Felemás napon van túl Sebastian Vettel. A Ferrari szerelőinek ki kellett cserélniük a sebességváltót az első szabadedzés alatt – amelyen Vettel az időveszteség és az eső miatt csak a 17. helyen végzett –, a második tréningen viszont nem volt gyorsabb versenyző a németnél. Igaz, azt a 90 percet sem úszta meg fennakadás nélkül: nem sokkal azután, hogy az élre állt, kicsúszott a kavicságyba. Vettel elmondta, mi is történt ekkor.
„Azt hittem, sikerül elkerülnöm a falat, de kicsit mégis hozzáértem, amitől eltört egy kissé a szárnyvéglap a hátsó szárnyon. Ezt ki kellett cserélnünk – emlékezett vissza a négyszeres világbajnok. – Az autó jól ment, és legalább ki tudtam jönni a kavicságyból. Gyerekként nehéz volt ezt megtennem a homokozónál, ma már viszont nem szeretek sok időt ott tölteni. Örülök, hogy folytatni tudtam. Tovább akartam menni, de előbb ellenőrizni kellett az autót. Veszítettem némi időt a kicsúszásom miatt, ami azért történt, mert túl keményen próbálkoztam."
Lewis Hamilton a félig esős első tréningen a 11. helyen végzett, délután pedig a Ferrari versenyzői mögött a 3. pozícióban zárt. A vb-összetettet 17 ponttal vezető brit a Belga Nagydíjhoz hasonló erőviszonyokat feltételez, és úgy véli, a Mercedesnek van még min dolgoznia annak érdekében, hogy megközelítse a hazai pályán versenyző riválisát.
„Sok kört tettünk meg délután a száraz pályán, és láttuk, hogy Spához hasonlóan van némi lemaradásunk a Ferrarihoz képest a rövid és a hosszú etapokon is – vélekedik Hamilton. – Jónak éreztem a köreimet, de a Ferrari kicsit még jobbnak tűnt ma. Szoros lesz a csata holnap, de, mint minden hétvégén, most is beleadunk minden tőlünk telhetőt. Keményen dolgozik a csapatunk minden részlege, így kell tennünk ma éjszaka is. Van néhány terület, ahol látjuk a hátrányunkat, szóval remélem, hogy tudunk fejlődni az időmérőre."
AUGUSZTUS 31., PÉNTEK |
1. szabadedzés: 1. Pérez 1:34.000 |
2. szabadedzés: 1. Vettel 1:21.105 |
SZEPTEMBER 1.,SZOMBAT |
12.00–13.00: 3. szabadedzés |
15.00–16.00: időmérő edzés |
SZEPTEMBER 2.,VASÁRNAP |
15.10: a verseny (53 kör, 306.072 km) rajtja |
KÖVETKEZŐ FUTAMOK |
Szeptember 16., 14.10:Szingapúri Nagydíj |
Szeptember 30., 13.10:Orosz Nagydíj |
Október 7., 07.10:Japán Nagydíj |
Bár látszólag erős napot zárt a Ferrari, Kimi Räikkönen visszafogottan nyilatkozott az esélyeikről. Az időjárással a finn versenyző sem volt elégedett, a gumikra viszont egyelőre nem panaszkodott.
„Délelőtt, az esőben megtartott edzésen csak keveset tudtunk menni, de a második tréningre a pályakörülmények visszatértek a normálishoz. Az időjáráson nem tudunk változtatni, de végül is szerencsések vagyunk, amiért legalább egy edzésünk volt száraz körülmények között – nézte a nap pozitív oldalát Räikkönen. – Minden gumikeverék jól működött, de nyilván nem tudtunk túl nagy távot megtenni. Ismét egy nehéz pályán vagyunk, szóval szükségünk van még némi finomhangolásra, első köröknek azonban nem voltak olyan rosszak ezek. Most még át kell néznünk néhány dolgot, és fejlődnünk kell kicsit holnapig."
Már az előző, belgiumi verseny óta tudni lehetett, hogy Daniel Ricciardo a mezőny végéről lesz kénytelen rajtolni Monzában, az ausztrál Red Bulljába ugyanis bekerült az új specifikációjú Renault-motor. Azzal azonban rögtön az első edzés legelején gond adódott, ami miatt Ricciardónak néhány másodpercre meg is kellett állnia az RB18-assal a pálya szélén.
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke elmondta, a szoftverrel akadt probléma a 3-as számú Red Bullban, amitől a motor átkapcsolt kímélő üzemmódba. Ricciardo meglepődött, hogy ennyire hamar gond jelentkezett az új erőforrással, és elárulta, mi a megnyugtató abban, hogy büntetésekkel kezdi a hétvégét.
„Az első körömön voltam, és rögtön probléma adódott a motorral. Viszont helyrehoztuk, és ezután rendben volt – mondta az ausztrál versenyző. – Megnéztük az adatokat, úgy tűnt, hogy jól működik a motor. Persze jobban is átnézzük majd, de így is jó jeleket mutatott. Megpróbálok ugyanúgy viszonyulni ehhez a hétvégéhez. Bár amiatt kicsit nyugodtabb vagyok, hogy tudom, nem kell mást jól csinálnom, mint a versenyt. Mentünk ma pár hosszú etapot, mert az esélyeink az időmérőn csekélyek, hiszen tudjuk, hogy úgyis a rajtrács végéről rajtolunk. Emiatt a versenyszimulációkra koncentráltunk. Ez kicsit nyugis volt."
Csapattársával ellentétben Max Verstappennek nem kell rajtbüntetéssel számolnia, sőt, a Red Bull versenyzője elárulta: nem is biztos, hogy az ő autójába is bekerül az új specifikációjú erőforrás. Azzal viszont nem mondott újat, hogy a rossz időjárási körülmények nem csak a Red Bull pénteki napját nehezítették meg.
„Jó volt a mai nap, a körülmények pedig mindenki számára ugyanolyanok voltak. Szerencsére a második edzés száraz volt, és ki tudtunk próbálni néhány dolgot. Ha az időmérőn szárazak lesznek a körülmények, túl lassúak leszünk, a hosszú etapok viszont pozitívnak tűntek – vélekedett a fiatal holland. – Az autó viselkedése megfelelő volt, ennek pedig természetesen örülök. Ez egyértelműen a legrosszabb pálya a számunkra, nem számítok semmilyen csodára, de megpróbáljuk a legtöbbet kihozni a lehetőségekből. Nem hiszem, hogy szükséges lesz holnap eltérő stratégiával menni, hiszen az összes gumikeverék jól működött. Nem számítok semmilyen problémára, csak meg kell próbálnunk a lehető legjobb kvalifikációt teljesíteni."
Valtteri Bottas egy 10. és egy 4. hely után várhatja az Olasz Nagydíj szombati napját, és bizonyos területeken előrelépést tapasztal a belgiumi hétvégéhez képest. Egyelőre nem lehet százszázalékosan kijelenteni, hogy az időmérő száraz körülmények között zajlik majd, így a finn is biztos abban, hogy mindenre fel kell készülniük.
„A körülmények vegyesek voltak ma a délelőtti heves esőzés és a száraz délután miatt. Délelőtt csak egy etapot teljesítettünk az átmeneti esőgumikon – mondta Bottas. – Monza trükkös helyszín, ha esőről van szó, mert nehéz megtalálni a jó fékezési pontokat. Nedves körülmények között versenyképesnek tűntünk a többi autóhoz képest, de szerencsére délután száraz volt a pálya, így teljesíteni tudtunk néhány rendes etapot is. A hosszabbak különösen fontosak voltak, mivel azt jósolják, hogy a verseny száraz lesz. Ahogy arra számítottunk, a Ferrari nagyon gyorsnak tűnik ilyen körülmények között, így nem lesz könnyű ellene, de van még néhány terület, ahol fejlődhetünk az időmérőig. Spához képest az autó jobbnak érződik a lassabb kanyarokban, ami egy lépést jelent a megfelelő irányba. Az előrejelzések az időjárásról nem teljesen meggyőzőek, szóval mindenre fel kell készülnünk, és sokat kell mennünk a harmadik edzésen. Nem számít, hogy az vizes vagy száraz időben zajlik-e."
Az időjárás igencsak megkavarta az eseményeket az első tréningen, amely Sergio Pérez elsőségével ért véget. Bár a szabadedzésekből – különösen az időjárási körülmények által megnehezítettekből – nem szabad messzemenő következtetéseket levonni, a Force India eddig gyorsnak tűnik Monzában.
„Jó nap volt, és egészen elégedett vagyok a teljesítményünkkel – árulta el a mexikói. – A pénteki köridők nem számítanak túl sokat, de így is kellemes volt a délelőtti edzést a leggyorsabb versenyzőként zárni. Délután a versenybeállításokon dolgoztunk, és nagyon jó alapot találtunk azokhoz. Mindenképp várom az időmérőt, mert jó esélyünk van arra, hogy az időjárástól függetlenül mi legyünk a legjobbak a topcsapatok mögött. Az összes gumikeveréket ki tudtuk próbálni, ráadásul mindenféle körülmény között, így kellően felkészültek vagyunk."
Roppant ijesztő balesetet szenvedettMarcus Ericsson rögtön a második szabadedzés legelején. A Sauberen nem záródott le a DRS, ez okozta a szalagkorláttal való ütközést, mely során hatalmas károkat szenvedett el az svéd autója. Ericsson szerencsére sérülés nélkül megúszta az esetet, amely után videoüzenetben számolt be az állapotáról.
„Teljesen jól vagyok. Köszönöm az üzeneteket, nagy baleset volt, de az autók biztonsági szempontból hihetetlen jók manapság, szóval nagyszerű, hogy ennyi figyelmet szentelünk a biztonságnak. Jól érzem magam, és remélhetőleg holnap ismét küzdeni fogunk. Alig várom" – mondta a svéd versenyző.
1. | Sergio Pérez | mexikói | RPFI-Mercedes | 1:34.000 | átlag: 221.859 km/ó | 18 kör |
2. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:34.550 | 0.550 mp h. | 28 |
3. | Esteban Ocon | francia | RPFI-Mercedes | 1:34.593 | 0.593 | 17 |
4. | Brendon Hartley | új-zélandi | Toro Rosso-Honda | 1:35.024 | 1.024 | 17 |
5. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-TAG Heuer | 1:35.207 | 1.207 | 13 |
6. | Pierre Gasly | francia | Toro Rosso-Honda | 1:35.438 | 1.438 | 19 |
7. | Max Verstappen | holland | Red Bull-TAG Heuer | 1:35.665 | 1.665 | 10 |
8. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Renault | 1:35.995 | 1.995 | 15 |
9. | Nico Hülkenberg | német | Renault | 1:36.107 | 2.107 | 15 |
10. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:36.238 | 2.238 | 8 |
11. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:36.546 | 2.546 | 6 |
12. | Charles Leclerc | monacói | Alfa Romeo Sauber | 1:36.648 | 2.648 | 10 |
13. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:37.066 | 3.066 | 13 |
14. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Renault | 1:37.426 | 3.426 | 14 |
15. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1:37.683 | 3.683 | 13 |
16. | Marcus Ericsson | svéd | Alfa Romeo Sauber | 1:37.790 | 3.790 | 11 |
17. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:37.867 | 3.867 | 4 |
18. | Szergej Szirotkin | orosz | Williams-Mercedes | 1:37.929 | 3.929 | 10 |
19. | Lance Stroll | kanadai | Williams-Mercedes | 1:38.253 | 4.253 | 8 |
20. | Lando Norris | brit | McLaren-Renault | 1:38.282 | 4.282 | 9 |
1. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:21.105 | átlag: 257.133 km/ó | 27 kör |
2. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:21.375 | 0.270 mp h. | 31 |
3. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:21.392 | 0.287 | 31 |
4. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:21.803 | 0.698 | 35 |
5. | Max Verstappen | holland | Red Bull-TAG Heuer | 1:22.154 | 1.049 | 28 |
6. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-TAG Heuer | 1:22.296 | 1.191 | 28 |
7. | Esteban Ocon | francia | RPFI-Mercedes | 1:22.930 | 1.825 | 30 |
8. | Sergio Pérez | mexikói | RPFI-Mercedes | 1:22.942 | 1.837 | 32 |
9. | Charles Leclerc | monacói | Alfa Romeo Sauber | 1:22.965 | 1.860 | 20 |
10. | Nico Hülkenberg | német | Renault | 1:23.063 | 1.958 | 30 |
11. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1:23.077 | 1.972 | 31 |
12. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Renault | 1:23.193 | 2.088 | 32 |
13. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:23.233 | 2.128 | 28 |
14. | Pierre Gasly | francia | Toro Rosso-Honda | 1:23.402 | 2.297 | 34 |
15. | Szergej Szirotkin | orosz | Williams-Mercedes | 1:23.514 | 2.409 | 28 |
16. | Brendon Hartley | új-zélandi | Toro Rosso-Honda | 1:23.531 | 2.426 | 16 |
17. | Lance Stroll | kanadai | Williams-Mercedes | 1:23.566 | 2.461 | 29 |
18. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Renault | 1:23.741 | 2.636 | 23 |
19. | Stoffel Vandoorne | belga | McLaren-Renault | 1:24.084 | 2.979 | 30 |
20. | Marcus Ericsson | svéd | Alfa Romeo Sauber | idő nélkül | 2 |