F1: a tavalyi gumik visszahozásáról tárgyaltak a csapatok

Vágólapra másolva!
2019.06.28. 10:33
null
Nem szavazott elegendő csapat a változtatás mellett (Fotó: AFP)
A Formula–1-es csapatok az Osztrák Nagydíj péntekjén tartottak megbeszélést az FIA-val és a Pirellivel a 2018-as gumik visszahozásáról, ám nem szavazott elegendő gárda a változtatás mellett.

 

Először a Kanadai Nagydíjon adott hangot elégedetlenségének aRed Bulltanácsadója, Helmut Marko, az osztrák akkor úgy nyilatkozott, az idei Pirelli csak a Mercedes autóján működik, miközben az összes többi csapat szenved a 2019-es abroncsokkal. A „vörös bikákhoz” pedig az idén a folyamatosan a gumik megfelelő működési tartományba hozásával szenvedőFerrariis csatlakozott, a két gárda a tavalyi gumik visszahozását szorgalmazta.

32. OSZTRÁK NAGYDÍJ
JÚNIUS 28., PÉNTEK
1. szabadedzés: 11.00–12.30
2. szabadedzés: 15.00–16.30
JÚNIUS 29., SZOMBAT
3. szabadedzés:12.00–13.00
Időmérő:15.00–16.00
JÚNIUS 30., VASÁRNAP
Futam:15.10–17.10
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK
Július 14., 15.1070. Brit Nagydíj
Július 28., 15.10
64. Német Nagydíj
Augusztus 4., 15.10
34. Magyar Nagydíj

Az osztrák és az olasz gárda mellett aztán aHaasis sokadszorra beszélt az idén tapasztalt Pirelli-problémáról, Günther Steiner csapata a Ferrarihoz hasonlóan nehezen tudja működésre bírni a gumikat. A fenti hármas mellett pedig aToro Rossois jelezte, támogatja a 2018-as, vastagabb futófelületű, illetve alacsonyabb működési tartományban dolgozó Pirellik visszahozását.

Négy csapat tehát a tavalyi gumiért lobbizott, miközben bár aRenault-nakis meggyűlt a baja már az abroncsokkal, Cyril Abiteboul az idényközi változtatás ellen szólalt fel.

„Nem tetszik az ötlet, hogy az idény közepén változtassunk.Előállt egy helyzet a Mercedesszel, azonban a gumik módosítása miatt nem tűnne el hirtelen a Mercedes-dominancia.Ez annál mélyebb probléma, amit jól kell kezelni, és nem szabad kapkodva csak azért változtatni, mert egy csapat nagy előnyre tett szert. Ha változás, akkor beszéljünk 2020-ról"– magyarázta, a francia alakulat véleményét pedig azAlfa Romeois osztotta.

„Ha elkezdesz azért panaszkodni a gumikra, mert nem passzolnak az autódhoz, az olyan, mintha a leszorítóerő hiányával küszködők azt kérnék, csak Monzában és Montrealban versenyezzünk"– jelentette kiFrédéric Vasseur.

A változtatás ellen beszélt a címvédőMercedesis, amely gárdának tavaly többször is meggyűlt a baja a gumikkal, a W09-es sokszor túlhevítette a Pirelliket, az idei magasabb működési tartomány így a segítségére volt.

„Teljesen logikus, hogy azok, akik nem értik a gumik működését, a változtatás mellett vannak.Viszont sportemberként úgy gondolom, az F1-nek nem szabadna csak azért változtatnia, mert egyesek jobban teljesítenek, mint mások. Nem szeretnék arrogánsnak tűnni, épp ellenkezőleg. Keményen dolgoztunk a télen, hogy kijavítsuk a beállítási problémáinkat, és megértsük a tavalyi abroncsok működését"– mondtaToto Wolff,majd kiemelte, volt lehetőség megérteni a gumikat.

„Abu-Dzabiban pedig kaptunk is pár szettet, hogy kipróbálhassuk és megérthessük, és úgy tűnik, ez sikerült is.Az idény közepén megváltoztatni a szabályokat olyan, mintha kiegyenlítenénk az erőviszonyokat, méghozzá egy olyan sportágban, ami mindig is a kiválóságról szólt"– fejtette ki az álláspontját.

A Mercedeshez hasonlóan pedig aMcLarenis elégedettségét fejezte ki a 2019-es Pirelikkel kapcsolatban, miközben a német motorgyártó erőforrásait használóWilliamsésRacing Pointis a változtatás ellen volt.

Ám hiába tűnt úgy, esélytelen, hogy elég, vagyislegalább 7 csapatszavazzon igennel a tavalyi Pirellik visszahozására, az Auto Motor und Sport megtudta, az alakulatok megbeszélést kérvényeztek gumiügyben. Az egyeztetés időpontját pedig péntek reggel 9 órára tűzték ki Spielbergben, a résztvevők között volt az F1-es sportigazgató, Ross Brawn, a FIA technikai igazgatója, Nikolasz Tombazisz, a Pirelli, illetve korábban a pilóták érdekvédelmi szervezete (GPDA) is jelezte, részt kíván venni a találkozón. A versenyzők közül így az ötszörös világbajnok,Lewis Hamilton,illetve a négyszeres világbajnok,Sebastian Vettelis megjelent.

A megbeszélés bő 1 órán át tartott, és nem sokkal később az Auto Motor und Sport jelentette, nem szavazott elegendő (7) alakulat a változtatás mellet, sőt igazából pontosan ugyanannyian voltak a 2018-as Pirellik visszahozása mellett, mint ellene. Ennek értelmében maradnak az idei gumik.

Mint utóbb kiderült, a Mercedes, a Racing Point, illetve a Williams mellett a Renault és a McLaren voksolt a változtatás ellen.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik