019-es modelljéhez hasonlítottak igencsak, ám végül viszonylag enyhe büntetéssel megúszták az esetet.
Az idei Spanyol Nagydíjra – ahogyan azt már korábban ígérték – az AMR22-es egy továbbfejlesztett modelljével érkeztek, ám ismét felmerült, hogy nem megengedett módon fejlesztette ki új elemeit a brit istálló. Ezúttal a Red Bullok egyes részeivel mutat igencsak nagy hasonlóságot Sebastian Vettel és Lance Stroll autója, amiért az osztrák istállónál azt is felvetették, hogy adatlopás történt.
A Red Bull több mérnöke átment ugyanis az Aston Martinshoz a közelmúltban, ám Andrew Green, utóbbi istálló technikai igazgatója a barcelonai versenyhétvége pénteki napján megpróbálta tisztázni csapatát.
„Nem értem a Red Bull vádjait, én csak annyit tudok mondani, hogy sohasem kaptunk adatot bármelyik másik csapattól – állítja Green. – Az FIA felkeresett minket, kivizsgálta az esetet, megnézte az adatokat, amelyek alapján fejlesztettük az autót, mindenkit kikérdezett, aki részese volt a folyamatnak, és arra a következtetésre jutott, hogy függetlenül terveztük az autónkat. Bizonyos alkalmazottakról beszélnek, ám ez az autót a tavalyi év közepén született meg, és a tervezési munka többségét az előtt végeztük, hogy bárki érkezett volna hozzánk a Red Bulltól. Szóval úgy gondolom, hogy a vádak nagyon messze vannak a valóságtól.”
Green hozzátette, hogy a mostani autójuk alapjai a tavalyi év végéhez vezetnek vissza, és őket is meglepte, amikor később látták, hogy a Red Bull hasonló megoldásokkal rukkolt ki.
„Választás előtt álltunk a fejlesztéseket illetően, és minket is sokkolt a Red Bull hasonló koncepciója. De mindez csak ráerősít az akkori döntésünkre és arra, hogy először rossz irányba indultunk el” – utalt a technikai igazgató arra, miért teljesítettek ennyire gyengén a szezon elején.
1. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:18.750 | átlag: 213.714 km/ó |
2. | Max Verstappen | holland | Red Bull | 1:19.073 | 0.323 mp h. |
3. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Ferrari | 1:19.166 | 0.416 |
4. | George Russell | brit | Mercedes | 1:19.393 | 0.643 |
5. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull | 1:19.420 | 0.670 |
6. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:19.512 | 0.762 |
7. | Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:19.608 | 0.858 |
8. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:19.682 | 0.932 |
9. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:20.297 | 1.547 |
10. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 1:20.368 | 1.618 |
11. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:20.471 | 1.252 |
12. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:20.638 | 1.419 |
13. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Red Bull | 1:20.639 | 1.420 |
14. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Red Bull | 1:20.861 | 1.642 |
15. | Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 1:21.094 | 1.875 |
16. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin/Mercedes | 1:20.954 | 1.093 |
17. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 1:21.043 | 1.182 |
18. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:21.418 | 1.557 |
19. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 1:21.645 | 1.784 |
20. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1:21.915 | 2.054 |
1. SZAKASZ | 2. SZAKASZ | ||||
1. | Leclerc | 1:19.861 | 1. | Verstappen | 1:19.219 |
2. | Sainz | 1:19.892 | 2. | Sainz | 1:19.453 |
3. | Verstappen | 1:20.091 | 3. | Russell | 1:19.470 |
4. | Russell | 1:20.218 | 4. | Hamilton | 1:19.794 |
5. | Magnussen | 1:20.227 | 5. | Magnussen | 1:19.810 |
6. | Hamilton | 1:20.252 | 6. | Pérez | 1:19.830 |
7. | Bottas | 1:20.355 | 7. | Leclerc | 1:19.969 |
8. | Pérez | 1:20.447 | 8. | Bottas | 1:20.053 |
9. | Csou | 1:20.476 | 9. | Ricciardo | 1:20.287 |
10. | Ricciardo | 1:20.549 | 10. | Schumacher | 1:20.436 |
11. | Schumacher | 1:20.683 | 11. | Norris | 1:20.471 |
12. | Cunoda | 1:20.707 | 12. | Ocon | 1:20.638 |
13. | Gasly | 1:20.719 | 13. | Cunoda | 1:20.639 |
14. | Norris | 1:20.838 | 14. | Gasly | 1:20.861 |
15. | Ocon | 1:20.880 | 15. | Csou | 1:21.094 |
16. | Vettel | 1:20.954 | |||
17. | Alonso | 1:21.043 | |||
18. | Stroll | 1:21.418 | |||
19. | Albon | 1:21.645 | |||
20. | Latifi | 1:21.915 |