F1: Fejlődtünk, de nem tudjuk, mitől – Mercedes

H. L.H. L.
Vágólapra másolva!
2022.05.07. 08:51
null
Hamilton szerint egyértelmű az előrelépés, azt azonban nem tudja, pontosan minek köszönhető a javulás (Fotó: AFP)
A Mercedes egyértelműen előrelépett a Formula–1-es Miami Nagydíjon, a versenyzők azonban egyelőre nem tudják, minek köszönhetik a javulást. A címvédő alakulat tempója a Red Bull csapatfőnökét, Christian Hornert is meggyőzte, Lewis Hamilton és George Russell azonban egyelőre nem bízná el magát. A vb-éllovas Charles Leclerc jó napot zárt, nem úgy, mint Max Verstappen, aki borzalmasan kezdett Floridában.

 

 

 

A Mercedes már Miami előtt jelezte, úgy érzi, sikerült több esetleges megoldással is előállnia, és ennek megfelelően többek között módosított első és hátsó szárnyat is hozott magával az új helyszínre. A W11-es már az első edzésen szemmel láthatóan jobban mozgott, és részben sikerült is csökkentenie a delfinezést, ami az eredményekben is megmutatkozott.

1. MIAMI NAGYDÍJ
MÁJUS 6., PÉNTEK
1. szabadedzés: 1. Leclerc 1:31.098
2. szabadedzés: 1. Russell 1:29.938
MÁJUS 7., SZOMBAT
3. szabadedzés: 19.00–20.00
Időmérő 22.00–23.00
MÁJUS 8., VASÁRNAP
A verseny (57 kör, 308.326 km) rajtja: 21.30
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK
Május 22., 15.00Spanyol Nagydíj, Barcelona
Május 29., 15.00 Monacói Nagydíj, Monte-Carlo
Június 12. 13.00 Azeri Nagydíj, Baki

George Russell az első tréningen 71 ezredes hátránnyal a második, míg a másodikon 106 ezredes előnnyel az első helyen zárt, és a más beállításokkal futó Lewis Hamilton is előre tudott lépni, ami mindenképpen biztató lehet a csapat számára.

Nem igazán tudom, hogy a fejlesztéseknek köszönhető-e, de mindig is tudtuk, hogy a Miamiban tapasztalható meleg idő kedvezhet nekünk, mivel az elmúlt versenyeken rengeteget szenvedtünk a gumik felmelegítésével. Szóval ez mindenképpen nagy különbséget jelent. Az autó egyelőre jól megy, azonban péntek van, szóval nem fogjuk elragadtatni magunkat."

„A tanulás szempontjából a mostani volt a legproduktívabb nyitó napunk az idén. Tudtuk, hogy a pattogás nem fog megszűnni, de most talán valamivel jobb a helyzet, mint korábban. Mindig vannak helyszínek, amelyek jobban kedveznek neked, míg mások kevésbé, ilyen volt Imola, amely nem feküdt annyira nekünk, míg Miamiban egyelőre úgy tűnik, hogy sokkal jobban mozog a kocsi" – mondta a fiatal brit, akihez hasonlóan a csapattárs is előrelépésről beszélt.

„Az autó gyorsabbnak tűnik. A mérnökök is elmagyarázták, hogy bizonyos tekintetben határozottan előreléptünk. Nem tudom pontosan, hogy miben, hiszen a pattogás továbbra is gondot jelent, nem sikerült megszüntetni, de az biztos, hogy egyre jobb és jobb a kocsi" – emelte ki LewisHamilton, majd a pályáról is beszélt.

Kissé őrületes, az ember azt hinné, manapság egyszerű sima aszfaltot csinálni, azonban ez nagyon hepehupás. Nem tudom, hogy szombatra tudnak-e ezen némileg javítani, de ettől, valamint a sikántól eltekintve elég jó vezetni a pályán.

Charles Leclerc jó formában kezdett Miamiban: az első gyakorláson az élen, a másodikon a második pozícióban zárt, és úgy tűnt, még maradt tempó a Ferrariban.

„Jó napunk volt. Arra fókuszáltunk, hogy felépítsük a tempónkat, és rengeteget tanultunk a pályáról. Noha sok kihívást rejt magában, élvezetes vezetni rajta. A kedvenc részem a tizenegyes és a tizenhatos kanyar közötti szakasz. Minden simán ment, és elvégeztünk minden tervezett programot. Úgy tűnik, szoros a csata, ami izgalmas hétvégét vetít előre. Az aszfalt kissé meg is fűszerezheti a dolgokat. Nagyon nagy a tapadás a versenyíven, mellette viszont rettenetes, ami nagyon megnehezítheti a manőverezést. Emellett eléggé agresszívan bánik a gumikkal is, szóval fontos szerepet játszhat, miként kezeljük őket a versenyen."

Max Verstappen borzalmas napot zárt: az első edzésen súrolta a falat a Red Bull-lal, amit követően a csapat elővigyázatosságból kicserélte a váltóját, majd miután félórás késéssel kihajtott a második tréningen a pályára, már a felvezető körén hidraulikus probléma jelentkezett, és lángra kapott a jobb hátsó fék, ami károkat okozott a kocsi hátulján.

„Fájó, különösen most, amikor kint akarsz lenni a pályán, tanulni szeretnél, felvenni a ritmust, de a dolgok nem a tervek szerint alakultak. Szerintem mindössze négy-öt mért kört futottam, nyilván nem ilyesmire vágysz – kezdte, majd szót ejtett a második gyakorláson jelentkező meghibásodásról is. – Hidraulikus problémánk volt, nehezen tudtam kormányozni, majd lángra kapott a fék is. Szóval sok gondunk volt."

