OKTÓBER 23., PÉNTEK | |||
1. szabadedzés: 1. Bottas 1:18.410 | |||
2. szabadedzés: 1. Bottas 1:17.940 | |||
OKTÓBER 24., SZOMBAT | |||
3. szabadedzés: 1. Bottas 1:16.654 | |||
Időmérő: 1. Hamilton 1:16.652 | |||
OKTÓBER 25., VASÁRNAP | |||
A verseny: 1. Hamilton, 2. Bottas, 3. Verstappen | |||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||
November 1., 13.10 | Emilia Romagna-i Nagydíj, Imola | ||
November 15., 11.10 | Török Nagydíj, Isztambul | ||
November 29., 16.10 | Bahreini Nagydíj, Szahír |
Lewis Hamilton várhatta az élről a piros lámpák kialvását, ám a szemerkélő esőben kezdődő verseny első körének a végére a harmadik helyre esett vissza. A brit aztán a 20. körben visszavette a vezetést, s ezt követően nem is engedte ki a kezéből. A címvédő magabiztosan, a leggyorsabb kört is megfutva, több mint 25 másodperces előnnyel szelte át csapattársa előtt a célvonalat, és megdöntötte Michael Schumacher (91) sokáig megdönthetetlennek tartott győzelmi rekordját.
„Nehéz verseny volt, minden a hőmérsékletekről szólt. Bár jól rajtoltam, a hetedik kanyarban nagyon túlkormányzottá vált az autó. Megpróbálhattam volna védekezni Valtteri (Bottas) ellen, ám úgy voltam vele, hogy később visszaelőzhetem, és pontosan ez is történt" – kezdte a brit, aki azt is elárulta, begörcsölt lába megnehezítette a dolgát, majd szót ejtett arról is, milyen érzés, hogy egyeduralkodóvá vált.
„Még időre lesz szükségem ahhoz, hogy felfogjam, mi is történt. Az utolsó métereken is padlógázon nyomtam, még a verseny hatása alatt vagyok, nem is találom a szavakat. Sohasem álmodtam arról, ahol ma vagyok. Nincs varázsgömböm, nem tudhattam, mi történik, amikor úgy döntöttem, hogy a Mercedeshez és ezekhez a csodálatos emberekhez csatlakozom, most itt tartok. Minden napból megpróbálom kihozni a maximumot, és a csapat pontosan ugyanezt teszi, egy irányba tartunk, és ez tesz minket ilyen sikeressé. A versenyre elkísért az édesapám, a fantasztikus mostohaanyám és a kutyám, Roscoe is, szóval ez valóban áldott nap" – zárta a gondolatait a címvédő.
Hamilton történelmi tettéről a csapatfőnök, Toto Wolff is megemlékezett, és kiemelte azt is, hogy Hamilton hogyan tud csapattársa felé kerekedni azáltal, ahogyan a gumikkal bánik.
„Kilencvenkét futamgyőzelem. Ki gondolta volna, hogy ez lesz, amikor 2013-ban belekezdtünk a projektbe? Egészen szürreális ennyi győzelem. Csodálattal tölt el a szenvedélye és az energia, amit a sportba fektet bele. Megvan a tehetsége és a képessége, ami egészen kiemelkedő. Idén először láttam, hogyan építkezik az edzésekből a versenyre. Sok időt szánt arra, hogy megértse a gumik viselkedését" – utalt arra, hogy a brit érezhetően lemaradásban volt a csapattársával szemben a versenyhétvége elején, majd azt is elmondta, Hamilton tökéletesen időzített a győzelemhez.
„Már láthattuk néhányszor, és Bottast rossz helyzetbe hozza a rá helyezett nyomással a gumikezelés terén. Hamilton nagyon jó ebben stratégiailag."
Bottas hiába vezetett, csapattársa nagy vereséget mért rá, s 77 pontra növelte előnyét az egyéni vb-összetettben. A finn nem érti, mi okozta a versenyen a nagy lemaradását, szerinte egyszerűen nem volt meg a tempója.
