Bár már a rajttól kezdve elúszni látszódtak Max Verstappen esélyei a világbajnoki címre, a Red Bullnak jól jött az, hogy az abu-dzabi futam utolsó köreire a pályára kellett küldeni a biztonsági autót. Persze a végső diadalhoz az is kellett, hogy Verstappen mindent egy lapra feltéve megelőzze Lewis Hamiltont az újraindítás utáni utolsó körben. A holland versenyző végül az első helyen szelte át a célvonalat az idényzárón, ezzel pedig elhódította a 2021-es világbajnoki címet.
„Ez egyszerűen hihetetlen – mondta az eredményről Verstappen. – Az egész futamon küzdenem kellett, de csodás volt, hogy akadt még egy lehetőségem az utolsó körben. A csapatom és a Honda is megérdemelte ezt. A csapattagjaim tudják, mennyire szeretem őket, és remélem, hogy még vagy tíz-tizenöt évig csinálhatjuk ezt együtt. Nincs okom a váltásra, velük akarok maradni életem hátralévő részében, remélem, megengedik ezt nekem. Christian és Helmut megbízott bennem, amikor 2016-ban csatlakoztam a csapathoz, a célunk az volt, hogy világbajnokok legyünk, és ez most sikerült. Hatalmas köszönettel tartozom Checónak is, a lelkét is kiautózta ma. Igazi csapatmunka volt, és ő egy nagyszerű csapattárs.”
DECEMBER 10., PÉNTEK | ||
1. szabadedzés: 1. Vertsappen 1:25.009 | ||
2. szabadedzés: 1. Hamilton 1:23.691 | ||
DECEMBER 11., SZOMBAT | ||
3. szabadedzés: 1. Hamilton 1:23.274 | ||
Időmérő: 1. Verstappen 1:22.109 | ||
DECEMBER 12., VASÁRNAP | ||
A verseny: 1. Verstappen, 2. Hamilton, 3. Sainz |
Egészen az utolsó körig barátkozhatott azzal a gondolattal Lewis Hamilton, hogy ő lesz minden tekintetben a Formula–1 történelmének legsikeresebb versenyzője a nyolc világbajnoki címével, ám ehelyett végül Verstappen szerezte meg a legelső ilyen diadalát. A leintés után a Mercedes versenyzője elérzékenyülve, de sportszerűen nyilatkozott.
„Először is gratulálok Maxnak és a csapatának – mondta Hamilton. – Úgy gondolom, hogy mi is nagyszerű munkát végeztünk az idén, a csapatom nagyon keményen dolgozott egész évben. Ez volt a legnehezebb szezonunk, és nagyon hálás vagyok, amiért a részese lehetek a közös utunknak. Mindent beleadtunk, főleg a szezon utolsó részében sosem adtuk fel, és ez volt a legfontosabb. Jól éreztem magam az autóban az elmúlt hónapokban. Mivel még mindig tart a járványhelyzet, csak szeretném azt kívánni, hogy mindenki biztonságban legyen, és békésen töltse a karácsonyt a családja körében. Aztán meglátjuk, hogy mit hoz a következő év.”
Már azon járt az esze, mivel próbálja megnyugtatni a csapatát Christian Horner az elveszített világbajnoki cím után, amikor a szerencse a Red Bull oldalára állt, s végül Verstappen behúzta az egyéni vb-címet. A Red Bull csapatfőnöke a futam után elismerően nyilatkozott, amiért Michael Masiék végül úgy döntöttek, hogy elengedik a mezőnyt az utolsó körre.
Természetesen nem volt mindenki elragadtatva Verstappen diadalától, ami ellen még az egyik versenyzőtársa is felszólalt. Hamilton jövő évi csapattársa, George Russell például a futam után nehezményezte azt, ahogyan a holland pilóta bebiztosította a bajnoki címét. Arról, hogy mit mondott pontosan Russell, ide kattintva olvashatnak! |
„A futam végén azért kiabáltunk, hogy hagyják őket versenyezni – emlékezett vissza Horner. – Nagyszerűen alakult a stratégiánk, amikor kihívtuk Maxot egy újabb kerékcserére. Lágy gumikat kapott, és már csak rajta volt a sor, hogy megtegye, amit kell. Nem hallottuk, hogy a lekörözött versenyzők végül elmehetnek a mezőny mellett, de a sportfelügyelők is azt akarták, hogy folytatódjon a verseny. Mindenképp a helyes döntést hozták meg, én pedig nagyon büszke vagyok Maxra, illetve a teljes csapatra amiatt, amin keresztülmentünk ebben az évben. Tudtuk, hogy Max nem fogja feladni. Pedig az utolsó tíz körben már azon gondolkodtam, mit mondok neki és a csapatnak, hogy felvidítsam őket, aztán utolért minket a szerencse a biztonsági autóval.”
