Monzában is magabiztosan kezdett a Mercedes, az első edzést Valtteri Bottas, a másodikat Lewis Hamilton zárta az élen. A hatszoros világbajnok egyelőre nem teljesen elégedett, ráadásul attól is tart, hogy az időmérőn megismétlődik az, ami tavaly, azaz a nagy forgalom miatt sokan nem tudják összehozni a tőlük telhető leggyorsabb kört.
„Nem tudom, kívülről hogy tűnt, de éreztünk némi fejlődést az első és a második edzés között – mesélte Hamilton. – Kevesebb leszorítóerővel mentünk, ami miatt kissé csúszkáltunk, de így is sikerült előrelépnünk. Viszont szükségem van még néhány lépésre, hogy igazán jól érezzem magam az autóban. A pálya felülete eléggé egyenetlen, és az egyensúlyt illetően is van még mit fejlődnünk. A nagy forgalom pedig igazi rémálom lesz.”
Valtteri Bottas is jól kezdte az Olasz GP hétvégéjét, ráadásul a finn versenyző úgy véli, hogy a péntekinél csak még többre lesz képes a későbbiekben. Emellett persze a többi csapat előrelépésében is biztos, de igen magabiztosan nyilatkozott az első két edzés után.
SZEPTEMBER 4., PÉNTEK | |||
1. szabadedzés:1. Bottas 1:20.703 | |||
2. szabadedzés:1. Hamilton 1:20.192 | |||
SZEPTEMBER 5., SZOMBAT | |||
3. szabadedzés:12.00–13.00 | |||
Időmérő:15.00–16.00 | |||
SZEPTEMBER 6., VASÁRNAP | |||
A verseny (53 kör, 306.72 km) rajtja:15.10 | |||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||
Szeptember 13., 15.10 | Toszkán Nagydíj | ||
Szeptember 27., 13.10 | Orosz Nagydíj | ||
Október 11., 14.10 | Eifel Nagydíj |
„Elég jól éreztem magam egész nap, de biztos vagyok benne, hogy tudunk még fejlődni – szögezte le Bottas. – Számomra a legnagyobb nehézséget a stabilitás jelentette, amivel küzdöttem néhány kanyarban, de ezt leszámítva minden jónak tűnt. Összehasonlítva a teljesítményünket és a köridőnket a többiekével, kissé meglepődtem, de meglátjuk, mi lesz holnap. Még ennél is több van bennünk, és a gyors köröm a második edzésen nem sikerült tökéletesen, szóval én is többre vagyok képes. Azonban biztos vagyok benne, hogy ez a többi csapatra is igaz.”
Többekhez hasonlóan Max Verstappen is főként az autója egyensúlyával szenvedett a pénteki szabadedzéseken. Ráadásul ez a Red Bullnál a gumikra is nagy hatással volt, de a nyitó tréningen az autóját összetörő holland tudja, hogy ha megoldják az egyik problémát, akkor a másikkal sem lesz bajuk a későbbiekben.
„Nem alakult jól a mai nap, sok problémám volt az egyensúllyal és a tapadással – mondta Verstappen. – Ez nyilván nem jó, és meg kell oldanunk a problémákat. Ha jó lesz az autó egyensúlya, akkor a gumikkal kapcsolatos gondok is megoldódnak. Vigyáznunk kell a határokra, hiszen néha túl szélesen vettük a kanyarokat, bár a szabadedzéseken ezen nem sok múlik.”
Miután Sebastian Vettel az utolsó előtti pozícióban zárta a nyitó tréninget, a második edzésre sikerült egy kicsit előrelépnie a Ferrarinak. A négyszeres világbajnok tisztában van azzal, hogy a monzai pálya sem fekszik az SF1000-esnek, amit nem könnyű működésre bírni ezen a hétvégén sem.
„Részben a pálya, részben az autónk miatt alakultak így a dolgok – beszélt Vettel a pénteki edzésekről. – Megpróbáltuk kihasználni az időt, de remélhetőleg holnap jobb pozícióban leszünk. Nehéz vezetni az autót, de ez nem először van így. A legtöbbet az egyenesekben veszítjük, amire számítottunk, de a kanyarbejáratoknál is szenvedünk némi tapadáshiánnyal. Az autó sokat csúszkál, nehezen kezelhető, és nehéz összerakni egy igazán jó kört.”
A harmadik pozícióban zárta Alexander Albon a monzai nyitó tréninget, délutánra viszont kissé visszaesett a mezőnyben, amit részben az okozott, hogy a leggyorsabb körét pályaelhagyásért utólag törölték. A thaiföldi versenyző szerint a Red Bull eddig sem az egyenesekben, sem a kanyarokban nem teljesít a tökéletesen, vagyis van még min dolgozniuk az időmérő és a verseny előtt.
„Délelőtt jól mentem, de délután még jobban kellett volna – ismerte be Albon. – Elég közel vagyunk egymáshoz, és néha egy tizedmásodperccel négy pozíciót is nyerhetsz. Fejlesztenünk kell az autót, hiszen az egyenesekben és a kanyarokban is némi tempóhiányban szenvedünk. Az egyensúly kis finomhangolásra szorul, de tudjuk, mit akarunk elérni, már csak teljesítenünk kell azt.”
1. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:20.703 | átlag: 258.414 km/ó | 28 kör |
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:20.948 | 0.245 mp h. | 27 |
3. | Alexander Albon | thaiföldi | Red Bull-Honda | 1:21.500 | 0.797 | 30 |
4. | Danyiil Kvjat | orosz | AlphaTauri-Honda | 1:21.555 | 0.852 | 31 |
5. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:21.641 | 0.938 | 22 |
6. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1:21.667 | 0.964 | 27 |
7. | Sergio Pérez | mexikói | Racing Point-Mercedes | 1:21.747 | 1.044 | 25 |
8. | Lando Norris | brit | McLaren-Renault | 1:21.747 | 1.044 | 29 |
9. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Renault | 1:21.789 | 1.086 | 22 |
10. | Carlos Sainz | spanyol | McLaren-Renault | 1:21.821 | 1.118 | 27 |
11. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:21.904 | 1.201 | 25 |
12. | Esteban Ocon | francia | Renault | 1:21.984 | 1.281 | 28 |
13. | Lance Stroll | kanadai | Racing Point-Mercedes | 1:22.131 | 1.428 | 21 |
14. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1:22.409 | 1.706 | 20 |
15. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:22.422 | 1.719 | 19 |
16. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1:22.552 | 1.849 | 24 |
17. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:22.619 | 1.916 | 27 |
18. | Roy Nissany* | izraeli | Williams-Mercedes | 1:22.826 | 2.123 | 25 |
19. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:22.988 | 2.285 | 24 |
20. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1:23.120 | 2.417 | 22 |
*tesztpilóta, csak ezen az edzésen vett részt |
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:20.192 | átlag: 260.060 km/ó | 32 kör |
2. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:20.454 | 0.262 mp. h. | 29 |
3. | Lando Norris | brit | McLaren-Renault | 1:21.089 | 0.897 | 19 |
4. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1:21.121 | 0.929 | 25 |
5. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:21.228 | 1.036 | 30 |
6. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | McLaren-Renault | 1:21.313 | 1.121 | 30 |
7. | Danyiil Kvjat | orosz | AlphaTauri-Honda | 1:21.376 | 1.184 | 35 |
8. | Lance Stroll | kanadai | Racing Point-Mercedes | 1:21.389 | 1.197 | 32 |
9. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:21.503 | 1.311 | 32 |
10. | Sergio Pérez | mexikói | Racing Point-Mercedes | 1:21.594 | 1.402 | 31 |
11. | Esteban Ocon | francia | Renault | 1:21.697 | 1.505 | 32 |
12. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:21.733 | 1.541 | 28 |
13. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1:21.786 | 1.594 | 32 |
14. | Alexander Albon | thaiföldi | Red Bull-Honda | 1:21.883 | 1.691 | 36 |
15. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Renault | 1:22.080 | 1.888 | 29 |
16. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:22.088 | 1.896 | 32 |
17. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:22.147 | 1.955 | 34 |
18. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1:22.254 | 2.062 | 34 |
19. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1:22.825 | 2.633 | 32 |
20. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 1:22.927 | 2.735 | 34 |