„Az első kör eléggé jól sikerült, igaz, kissé csúszkáltam, ami megnehezítette a dolgomat. A lágyon startolók egyértelmű előnyben voltak az elején, így nagyon hálás voltam, hogy sikerült megszereznem a vezetést. Azonban onnantól egyszerűen nem volt meg a tempóm, és fogalmam sincs, mi lehetett a probléma. Próbálkoztam védekezni, viszont olyan ütemben közeledett rám, hogy esélyem sem volt. Keményen nyomtam, de nem tudtam elég gyors lenni" – értékelte a futamát Bottas, majd szóba került az is, hogy hiába kért a rádión lágy gumikat, közepeseket kapott.
„Reméltem, hogy megnyújthatom az első etapomat, és lágyra válthatok, de nem hiszem, hogy ez bármit is változtatott volna a végeredményen" – ismerte el.
Harmadikként Max Verstappen futott be, aki az első körben Sergio Pérezzel is összeért. A holland úgy véli, a mexikói magának köszönheti a hátraesést, és örül annak, hogy Red Bullja nem sérült meg az incidens következtében.
Sergio Pérez megrovásban részesült a verseny végén Pierre Gasly ellen bemutatott védekezése miatt, így már kettő áll a neve mellett – a harmadik 10 helyes rajtbüntetés vonna maga után. Lance Stroll baleset okozásáért és pályaelhagyásért összességében 3 büntetőpontot kopott. Utóbbi vétség nyomán Romain Grosjeant és Danyiil Kvjatot is egy-egy büntetőponttal sújtották. |
„A rajtom egészen jól sikerült, de a 3-as kanyarban volt némi gondom, így Pérez a következő kanyarban megérkezett mellém. Nem hagyott helyet azonban, és igazából magát forgatta ki. Szerencsére az én autóm nem sérült meg. Ezt követően csak próbáltam a pályán maradni, amíg esett az eső, nem akartam túl sok kockázatot vállalni. Nehezen tudtam felmelegíteni a gumijaimat, míg a McLareneknek nagyon jó volt a tapadása, de tudtam, hogy gyorsabbak vagyunk nálunk. Amikor normalizálódott a helyzet, meg is előztem őket, majd a magam versenyét kezdtem futni" – mondta, és a stratégiáról, illetve a gumikezelésről is beszélt.
„Amikor a lágy abroncsok elhasználódtak, elég sok időt vesztettünk, ám miután a közepesekre váltottunk, eléggé jó volt a tempónk. Ám nagyon nem tudtam már mást tenni, mint bejönni a harmadik helyen, hiszen addigra tetemes volt már a lemaradásunk. A Mercedes kemény keverékre váltott, de szerintem azok nem voltak túl jó gumik. Határozottan a közepes működött a legjobban, de nem nagyon számított volna, ha én is azokon rajtolok, hiszen utána több időt vesztettem volna a keményen. Összességében úgy érzem, ott végeztünk, ahol megérdemeltük" – jelentette ki Verstappen, s nem ment el szó nélkül Hamilton rekorddöntése mellett sem.
„Lewis azt mondta, hogy továbbra is nyomja, és nagyon magasra akarja helyezni azt a bizonyos lécet, szóval keményen kell dolgoznom, hogy én is eljussak odáig. Ez csodálatos, mégis mit mondhatnék? Egészen hihetetlen teljesítmény. Kilencvenkét győzelem, és nem hiszem, hogy itt megállna. Úgy vélem, jócskán túl fogja szárnyalni a százas határt, negyvenéves koromig kell majd versenyeznem, hogy megdönthessem a rekordját. Ez eléggé jó motiváció. Ráadásul a hetedik bajnoki címéért megy, ami nagyon lenyűgöző. Mindenki tisztában van azzal, hogy milyen gyors, de nagy erőssége az is, hogy nagyon kiegyensúlyozott, és ritkán követ el hibát. Ezért érte el ilyen gyorsan ezeket a számokat."
Kimi Räikkönen parádés első kört teljesített Portimaóban, ahol a 16. helyről indulva több remek előzést is bemutatva sorolt be hatodikként. Bár nem szerzett pontot, szerinte nem volt túl rossz versenye.
„Maga a rajtom nem sikerült túl jól, hiszen vesztettem egy pozíciót, utána azonban volt egy pont, amikor nem értettem, mégis mit csinálnak a többiek. Nagyon jól alakult az első és a második köröm, egészen rendben volt a sebességünk is, viszont a kerékcserénél adódott némi problémánk, majd a verseny végén elvesztettem a tizedik helyet Vettellel szemben. Így nem szereztünk pontot, ami eléggé letaglózó, egyszerűen kicsit gyorsabbnak kellene lennünk, és akkor minden kicsit könnyebbé válna. Nem volt túl rossz a futamunk, de amikor ilyen hátulról rajtolsz, akkor valamivel többet kell kockáztatnod, ami nem túl ideális" – összegzett az Alfa Romeo finn pilótája.
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | |
2. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 25.592 mp h. |
3. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 34.508 mp h. |
4. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:05.312 p h. |
5. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1 kör h. |
6. | Carlos Sainz | spanyol | McLaren-Renault | 1 kör h. |
7. | Sergio Pérez | mexikói | Racing Point-Mercedes | 1 kör h. |
8. | Esteban Ocon | francia | Renault | 1 kör h. |
9. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Renault | 1 kör h. |
10. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1 kör h. |
11. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1 kör h. |
12. | Alexander Albon | thaiföldi | Red Bull-Honda | 1 kör h. |
13. | Lando Norris | brit | McLaren-Renault | 1 kör h. |
14. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 1 kör h. |
15. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1 kör h. |
16. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1 kör h. |
17. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1 kör h. |
18. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1 kör h. |
19. | Danyiil Kvjat | orosz | AlphaTauri-Honda | 2 kör h. |
FELADTÁK | megtett körök | |||
Lance Stroll | kanadai | Racing Point-Mercedes | 51 |
PILÓTÁK | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | LGYK | PONT | |
1. | Lewis Hamilton | 8 | 10 | 12 | 5 | 256 |
2. | Valtteri Bottas | 2 | 9 | 10 | 2 | 179 |
3. | Max Verstappen | 1 | 9 | 9 | 2 | 162 |
4. | Daniel Ricciardo | – | 1 | 9 | 1 | 80 |
5. | Charles Leclerc | – | 2 | 7 | – | 75 |
6. | Sergio Pérez | – | – | 10 | – | 74 |
7. | Lando Norris | – | 1 | 8 | 1 | 65 |
8. | Alexander Albon | – | 1 | 8 | – | 64 |
9. | Pierre Gasly | 1 | 1 | 8 | – | 63 |
10. | Carlos Sainz | – | 1 | 7 | 1 | 59 |
11. | Lance Stroll | – | 1 | 7 | – | 57 |
12. | Esteban Ocon | – | – | 7 | – | 40 |
13. | Sebastian Vettel | – | – | 6 | – | 18 |
14. | Danyiil Kvjat | – | – | 5 | – | 14 |
15. | Nico Hülkenberg | – | – | 2 | – | 10 |
16. | Antonio Giovinazzi | – | – | 2 | – | 3 |
17. | Kimi Räikkönen | – | – | 1 | – | 2 |
18. | Romain Grosjean | – | – | 1 | – | 2 |
19. | Kevin Magnussen | – | – | 1 | – | 1 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Mercedes | 435 |
2. | Red Bull-Honda | 226 |
3. | Racing Point-Mercedes* | 126 |
4. | McLaren-Renault | 124 |
5. | Renault | 120 |
6. | Ferrari | 93 |
7. | AlphaTauri-Honda | 77 |
8. | Alfa Romeo-Ferrari | 5 |
9. | Haas-Ferrari | 3 |
10. | Williams-Mercedes | 0 |
*: A Racing Pointtól 15 pont levonva. |