F1: Ennél még sokkal többre vagyunk képesek – Leclerc

Vágólapra másolva!
2022.03.19. 20:03
null
Charles Leclerc szerint a Ferrari még nem fedett fel mindent (Fotó: AFP)
Charles Leclerc szerezte meg a pole pozíciót a Formula–1-es idénynyitó időmérőjén Bahreinben. A Ferrari erős teljesítménye nem volt annyira meglepő a korábban látottak alapján, ám Leclerc leszögezte, nem ez volt a maximum csapatától. Bár kicsivel kikapott, Max Verstappen elégedetten zárta a szombati napját, és már várja az izgalmas csatát új riválisaival. Lewis Hamilton kimondottan elégedett az ötödik rajthelyével azok után, hogy kiderült, a Mercedes valóban le van maradva kissé a másik két topcsapattól. A csupán a kilencedik rajthelyet megszerző George Russell elárulta, miért esett vissza az időmérő végén.

 

Formula–1-es pályafutása tizedik rajtelsőségét szerezte meg Charles Leclerc Bahreinben, ahol a hétvége legelejétől a Ferrari tűnt az időmérő egyik legnagyobb esélyesének. A monacói versenyző szerint ez nagyon sokat jelent a csapata számára, hiszen az utóbbi időben bőven kijutott nekik a rosszból.

„Az elmúlt két év hihetetlenül nehéz volt a csapat számára, de nagyon reménykedtünk abban, hogy ez egy új lehetőség lesz, és visszakerülhetünk a mezőny élére – emlékezett vissza Leclerc. – Csapatként nagyon jól működtünk együtt, és nagyon elégedett vagyok a mai nappal, bár ez egy nehéz időmérő volt. Nem voltam teljesen elégedett azzal, ahogyan vezettem, de végül sikerült összehoznom azt a kört a Q3-ban, és a pole-ból rajtolhatok holnap. A vezetést tekintve, teljesen mások az autók, mint a tavalyiak voltak. A tesztek nagyon hasznosak voltak arra, hogy kitapasztaljuk mindezt. Sok különböző vezetési stílust kipróbáltam, de még meg kell találnom a tökéleteset. Ennél még sokkal többre vagyunk képesek.”

Kicsivel több mint egy tizedmásodperccel maradt le Max Verstappen a bahreini pole pozícióról, ám idén új riválist kapott a Ferrari-pilóták személyében. A címvédő világbajnok azonban nem keseredett el túlságosan, amiért csak a második rajthelyről vághat neki az idei első versenynek, és reméli, vasárnap is jót csatázhat a Ferrari versenyzőivel.

„A Q2-ben nagyon jónak tűntünk, aztán a Q3-ban kissé jobban szenvedtünk az autó egyensúlyával, de végső soron jól mentek a dolgok – összegezte a szombati napját Verstappen. – Úgy gondolom, hogy jó autónk van, végső soron ez a legfontosabb. Jó nap a mai, és jó módja volt az új korszak kezdetének. Ezen a pályán jó időmérőt akarsz, de abban is biztosra akarsz menni, hogy az autó majd megfelelően működik a versenyen, hiszen a gumikkal akkor több probléma van, és ez eltér sok másik pályától. Élveztem a szoros csatát Carlosszal és Charles-lal az időmérő végén. A Ferrari nagyon jó munkát végzett a télen, remélhetőleg izgalmas lesz a csata ellene holnap is.”

18. BAHREINI NAGYDÍJ
MÁRCIUS 18., PÉNTEK
1. szabadedzés: 1. Gasly 1:34.193
2. szabadedzés: 1. Verstappen 1:31.936
MÁRCIUS 19., SZOMBAT
3. szabadedzés: 1. Verstappen 1:32.544
Időmérő: 1. Leclerc 1:30.558
MÁRCIUS 20., VASÁRNAP
A verseny (57 kör, 308.238 km) rajtja: 16.00
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK
Március 27., 15.00Szaúdi Nagydíj, Dzsidda
Április 10., 6.00Ausztrál Nagydíj, Melbourne
Április 24., 15.00 Emilia-romagnai Nagydíj, Imola

A Ferrari versenyzői közül Carlos Sainz Jr.-nak tartott tovább, hogy megismerje és kellően jól működésre bírja az autóját. A spanyol pilóta nem sokkal kapott ki a rajtelsőséget megszerző csapattársától a bahreini kvalifikáción, sőt, az előtte végző Verstappennél csupán hat ezredmásodperccel volt lassabb.

„Elégedett vagyok a fejlődéssel, amin keresztülmentem a hétvégén – árulta el Sainz. – Nagyon le voltam maradva, mert küszködtem azzal, hogy megértsem az autót, több mint fél másodperces hátrányban voltam. Szóval az, hogy egyáltalán harcba szállhattam a pole pozícióért, jó hír volt a számomra, aztán sikerült összehoznom egy jó kört a Q3 elején, de kár, hogy végül nem sikerült még egy tizedet javítanom. Viszont Charles megérdemelte a pole-t, hiszen ő volt előrébb egész hétvégén.”

Nem éppen mostanában történt utoljára, hogy Lewis Hamilton nem igazán tudott beleszólni a pole pozícióért folyó csatába. Bár sokan úgy gondolták, a Mercedes az idei szezon előtt is szándékosan alábecsüli magát, beigazolódott, amitől Hamiltonék tartottak, és két csapat is jóval többre volt képes náluk az első időmérőn.

