DECEMBER 10., PÉNTEK | ||
1. szabadedzés: 10.30–11.30 | ||
2. szabadedzés: 14.00–15.00 | ||
DECEMBER 11., SZOMBAT | ||
3. szabadedzés: 11.00–12.00 | ||
Időmérő: 14.00–15.00 | ||
DECEMBER 12., VASÁRNAP | ||
A verseny (58 kör, 306.183 km) rajtja: 14.00 |
Anno 1974-ben Emerson Fittipaldi és Clay Regazzoni neve mellett egyaránt 52 pont szerepelt az idényzáró előtt, akkor a negyedik helyen végző brazil lett a bajnok a sérült autóval a tizenegyedik pozícióban befutó svájci előtt.
Most, negyvenhét évvel később Lewis Hamilton és Max Verstappen készül pontazonossággal a fináléra – a holland jelenleg csak a több győzelmének köszönhetően áll az élen, ami azt jelenti, hogy az lesz kettejük közül a bajnok, aki nyer, vagy több pontot szerez a másiknál, míg egyenlő pontszámnál a holland örülhet.
Két forgatókönyv van arra, hogy az idényzáró után is pontazonossággal álljon a két versenyző: ha egyikük sem végez a top 10-ben, vagy ha az egyikük a kilencedik, míg a másikuk a tizedik helyen szeli át a célvonalat, miközben utóbbi leggyorsabb kört jegyez.
KÖSZÖNJÜK, HOGY SZAVAZOTT!
A brit szempontjából mindez azt jelenti, mindenképpen több pontot kell gyűjtenie a riválisánál ahhoz, hogy megszerezze az új rekordot jelentő nyolcadik címét, míg a holland akár kieséssel is felülhet a trónra, igaz, arra, hogy két pilóta ugyanannyi ponttal zárja a teljes évadot, még nem volt példa a Formula–1 történetében.
Ami a konstruktőri bajnokságot illeti, a Mercedes 28 pontra növelte az előnyét az élen, vagyis amennyiben Hamilton és Valtteri Bottas együttesen legalább tizenhét pontot összegyűjt, a Red Bull-osok eredményétől függetlenül sorozatban nyolcadszor bajnok a német istálló.
A „vörös bikáknak" eközben minimum 28 pontot kell szerezniük ahhoz, hogy egyáltalán sanszuk legyen a sikerre, de nagy valószínűség szerint szükségük lesz arra is, hogy legalább az egyik „ezüstnyíl" ne végezzen a top 10-ben.
Matematikailag arra is van esély, hogy a két csapat egyenlő pontszámmal álljon a vasárnapi futam leintését követően, ebben az esetben az egyéni bajnoksághoz hasonlóan a konstruktőriben is a Red Bull ünnepelhetne a több diadalának hála, igaz, 1958 óta, vagyis a csapatbajnoki trófea első kiosztása óta nem volt olyanra példa, hogy két alakulat pontazonossággal végezzen.
PILÓTA | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | LGYK | PONT | |
1. | Max Verstappen | 9 | 17 | 20 | 5 | 369.5 |
2. | Lewis Hamilton | 8 | 16 | 19 | 6 | 369.5 |
3. | Valtteri Bottas | 1 | 11 | 14 | 4 | 218 |
4. | Sergio Pérez | 1 | 5 | 16 | 1 | 190 |
5. | Charles Leclerc | - | 1 | 17 | - | 158 |
6. | Lando Norris | - | 4 | 19 | 1 | 154 |
7. | Carlos Sainz Jr. | - | 3 | 19 | 1 | 149.5 |
8. | Daniel Ricciardo | 1 | 1 | 13 | - | 115 |
9. | Pierre Gasly | - | 1 | 14 | 1 | 100 |
10. | Fernando Alonso | - | 1 | 13 | - | 77 |
11. | Esteban Ocon | 1 | 1 | 13 | 1 | 72 |
12. | Sebastian Vettel | - | 1 | 7 | 1 | 43 |
13. | Lance Stroll | - | - | 9 | - | 34 |
14. | Cunoda Juki | - | - | 6 | - | 20 |
15. | George Russell | - | 1 | 4 | 1 | 16 |
16. | Kimi Räikkönen | - | - | 4 | - | 10 |
17. | Nicholas Latifi | - | - | 2 | - | 7 |
18. | Antonio Giovinazzi | - | - | 2 | - | 3 |
1. | Mercedes | 587.5 |
2. | Red Bull-Honda | 559.5 |
3. | Ferrari | 307.5 |
4. | McLaren-Mercedes | 269 |
5. | Alpine-Renault | 149 |
6. | AlphaTauri-Honda | 120 |
7. | Aston Martin-Mercedes | 77 |
8. | Williams-Mercedes | 23 |
9. | Alfa Romeo-Ferrari | 13 |
10. | Haas-Ferrari | 0 |