A Mercedes már Miami előtt jelezte, úgy érzi, sikerült több esetleges megoldással is előállnia, és ennek megfelelően többek között módosított első és hátsó szárnyat is hozott magával az új helyszínre. A W11-es már az első edzésen szemmel láthatóan jobban mozgott, és részben sikerült is csökkentenie a delfinezést, ami az eredményekben is megmutatkozott.
MÁJUS 6., PÉNTEK | ||||
1. szabadedzés: 1. Leclerc 1:31.098 | ||||
2. szabadedzés: 1. Russell 1:29.938 | ||||
MÁJUS 7., SZOMBAT | ||||
3. szabadedzés: 19.00–20.00 | ||||
Időmérő 22.00–23.00 | ||||
MÁJUS 8., VASÁRNAP | ||||
A verseny (57 kör, 308.326 km) rajtja: 21.30 | ||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||
Május 22., 15.00 | Spanyol Nagydíj, Barcelona | |||
Május 29., 15.00 | Monacói Nagydíj, Monte-Carlo | |||
Június 12. 13.00 | Azeri Nagydíj, Baki |
George Russell az első tréningen 71 ezredes hátránnyal a második, míg a másodikon 106 ezredes előnnyel az első helyen zárt, és a más beállításokkal futó Lewis Hamilton is előre tudott lépni, ami mindenképpen biztató lehet a csapat számára.
„Nem igazán tudom, hogy a fejlesztéseknek köszönhető-e, de mindig is tudtuk, hogy a Miamiban tapasztalható meleg idő kedvezhet nekünk, mivel az elmúlt versenyeken rengeteget szenvedtünk a gumik felmelegítésével. Szóval ez mindenképpen nagy különbséget jelent. Az autó egyelőre jól megy, azonban péntek van, szóval nem fogjuk elragadtatni magunkat."
„A tanulás szempontjából a mostani volt a legproduktívabb nyitó napunk az idén. Tudtuk, hogy a pattogás nem fog megszűnni, de most talán valamivel jobb a helyzet, mint korábban. Mindig vannak helyszínek, amelyek jobban kedveznek neked, míg mások kevésbé, ilyen volt Imola, amely nem feküdt annyira nekünk, míg Miamiban egyelőre úgy tűnik, hogy sokkal jobban mozog a kocsi" – mondta a fiatal brit, akihez hasonlóan a csapattárs is előrelépésről beszélt.
„Az autó gyorsabbnak tűnik. A mérnökök is elmagyarázták, hogy bizonyos tekintetben határozottan előreléptünk. Nem tudom pontosan, hogy miben, hiszen a pattogás továbbra is gondot jelent, nem sikerült megszüntetni, de az biztos, hogy egyre jobb és jobb a kocsi" – emelte ki LewisHamilton, majd a pályáról is beszélt.
„Kissé őrületes, az ember azt hinné, manapság egyszerű sima aszfaltot csinálni, azonban ez nagyon hepehupás. Nem tudom, hogy szombatra tudnak-e ezen némileg javítani, de ettől, valamint a sikántól eltekintve elég jó vezetni a pályán.
Charles Leclerc jó formában kezdett Miamiban: az első gyakorláson az élen, a másodikon a második pozícióban zárt, és úgy tűnt, még maradt tempó a Ferrariban.
„Jó napunk volt. Arra fókuszáltunk, hogy felépítsük a tempónkat, és rengeteget tanultunk a pályáról. Noha sok kihívást rejt magában, élvezetes vezetni rajta. A kedvenc részem a tizenegyes és a tizenhatos kanyar közötti szakasz. Minden simán ment, és elvégeztünk minden tervezett programot. Úgy tűnik, szoros a csata, ami izgalmas hétvégét vetít előre. Az aszfalt kissé meg is fűszerezheti a dolgokat. Nagyon nagy a tapadás a versenyíven, mellette viszont rettenetes, ami nagyon megnehezítheti a manőverezést. Emellett eléggé agresszívan bánik a gumikkal is, szóval fontos szerepet játszhat, miként kezeljük őket a versenyen."
Max Verstappen borzalmas napot zárt: az első edzésen súrolta a falat a Red Bull-lal, amit követően a csapat elővigyázatosságból kicserélte a váltóját, majd miután félórás késéssel kihajtott a második tréningen a pályára, már a felvezető körén hidraulikus probléma jelentkezett, és lángra kapott a jobb hátsó fék, ami károkat okozott a kocsi hátulján.