„Nem mondom, hogy megkönnyebbültem, de összességében nagyon elégedett vagyok a mai nappal – mondta a hétszeres világbajnok az ötödik rajthelyéről. – Az, ahol az elmúlt két hétben voltunk, a szenvedés és az autóval kapcsolatos problémák rémálommá tették a vezetést. De leszegtük a fejünket, keményen dolgoztunk, és büszke vagyok, amiért mindenki pozitív maradt. A srácok, akik az időmérőn előttem végeztek, másik ligában játszanak, így örülök az ötödik helynek. Ez nem az első sor, de javulni fogunk, és minden tőlünk telhetőt megteszünk holnap. A többiek majd elhúznak előlünk, szóval mi nem velük fogunk csatázni, hiszen egy másodperccel vannak előttünk a versenytempót illetően. Én valószínűleg a mögöttem lévőkkel csatázhatok, és bár próbálok előrébb kerülni, ahogy mondtam, a többiek jócskán jobb teljesítményre képesek nálunk.”

Bár a hétvége nagy részében George Russell volt a gyorsabb a Mercedes versenyzői közül, az időmérő utolsó szakaszában azonban közel egy másodpercet kapott Hamiltontól. Russell elmondta, mi állt emögött.

„Az időmérő végén kipróbáltunk valami újat, de már csak egy szett gumim volt – árulta el a brit pilóta. – Keményen nyomtam a kivezető körön, aztán amikor az egyes kanyarhoz értem, hirtelen nem volt tapadásom. Egy másodperccel voltam lassabb, mint a Q2-ben, pedig arra számítottam, hogy akár több másodpercet gyorsulok. Kár volt, és bár örülök, amiért kipróbáltam valami újat, utólag mindig könnyű kritizálni. Tudjuk, hogy nem ott tartunk, ahol szeretnénk, de a kilencedik hely sokkal hátrébb van annál, amire az autó képes. Mindent megpróbálunk, amit lehet, hogy visszakerüljünk az élre, és csatázhassunk a Ferrarival, illetve a Red Bull-lal.”

Toto Wolff elhárította a felelősséget Russellről, és elárulta: a csapat tanácsára tett a versenyzőjük úgy, ahogyan az utolsó gyors körét megelőzően. A Mercedes csapatfőnöke emellett ismét felhívta a figyelmet arra, hogy egyelőre a Ferrari és a Red Bull is jobb náluk.

„Reálisnak kell lennünk a teljesítményünket illetően, csak a harmadik leggyorsabb csapat vagyunk a rajtrácson – mondta Wolff. – Lewisnak sikerült is így zárnia az időmérőt, George-ot pedig valószínűleg mi vezettük félre az utolsó gyors körén. Azt tanácsoltuk neki, hogy nyomja meg a kivezető körét, és a végére vélhetően nem maradt elég a gumikban.”

BAHREINI NAGYDÍJ, AZ IDŐMÉRŐ VÉGEREDMÉNYE
1. Charles Leclerc monacói Ferrari 1:30.558 átlag: 215.146 km/ó
2. Max Verstappen holland Red Bull 1:30.681 0.123 mp h.
3. Carlos Sainz Jr. spanyol Ferrari 1:30.687 0.129
4. Sergio Pérez mexikói Red Bull 1:30.921 0.363
5. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:31.238 0.680
6. Valtteri Bottas finn Alfa Romeo-Ferrari 1:31.560 1.002
7. Kevin Magnussen dán Haas-Ferrari 1:31.808 1.250
8. Fernando Alonso spanyol Alpine-Renault 1:32.195 1.637
9. George Russell brit Mercedes 1:32.216 1.658
10. Pierre Gasly francia AlphaTauri-Red Bull 1:32.338 1.780
11. Esteban Ocon francia Alpine-Renault 1:31.782 1.025
12. Mick Schumacher német Haas-Ferrari 1:31.998 1.241
13. Lando Norris brit McLaren-Mercedes 1:32.008 1.251
14. Alexander Albon thaiföldi Williams-Mercedes 1:32.664 1.907
15. Csou Kuan-jü kínai Alfa Romeo-Ferrari 1:33.543 2.786
16. Cunoda Juki japán AlphaTauri-Red Bull 1:32.750 1.279
17. Nico Hülkenberg német Aston Martin-Mercedes 1:32.777 1.306
18. Daniel Ricciardo ausztrál McLaren-Mercedes 1:32.945 1.474
19. Lance Stroll kanadai Aston Martin-Mercedes 1:33.032 1.561
20. Nicholas Latifi kanadai Williams-Mercedes 1:33.634 2.163
AZ ELSŐ KÉT SZAKASZ VÉGEREDMÉNYE
1. SZAKASZ 2. SZAKASZ
1. Leclerc 1:31.471 1. Verstappen 1:30.757
2. Sainz 1:31.567 2. Sainz 1:30.787
3. Verstappen 1:31.785 3. Leclerc 1:30.932
4. Bottas 1:31.919 4. Pérez 1:31.008
5. Magnussen 1:31.955 5. Hamilton 1:31.048
6. Ocon 1:32.041 6. Russell 1:31.252
7. Gasly 1:32.096 7. Magnussen 1:31.461
8. Norris 1:32.239 8. Alonso 1:31.621
9. Russell 1:32.269 9. Gasly 1:31.635
10. Hamilton 1:32.285 10. Bottas 1:31.717
11. Pérez 1:32.311 11. Ocon 1:31.782
12. Alonso 1:32.346 12. Schumacher 1:31.998
13. Schumacher 1:32.380 13. Norris 1:32.008
14. Csou 1:32.493 14. Albon 1:32.664
15. Albon 1:32.726 15. Csou 1:33.543
16. Cunoda 1:32.750
17. Hülkenberg 1:32.777
18. Ricciardo 1:32.945
19. Stroll 1:33.032
20. Latifi 1:33.634

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik