F1: nem a motor tréfálta meg Verstappent; az Aston Martin reagált a vádakra

B. Ö. B.B. Ö. B.
Vágólapra másolva!
2022.05.21. 20:34
null
Az Aston Martinnál van miért magyarázkodni Barcelonában (Fotó: AFP)
Charles Leclerc indulhat a pole pozícióból a Formula–1-es Spanyol Nagydíjon. A Ferrari versenyzője nem mindennapi tettet vitt véghez azok után, hogy hibázott az időmérő utolsó szakaszának elején, ám ennél is nagyobb figyelmet kapott Barcelonában az, hogy az Aston Martin talán ismét lemásolta az egyik riválisának – ezúttal a Red Bullnak – az autóját. Az istálló technikai igazgatója tagadja a vádakat. A rajtelsőségről lemaradó Max Verstappen elárulta, mi eredményezhette azt, hogy már az utolsó gyors köre elején le kellett mondani a pole-ról.

 

Idén negyedik alkalommal indulhat az első rajtkockából Charles Leclerc, aki elhibázta az első gyors körét a barcelonai időmérő utolsó szakaszában, ám kármentése olyannyira jól sikerült, hogy mégis pole pozíciót szerzett.

Nagyon nehéz időmérő volt, különösen a Q3-ban, mert hibáztam az elején – emlékezett vissza a világbajnoki éllovas. – Ezután nyilván egy köröm maradt, amely kimondottan jól sikerült. Volt néhány kemény pillanat, de végül összehoztam, és nagyon örülök a pole-nak. Remekül sikerült a köröm, és az autót is nagyszerűnek éreztem, roppant elégedett vagyok. Jó helyzetből kezdhetem meg a versenyt, de az előző néhány futamon szenvedtünk a gumikkal a Red Bull-lal ellentétben. Max közvetlenül mellőlem rajtol, és ha nem bánunk megfelelően az abroncsokkal, veszíteni fogunk. Túl kell lendülnünk ezen a problémán, és jó munkát kell végeznünk holnap a gumikkal.”

Leclerc időmérős győzelméhez a saját teljesítményén kívül valamennyire kellett az is, hogy Max Verstappennek nem maradt lehetősége a javításra a Q3 végén. Az 1-es számú Red Bullnál ugyanis technikai probléma adódott, s bár először úgy tűnt, a motor meghibásodása miatt volt kénytelen Verstappen elvenni a gázt, talán az autó másik része nem működött megfelelően.

„Mindig nehéz ezt kimondani, de nem tudtam befejezni a második körömet – fogalmazott a címvédő. – Akár a DRS nem nyílt ki, akár szimplán erőt veszítettem, kár, de az, hogy az első sorban végeztünk azok után, amilyennek tűnt a teljesítményünk eddig a hétvégén, szép eredmény. Az előző két versenyen jól kezeltük a gumikat, de holnap megint elég meleg lesz. Ezen a pályán elég nehéz előzni, de meglátjuk, mi lesz. Remélhetőleg a mi autónk megint kicsit jobban bánik majd a gumikkal, de ez most még nehéz megítélni.”

52. SPANYOL NAGYDÍJ
MÁJUS 20., PÉNTEK
1. szabadedzés: 1. Leclerc 1:19.828
2. szabadedzés: 1. Leclerc 1:19.670
MÁJUS 21., SZOMBAT
3. szabadedzés: 1. Leclerc 1:19.772
Időmérő 1. Leclerc 1:18.750
MÁJUS 22., VASÁRNAP
A verseny (66 kör, 308.424 km) rajtja: 15.00
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK
Május 29., 15.00 Monacói Nagydíj, Monte-Carlo
Június 12. 13.00 Azeri Nagydíj, Baki
Június 19., 20.00Kanadai Nagydíj, Montreal

Úgy tűnik, látszik a fény az alagút végén a Mercedes számára, ugyanis eddig az idén tapasztaltaknál sokkal jobban teljesítettek Lewis Hamiltonék Barcelonában. Igaz, a hétszeres világbajnok hozzátette, hogy a csapattársánál ő még mindig jóval kevésbé érzi az autót.

„Tettünk egy lépést előre, és ez olyan, amit nem láttunk az előző öt versenyen – vélekedik Hamilton. – Végre sikerült elérnünk ezt, és úgy érzem, hogy már jobban látjuk, milyen irányba is kellene elindulnunk. Most arra várok, hogy a mérnökök és az aerodinamikai szakemberek is hozzájáruljanak még néhány aprósággal a fejlődéshez. Nem delfineztünk az egyenesekben, ami hatalmas különbséget jelent. A hármas és a kilences kanyarban azonban még megvan a jelenség, szóval vár még ránk néhány fejlesztés, hogy sokkal jobbá tegyük az autót. A csapattársam a negyedik helyen végzett, ami azt jelenti, hogy az autónknak legalább ebben a pozícióban kellene lennie, de én csak hatodik lettem. Továbbra is szenvedek az autóval, és nem tudom, ezen hogyan és mikor lendülök túl.”

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff is reagált Hamilton pozitív benyomásaira a Mercedes fejlődését illetően.

„Azt mondta, hogy végre olyan, mintha egy F1-es autót vezetne – árulta el az osztrák szakember. – Úgy gondolom, ez a legjobb visszajelzés, amit egy versenyzőtől kaphatunk. Szerintem a mi autónk jobb a versenyeken, mint az időmérőkön, de meglátjuk, hogyan teljesítenek a többiek holnap. A tendenciákat elnézve a Red Bull mindig elég erős a futamokon, a Ferrari már kevésbé. Nekünk sikerült egy kisebb lépést tennünk előre, de megpróbáljuk reálisan nézni az esélyeinket. Ahol ma végeztünk, a legjobb eredmény azt nézve, hogy mire számítottunk.”

Két évvel ezelőtt már érte olyan vád az akkor még Racing Point nevű istállót, hogy az egyik riválisuk megoldásait lemásolva tervezte meg az új autója egyes részeit. Lawrence Stroll csapatának négykerekűi akkor a Mercedes 2019-es modelljéhez hasonlítottak igencsak, ám végül viszonylag enyhe büntetéssel megúszták az esetet.

Az idei Spanyol Nagydíjra – ahogyan azt már korábban ígérték – az AMR22-es egy továbbfejlesztett modelljével érkeztek, ám ismét felmerült, hogy nem megengedett módon fejlesztette ki új elemeit a brit istálló. Ezúttal a Red Bullok egyes részeivel mutat igencsak nagy hasonlóságot Sebastian Vettel és Lance Stroll autója, amiért az osztrák istállónál azt is felvetették, hogy adatlopás történt.


A Red Bull több mérnöke átment ugyanis az Aston Martinshoz a közelmúltban, ám Andrew Green, utóbbi istálló technikai igazgatója a barcelonai versenyhétvége pénteki napján megpróbálta tisztázni csapatát.

„Nem értem a Red Bull vádjait, én csak annyit tudok mondani, hogy sohasem kaptunk adatot bármelyik másik csapattól – állítja Green. – Az FIA felkeresett minket, kivizsgálta az esetet, megnézte az adatokat, amelyek alapján fejlesztettük az autót, mindenkit kikérdezett, aki részese volt a folyamatnak, és arra a következtetésre jutott, hogy függetlenül terveztük az autónkat. Bizonyos alkalmazottakról beszélnek, ám ez az autót a tavalyi év közepén született meg, és a tervezési munka többségét az előtt végeztük, hogy bárki érkezett volna hozzánk a Red Bulltól. Szóval úgy gondolom, hogy a vádak nagyon messze vannak a valóságtól.”


Green hozzátette, hogy a mostani autójuk alapjai a tavalyi év végéhez vezetnek vissza, és őket is meglepte, amikor később látták, hogy a Red Bull hasonló megoldásokkal rukkolt ki.

„Választás előtt álltunk a fejlesztéseket illetően, és minket is sokkolt a Red Bull hasonló koncepciója. De mindez csak ráerősít az akkori döntésünkre és arra, hogy először rossz irányba indultunk el” – utalt a technikai igazgató arra, miért teljesítettek ennyire gyengén a szezon elején.

SPANYOL NAGYDÍJ, AZ IDŐMÉRŐ VÉGEREDMÉNYE
1. Charles Leclerc monacói Ferrari 1:18.750 átlag: 213.714 km/ó
2. Max Verstappen holland Red Bull 1:19.073 0.323 mp h.
3. Carlos Sainz Jr. spanyol Ferrari 1:19.166 0.416
4. George Russell brit Mercedes 1:19.393 0.643
5. Sergio Pérez mexikói Red Bull 1:19.420 0.670
6. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:19.512 0.762
7. Valtteri Bottas finn Alfa Romeo-Ferrari 1:19.608 0.858
8. Kevin Magnussen dán Haas-Ferrari 1:19.682 0.932
9. Daniel Ricciardo ausztrál McLaren-Mercedes 1:20.297 1.547
10. Mick Schumacher német Haas-Ferrari 1:20.368 1.618
11. Lando Norris brit McLaren-Mercedes 1:20.471 1.252
12. Esteban Ocon francia Alpine-Renault 1:20.638 1.419
13. Cunoda Juki japán AlphaTauri-Red Bull 1:20.639 1.420
14. Pierre Gasly francia AlphaTauri-Red Bull 1:20.861 1.642
15. Csou Kuan-jü kínai Alfa Romeo-Ferrari 1:21.094 1.875
16. Sebastian Vettel német Aston Martin/Mercedes 1:20.954 1.093
17. Fernando Alonso spanyol Alpine-Renault 1:21.043 1.182
18. Lance Stroll kanadai Aston Martin-Mercedes 1:21.418 1.557
19. Alexander Albon thaiföldi Williams-Mercedes 1:21.645 1.784
20. Nicholas Latifi kanadai Williams-Mercedes 1:21.915 2.054
AZ ELSŐ KÉT SZAKASZ VÉGEREDMÉNYE
1. SZAKASZ 2. SZAKASZ
1. Leclerc 1:19.861 1. Verstappen 1:19.219
2. Sainz 1:19.892 2. Sainz 1:19.453
3. Verstappen 1:20.091 3. Russell 1:19.470
4. Russell 1:20.218 4. Hamilton 1:19.794
5. Magnussen 1:20.227 5. Magnussen 1:19.810
6. Hamilton 1:20.252 6. Pérez 1:19.830
7. Bottas 1:20.355 7. Leclerc 1:19.969
8. Pérez 1:20.447 8. Bottas 1:20.053
9. Csou 1:20.476 9. Ricciardo 1:20.287
10. Ricciardo 1:20.549 10. Schumacher 1:20.436
11. Schumacher 1:20.683 11. Norris 1:20.471
12. Cunoda 1:20.707 12. Ocon 1:20.638
13. Gasly 1:20.719 13. Cunoda 1:20.639
14. Norris 1:20.838 14. Gasly 1:20.861
15. Ocon 1:20.880 15. Csou 1:21.094
16. Vettel 1:20.954
17. Alonso 1:21.043
18. Stroll 1:21.418
19. Albon 1:21.645
20. Latifi 1:21.915

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik