Erős teljesítményt nyújtott a mexikói időmérőn Valtteri Bottas, így a Mercedes finn versenyzője várhatja az élről a piros lámpák kialvását a futamon. Csakhogy a szezon vége felé járva, amikor a csapattársának minden pontra szüksége van a világbajnoki címért folytatott csatában, azonnal felvetődött a kérdés, hogy Bottasnak el kell-e engednie Lewis Hamiltont, ha úgy alakul a verseny.
„Először a rajtra kell összpontosítanom, és előtte beszélnem kell Lewisszal, hogyan tartsuk meg az előnyünket, és hogyan tartsuk magunk mögött a Red Bullt – szögezte le a finn. – Utána meglátjuk, milyen lesz a futam, hiszen teljesen biztos vagyok abban, hogy adódhatnak olyan körülmények, amelyek engem segítenek győzelemhez. Hiszek és reménykedek ebben. Ha viszont nem így alakulnak a dolgok, támogatni fogom Lewist, hogy a lehető legtöbb pontot szerezze a csapatunk.”
Bár a szabadedzések után lehetett indok némi aggodalomra a Mercedesnél, azt Lewis Hamilton is elismerte, hogy a kvalifikáció első percétől sokkal jobban mentek, mint előtte bármikor a hétvégén. Igaz, ennek az okát egyelőre a hétszeres világbajnok sem fejtette meg.
NOVEMBER 5., PÉNTEK | ||||
1. szabadedzés: 1. Bottas 1:18.341 | ||||
2. szabadedzés: 1. Verstappen 1:17.301 | ||||
NOVEMBER 6., SZOMBAT | ||||
3. szabadedzés: 1. Pérez 1:17.024 | ||||
Időmérő: 1. Bottas 1:15.875 | ||||
NOVEMBER 7., VASÁRNAP | ||||
A verseny (71 kör, 305.354 km) rajtja: 20.00 | ||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||
November 14., 18.00 | Sao Pauló-i Nagydíj, Sao Paulo | |||
November 21., 15.00 | Katari Nagydíj, Lusail | |||
December 5., 18.30 | Szaúdi Nagydíj, Dzsidda |
„Valtteri remek munkát végzett az időmérőn, büszke vagyok rá – gratulált a csapattársának Hamilton. – Az elmúlt néhány versenyen nagyon jól ment, ami a csapat számára is nagyszerű. Nem hittük, hogy meglesz a megfelelő tempónk ezen a hétvégén, szóval igazán különleges, hogy így is sikerült kisajátítanunk az első rajtsort. Nem egészen értem, honnan jött ez a pluszteljesítmény a Red Bull ellen, de amint elkezdődött az időmérő, megvolt a sebességünk. Ez engem is annyira sokkolt, mint másokat, de persze elfogadjuk.”
Bár a mexikói pole pozíció legnagyobb esélyese Max Verstappen volt a szabadedzések alapján, a világbajnoki pontversenyt vezető hollandnak meg kellett elégednie a harmadik rajthellyel. Verstappen nem érti, hova tűnt a Red Bull előnye az időmérőre, de arra számít, hogy a futamon jobban kedveznek nekik a körülmények.
„Néhány elem a hátsó szárnyon megrepedt a harmadik edzés alatt, szóval helyre kellett állítanunk azokat, de az időmérő kezdetén olyanok voltak, mintha újak lettek volna – mondta Verstappen, miért veszített némi időt a Q1 elején. – Nem hiszem, hogy ez hátráltatott minket. Nagyon lassúak voltunk, és a tapadásunk is szörnyű volt a Q3-ban. Az utolsó körömön sikerült javulnom egy kicsit, és már a gumik is jobban működtek. Persze nem úgy alakultak a dolgok, ahogyan szerettük volna, és amire számítottunk az autónk szabadedzéseken mutatott formája alapján. Ez kissé rejtélyes, de a futam nagy részében legalább más gumikon megyünk majd, ezért arra számítok, hogy ismét jó lesz az autó egyensúlya.”
Verstappennek egyébként nemcsak az időmérőre javuló Mercedes okozott némi nehézséget, a Q3 végén ugyanis az zökkentette ki, hogy Sergio Pérez és Cunoda Juki sem éppen a pálya vonalvezetését követve bóklászott a holland előtt. Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke értetlenül áll az AlphaTauri fiatal versenyzőjének újabb furcsa hibája láttán.