„Megpróbálok felzárkózni, de egyértelmű, hogy nem ideális a helyzet. Mindenki több kört futott, és egyáltalán nincs információnk az autómról, vagy hogy mit kellene tennünk, ami nehéz helyzetbe hozhat minket az időmérőn és a versenyen, de a lehető legjobbunkat fogjuk nyújtani."

A címvédő napjáról a csapatfőnök, Christian Horner is mesélt, illetve kitért a Mercedes feltámadására is, ami – elmondása szerint – egyáltalán nem érte meglepetésként.

„Verstappen borzalmas napot tudhat maga mögött. Már az első szabadedzésen problémái voltak, és elővigyázatosságból kicseréltük a váltót és az egyik hűtőt is az autóban. Aztán amikor végre kihajthatott a garázsból, hidraulikus gond lépett fel, aminek következményeként sajnos a hátsó fékek is sérültek."

Úgy hiszem, összesen öt mért kört jegyzett, ugyanakkor ezek mindegyike meglehetősen versenyképes volt, és a sok piros zászló miatt nem is igazán bukott sok pályaidőt. Persze ettől függetlenül frusztráló volt. A harmadik szabadedzésen szerintem több kört fog futni, mint amennyit ilyenkor általában szokott, hogy felvehesse a ritmust. Utcai pályán ez különösen fontos" – magyarázta Horner, majd a csapattárs formájára is kitért.

„Ami Checót (Pérez) illeti, jó napja volt, és a rövid, valamint a hosszabb etapjai is rendben voltak. Sok adat áll a rendelkezésünkre, és éjjel nagyrészt az általa összegyűjtöttekre fogunk támaszkodni, hiszen hatással lesz arra, milyen beállításokat használ szombaton Max" – árulta el, és nem ment el szó nélkül a Mercedes pénteki teljesítménye mellett sem.

Már a tesztek óta mondom, hogy csak idő kérdése, és megoldják a problémáikat, és most azt láthatjuk, hogy elkezdett összeállni számukra a kép. Némileg a pályakarakterisztika is a segítségükre lehet, de egyértelműen látszik, hogy kezdenek úrrá lenni a helyzeten."

MIAMI NAGYDÍJ, AZ ELSŐ SZABADEDZÉS VÉGEREDMÉNYE
1. Charles Leclerc monacói Ferrari 1:31.098 átlag: 213.870 km/ó 26 kör
2. George Russell brit Mercedes 1:31.169 0.071 mp h. 23
3. Max Verstappen holland Red Bull-Honda 1:31.277 0.179 14
4. Sergio Pérez mexikói Red Bull-Honda 1:31.301 0.203 22
5. Pierre Gasly francia AlphaTauri-Honda 1:31.498 0.400 27
6. Carlos Sainz spanyol Ferrari 1:31.528 0.430 25
7. Alexander Albon thaiföldi Williams-Mercedes 1:31.854 0.756 20
8. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:31.956 0.858 23
9. Kevin Magnussen dán Haas-Ferrari 1:32.559 1.461 20
10. Daniel Ricciardo ausztrál McLaren-Mercedes 1:32.592 1.494 21
11. Lando Norris brit McLaren-Mercedes 1:32.615 1.517 26
12. Fernando Alonso spanyol Alpine-Renault 1:32.884 1.786 31
13. Csou Kuan-jü kínai Alfa Romeo-Ferrari 1:33.020 1.922 23
14. Sebastian Vettel német Aston Martin-Mercedes 1:33.024 1.926 24
15. Esteban Ocon francia Alpine-Renault 1:33.417 2.319 27
16. Lance Stroll kanadai Aston Martin-Mercedes 1:33.576 2.478 23
17. Valtteri Bottas finn Alfa Romeo-Ferrari 1:33.773 2.675 13
18. Cunoda Juki japán AlphaTauri-Honda 1:34.043 2.945 27
19. Mick Schumacher német Haas-Ferrari 1:34.945 3.847 20
20. Nicholas Latifi kanadai Williams-Mercedes 1:35.637 4.539 27
MIAMI NAGYDÍJ, A MÁSODIK SZABADEDZÉS VÉGEREDMÉNYE
1. George Russell brit Mercedes 1:29.938 átlag: 216.629 km/ó 18 kör
2. Charles Leclerc monacói Ferrari 1:30.044 0.106 mp h. 21
3. Sergio Pérez mexikói Red Bull-Honda 1:30.150 0.212 19
4. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:30.179 0.241 18
5. Fernando Alonso spanyol Alpine-Renault 1:30.372 0.434 20
6. Lando Norris brit McLaren-Mercedes 1:30.535 0.597 20
7. Pierre Gasly francia AlphaTauri-Honda 1:30.547 0.609 20
8. Csou Kuan-jü kínai Alfa Romeo-Ferrari 1:30.860 0.922 24
9. Esteban Ocon francia Alpine-Renault 1:30.861 0.923 20
10. Kevin Magnussen dán Haas-Ferrari 1:30.921 0.983 19
11. Carlos Sainz spanyol Ferrari 1:30.964 1.026 9
12. Daniel Ricciardo ausztrál McLaren-Mercedes 1:31.208 1.270 23
13. Cunoda Juki japán AlphaTauri-Honda 1:31.260 1.322 23
14. Sebastian Vettel német Aston Martin-Mercedes 1:31.393 1.455 23
15. Mick Schumacher német Haas-Ferrari 1:31.587 1.649 21
16. Lance Stroll kanadai Aston Martin-Mercedes 1:31.631 1.693 23
17. Alexander Albon thaiföldi Williams-Mercedes 1:31.710 1.772 21
18. Nicholas Latifi kanadai Williams-Mercedes 1:32.913 2.975 14
19.Max VerstappenhollandRed Bull-Honda1
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik