Először a Kanadai Nagydíjon adott hangot elégedetlenségének aRed Bulltanácsadója, Helmut Marko, az osztrák akkor úgy nyilatkozott, az idei Pirelli csak a Mercedes autóján működik, miközben az összes többi csapat szenved a 2019-es abroncsokkal. A „vörös bikákhoz” pedig az idén a folyamatosan a gumik megfelelő működési tartományba hozásával szenvedőFerrariis csatlakozott, a két gárda a tavalyi gumik visszahozását szorgalmazta.
JÚNIUS 28., PÉNTEK | |||
1. szabadedzés: 11.00–12.30 | |||
2. szabadedzés: 15.00–16.30 | |||
JÚNIUS 29., SZOMBAT | |||
3. szabadedzés:12.00–13.00 | |||
Időmérő:15.00–16.00 | |||
JÚNIUS 30., VASÁRNAP | |||
Futam:15.10–17.10 | |||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||
Július 14., 15.10 | 70. Brit Nagydíj | ||
Július 28., 15.10 | 64. Német Nagydíj | ||
Augusztus 4., 15.10 | 34. Magyar Nagydíj |
Az osztrák és az olasz gárda mellett aztán aHaasis sokadszorra beszélt az idén tapasztalt Pirelli-problémáról, Günther Steiner csapata a Ferrarihoz hasonlóan nehezen tudja működésre bírni a gumikat. A fenti hármas mellett pedig aToro Rossois jelezte, támogatja a 2018-as, vastagabb futófelületű, illetve alacsonyabb működési tartományban dolgozó Pirellik visszahozását.
Négy csapat tehát a tavalyi gumiért lobbizott, miközben bár aRenault-nakis meggyűlt a baja már az abroncsokkal, Cyril Abiteboul az idényközi változtatás ellen szólalt fel.
„Nem tetszik az ötlet, hogy az idény közepén változtassunk.Előállt egy helyzet a Mercedesszel, azonban a gumik módosítása miatt nem tűnne el hirtelen a Mercedes-dominancia.Ez annál mélyebb probléma, amit jól kell kezelni, és nem szabad kapkodva csak azért változtatni, mert egy csapat nagy előnyre tett szert. Ha változás, akkor beszéljünk 2020-ról"– magyarázta, a francia alakulat véleményét pedig azAlfa Romeois osztotta.
„Ha elkezdesz azért panaszkodni a gumikra, mert nem passzolnak az autódhoz, az olyan, mintha a leszorítóerő hiányával küszködők azt kérnék, csak Monzában és Montrealban versenyezzünk"– jelentette kiFrédéric Vasseur.
A változtatás ellen beszélt a címvédőMercedesis, amely gárdának tavaly többször is meggyűlt a baja a gumikkal, a W09-es sokszor túlhevítette a Pirelliket, az idei magasabb működési tartomány így a segítségére volt.
„Teljesen logikus, hogy azok, akik nem értik a gumik működését, a változtatás mellett vannak.Viszont sportemberként úgy gondolom, az F1-nek nem szabadna csak azért változtatnia, mert egyesek jobban teljesítenek, mint mások. Nem szeretnék arrogánsnak tűnni, épp ellenkezőleg. Keményen dolgoztunk a télen, hogy kijavítsuk a beállítási problémáinkat, és megértsük a tavalyi abroncsok működését"– mondtaToto Wolff,majd kiemelte, volt lehetőség megérteni a gumikat.
„Abu-Dzabiban pedig kaptunk is pár szettet, hogy kipróbálhassuk és megérthessük, és úgy tűnik, ez sikerült is.Az idény közepén megváltoztatni a szabályokat olyan, mintha kiegyenlítenénk az erőviszonyokat, méghozzá egy olyan sportágban, ami mindig is a kiválóságról szólt"– fejtette ki az álláspontját.
A Mercedeshez hasonlóan pedig aMcLarenis elégedettségét fejezte ki a 2019-es Pirelikkel kapcsolatban, miközben a német motorgyártó erőforrásait használóWilliamsésRacing Pointis a változtatás ellen volt.
Ám hiába tűnt úgy, esélytelen, hogy elég, vagyislegalább 7 csapatszavazzon igennel a tavalyi Pirellik visszahozására, az Auto Motor und Sport megtudta, az alakulatok megbeszélést kérvényeztek gumiügyben. Az egyeztetés időpontját pedig péntek reggel 9 órára tűzték ki Spielbergben, a résztvevők között volt az F1-es sportigazgató, Ross Brawn, a FIA technikai igazgatója, Nikolasz Tombazisz, a Pirelli, illetve korábban a pilóták érdekvédelmi szervezete (GPDA) is jelezte, részt kíván venni a találkozón. A versenyzők közül így az ötszörös világbajnok,Lewis Hamilton,illetve a négyszeres világbajnok,Sebastian Vettelis megjelent.
A megbeszélés bő 1 órán át tartott, és nem sokkal később az Auto Motor und Sport jelentette, nem szavazott elegendő (7) alakulat a változtatás mellet, sőt igazából pontosan ugyanannyian voltak a 2018-as Pirellik visszahozása mellett, mint ellene. Ennek értelmében maradnak az idei gumik.
Mint utóbb kiderült, a Mercedes, a Racing Point, illetve a Williams mellett a Renault és a McLaren voksolt a változtatás ellen.