„Fájó, különösen most, amikor kint akarsz lenni a pályán, tanulni szeretnél, felvenni a ritmust, de a dolgok nem a tervek szerint alakultak. Szerintem mindössze négy-öt mért kört futottam, nyilván nem ilyesmire vágysz – kezdte, majd szót ejtett a második gyakorláson jelentkező meghibásodásról is. – Hidraulikus problémánk volt, nehezen tudtam kormányozni, majd lángra kapott a fék is. Szóval sok gondunk volt."
„Megpróbálok felzárkózni, de egyértelmű, hogy nem ideális a helyzet. Mindenki több kört futott, és egyáltalán nincs információnk az autómról, vagy hogy mit kellene tennünk, ami nehéz helyzetbe hozhat minket az időmérőn és a versenyen, de a lehető legjobbunkat fogjuk nyújtani."
A címvédő napjáról a csapatfőnök, Christian Horner is mesélt, illetve kitért a Mercedes feltámadására is, ami – elmondása szerint – egyáltalán nem érte meglepetésként.
„Verstappen borzalmas napot tudhat maga mögött. Már az első szabadedzésen problémái voltak, és elővigyázatosságból kicseréltük a váltót és az egyik hűtőt is az autóban. Aztán amikor végre kihajthatott a garázsból, hidraulikus gond lépett fel, aminek következményeként sajnos a hátsó fékek is sérültek."
„Úgy hiszem, összesen öt mért kört jegyzett, ugyanakkor ezek mindegyike meglehetősen versenyképes volt, és a sok piros zászló miatt nem is igazán bukott sok pályaidőt. Persze ettől függetlenül frusztráló volt. A harmadik szabadedzésen szerintem több kört fog futni, mint amennyit ilyenkor általában szokott, hogy felvehesse a ritmust. Utcai pályán ez különösen fontos" – magyarázta Horner, majd a csapattárs formájára is kitért.
„Ami Checót (Pérez) illeti, jó napja volt, és a rövid, valamint a hosszabb etapjai is rendben voltak. Sok adat áll a rendelkezésünkre, és éjjel nagyrészt az általa összegyűjtöttekre fogunk támaszkodni, hiszen hatással lesz arra, milyen beállításokat használ szombaton Max" – árulta el, és nem ment el szó nélkül a Mercedes pénteki teljesítménye mellett sem.
„Már a tesztek óta mondom, hogy csak idő kérdése, és megoldják a problémáikat, és most azt láthatjuk, hogy elkezdett összeállni számukra a kép. Némileg a pályakarakterisztika is a segítségükre lehet, de egyértelműen látszik, hogy kezdenek úrrá lenni a helyzeten."
1. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:31.098 | átlag: 213.870 km/ó | 26 kör |
2. | George Russell | brit | Mercedes | 1:31.169 | 0.071 mp h. | 23 |
3. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:31.277 | 0.179 | 14 |
4. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 1:31.301 | 0.203 | 22 |
5. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1:31.498 | 0.400 | 27 |
6. | Carlos Sainz | spanyol | Ferrari | 1:31.528 | 0.430 | 25 |
7. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 1:31.854 | 0.756 | 20 |
8. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:31.956 | 0.858 | 23 |
9. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:32.559 | 1.461 | 20 |
10. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:32.592 | 1.494 | 21 |
11. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:32.615 | 1.517 | 26 |
12. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 1:32.884 | 1.786 | 31 |
13. | Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 1:33.020 | 1.922 | 23 |
14. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 1:33.024 | 1.926 | 24 |
15. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:33.417 | 2.319 | 27 |
16. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:33.576 | 2.478 | 23 |
17. | Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:33.773 | 2.675 | 13 |
18. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 1:34.043 | 2.945 | 27 |
19. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 1:34.945 | 3.847 | 20 |
20. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1:35.637 | 4.539 | 27 |
1. | George Russell | brit | Mercedes | 1:29.938 | átlag: 216.629 km/ó | 18 kör |
2. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:30.044 | 0.106 mp h. | 21 |
3. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 1:30.150 | 0.212 | 19 |
4. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:30.179 | 0.241 | 18 |
5. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 1:30.372 | 0.434 | 20 |
6. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:30.535 | 0.597 | 20 |
7. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1:30.547 | 0.609 | 20 |
8. | Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 1:30.860 | 0.922 | 24 |
9. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:30.861 | 0.923 | 20 |
10. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:30.921 | 0.983 | 19 |
11. | Carlos Sainz | spanyol | Ferrari | 1:30.964 | 1.026 | 9 |
12. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:31.208 | 1.270 | 23 |
13. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 1:31.260 | 1.322 | 23 |
14. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 1:31.393 | 1.455 | 23 |
15. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 1:31.587 | 1.649 | 21 |
16. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:31.631 | 1.693 | 23 |
17. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 1:31.710 | 1.772 | 21 |
18. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1:32.913 | 2.975 | 14 |
19. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | – | 1 |