A Red Bullnál azonban nem nyugodhatnak meg teljes mértékben, hiszen a Mercedes két óvást is benyújtott a futamot követően. Horner szerint a rivális istállónál nem így kellene viselkedni egy elveszített vb-cím után.
„Ez egy ilyen szezon, de mi megbízunk a sportfelügyelőkben, és reméljük, hogy helyes döntés születik. Viszont nem hiszem, hogy ez az egész jó lenne bárkinek is. Gyors döntésre van szükség, hiszen Max megnyerte a világbajnokságot, és ezt nem szabadna elvenni tőle. Lehangoló, amiért benyújtották ezeket az óvásokat, de úgy gondolom, számíthatunk erre egy ilyen évben” – vallotta be a brit szakember.
A versenyt követően természetesen a Mercedes csapatfőnökét is szerették volna megkérdezni a világbajnoki csata végeredményéről, ám Toto Wolff egyelőre nem volt hajlandó válaszolni a helyszínen tartózkodó újságíróknak.
1. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:30.17.345 |
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 2.256 mp h. |
3. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Ferrari | 5.173 mp h. |
4. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 5.692 mp h. |
5. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 6.531 mp h. |
6. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 7.463 mp h. |
7. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 59.200 mp h. |
8. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 1:01.708 p h. |
9. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:04.026 p h. |
10. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:06.057 p h. |
11. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 1:07.527 p h. |
12. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1 kör h. |
13. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1 kör h. |
14. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 1 kör h. |
15. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 3 kör h. |
KIESETT | MEGTETT KÖRÖK | |||
Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 50 | |
Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 33 | |
George Russell | brit | Williams-Mercedes | 26 | |
Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 25 |
PILÓTA | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | LGYK | PONT | |
1. | Max Verstappen | 10 | 18 | 21 | 6 | 395.5 |
2. | Lewis Hamilton | 8 | 17 | 20 | 5 | 387.5 |
3. | Valtteri Bottas | 1 | 11 | 15 | 4 | 226 |
4. | Sergio Pérez | 1 | 5 | 16 | 1 | 190 |
5. | Carlos Sainz Jr. | - | 4 | 20 | 1 | 164.5 |
6. | Lando Norris | - | 4 | 20 | 1 | 160 |
7. | Charles Leclerc | - | 1 | 18 | - | 159 |
8. | Daniel Ricciardo | 1 | 1 | 14 | - | 115 |
9. | Pierre Gasly | - | 1 | 15 | 1 | 110 |
10. | Fernando Alonso | - | 1 | 14 | - | 81 |
11. | Esteban Ocon | 1 | 1 | 13 | 1 | 74 |
12. | Sebastian Vettel | - | 1 | 7 | 1 | 43 |
13. | Lance Stroll | - | - | 9 | - | 34 |
14. | Cunoda Juki | - | - | 6 | - | 32 |
15. | George Russell | - | 1 | 4 | 1 | 16 |
16. | Kimi Räikkönen | - | - | 4 | - | 10 |
17. | Nicholas Latifi | - | - | 2 | - | 7 |
18. | Antonio Giovinazzi | - | - | 2 | - | 3 |
1. | Mercedes | 613.5 |
2. | Red Bull-Honda | 585.5 |
3. | Ferrari | 323.5 |
4. | McLaren-Mercedes | 275 |
5. | Alpine-Renault | 155 |
6. | AlphaTauri-Honda | 142 |
7. | Aston Martin-Mercedes | 77 |
8. | Williams-Mercedes | 23 |
9. | Alfa Romeo-Ferrari | 13 |
10. | Haas-Ferrari | 0 |