„Azt hiszem, megcunodáztak minket – vélekedik Horner. – Mindkét versenyzőnk az utolsó körét teljesítette, Max két és fél tizedmásodperccel jobb időn volt az aktuális legjobbnál, míg Checo nagyjából két tizedes hátrányban állt. Nem értem, Juki miért kóborolt a pálya azon részén. Ez csalódást keltő, hiszen hatással volt mindkét versenyzőnkre, akik eléggé zaklatottak voltak az eset miatt.”
Az esetről magát Cunodát is megkérdezték, aki bár úgy véli, semmi rosszat sem tett, kissé tartott attól, hogy a kvalifikáció után egyeztetni kell Hornerékkel a történtekről.
„Nem szúrtam el Pérez körét, saját maga miatt hibázott – nyilatkozta a japán pilóta. – Én behúzódtam a pálya belső részére, többet nem tehettem. Mégis hova mehettem volna? Szóltak, hogy Pérez érkezik mögöttem, de ekkor már a kettes szektorban voltam. Nem tudom, mit vártak tőlem, de kissé aggódtam, hogy beszélnem kell a Red Bull-lal arról, hogy hibáztam-e. Egyébként elégedett vagyok a mai munkámmal. Úgy érzem, megvan a tempónk ahhoz, hogy szerezzünk néhány pontot a versenyen.”
1. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:15.875 | átlag: 204.209 km/ó |
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:16.020 | 0.145 mp h. |
3. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:16.225 | 0.350 |
4. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 1:16.342 | 0.467 |
5. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1:16.456 | 0.581 |
6. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Ferrari | 1:16.761 | 0.886 |
7. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:16.763 | 0.888 |
8. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:16.837 | 0.962 |
9. | Cunoda Juki* | japán | AlphaTauri-Honda | 1:17.158 | 1.283 |
10. | Lando Norris* | brit | McLaren-Mercedes | 1:36.830 | 20.955 |
11. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 1:17.746 | 1.272 |
12. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:17.958 | 1.484 |
13. | George Russell** | brit | Williams-Mercedes | 1:18.172 | 1.698 |
14. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1:18.290 | 1.816 |
15. | Esteban Ocon* | francia | Alpine-Renault | 1:18.405 | 1.931 |
16. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 1:18.452 | 1.725 |
17. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1:18.756 | 2.029 |
18. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 1:18.858 | 2.131 |
19. | Nyikita Mazepin | orosz | Haas-Ferrari | 1:19.303 | 2.576 |
20. | Lance Stroll* | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:20.873 | 4.146 |
* a mezőny végéről rajtol erőforráselemek cseréje miatt | |||||
** 5 rajthelyes büntetés sebességváltó cseréje miatt |
1. SZAKASZ | 2. SZAKASZ | ||||
1. | Bottas | 1:16.727 | 1. | Hamilton | 1:16.474 |
2. | Leclerc | 1:16.748 | 2. | Verstappen | 1:16.483 |
3. | Verstappen | 1:16.788 | 3. | Cunoda | 1:16.701 |
4. | Gasly | 1:16.908 | 4. | Bottas | 1:16.864 |
5. | Pérez | 1:17.003 | 5. | Gasly | 1:16.955 |
6. | Hamilton | 1:17.207 | 6. | Leclerc | 1:17.034 |
7. | Cunoda | 1:17.330 | 7. | Pérez | 1:17.055 |
8. | Vettel | 1:17.502 | 8. | Ricciardo | 1:17.092 |
9. | Sainz | 1:17.517 | 9. | Sainz | 1:17.248 |
10. | Norris | 1:17.569 | 10. | Norris | 1:17.473 |
11. | Räikkönen | 1:17.606 | 11. | Vettel | 1:17.746 |
12. | Ricciardo | 1:17.719 | 12. | Räikkönen | 1:17.958 |
13. | Giovinazzi | 1:17.897 | 13. | Russell | 1:18.172 |
14. | Russell | 1:17.958 | 14. | Giovinazzi | 1:18.290 |
15. | Ocon | 1:18.126 | 15. | Ocon | 1:18.405 |
16. | Alonso | 1:18.452 | |||
17. | Latifi | 1:18.756 | |||
18. | Schumacher | 1:18.858 | |||
19. | Mazepin | 1:19.303 | |||
20. | Stroll | 1:20.873 |