F1: a Mercedes fél másodpercet veszít a Ferrari-motorral szemben

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2018.07.22. 10:26
null
A Ferrari lehagyta a Mercedest, Vettel pedig Hamiltontól húzhat ma el (Fotó: AFP)
Valtteri Bottas hiába húzott elő az utolsó pillanatokban egy remek kört és állt rövid ideig az élre, Sebastian Vettel a rosszabb utolsó szektora ellenére is könnyedén szerezte meg idei ötödik pole pozícióját a Német Nagydíj időmérőjén. A finn szerint alapvetően nem is számolt a rajtelsőség lehetőségével, amit a csapatfőnök, Toto Wolff szavai is megerősítettek, az osztrák úgy véli, a Mercedes fél másodpercet veszít az egyenesekben a Ferrari-motorral szemben.

 

A Mercedes összességében rendelkezik annyi pole pozícióval idén, mint Sebastian Vettel egymaga. A Ferrari tehát úgy tűnik, a legerősebb területén győzte le legnagyobb riválisát, hiszen a továbbfejlesztett hajtóegységeivel jócskán lehagyja az egyenesekben az eddig etalonnak számító német erőforrást.

Korábban Christian Horner is kiemelte, szerinte már a maranellóiak motorja vezeti sort, miközben az időmérőn a balszerencsés szériáját folytató Lewis Hamilton is a Ferrari hirtelen teljesítménybeli előugrásáról beszélt még a hockenheimi pénteken.

Az olaszok fejlődése pedig a partnercsapatok oldalán is megmutatkozik, a Haas a középmezőny élére ugrott, míg a Sauber a kvalifikáció harmadik szakaszában számít már visszatérő vendégnek, főleg Charles Leclerc személyében.

63. NÉMET NAGYDÍJ
PÉNTEK
1. szabadedzés: 1. Ricciardo 1:13.525
2. szabadedzés: 1. Verstappen 1:13.085
SZOMBAT
3. szabadedzés: 1. Leclerc 1:34.577
időmérő edzés: 1. Vettel 1:11.212
VASÁRNAP
15.10: a verseny (67 kör, 306.458 km) rajtja
KÖVETKEZŐ FUTAMOK
Július 29.,15.10:Magyar Nagydíj
Augusztus 26., 15.10:Belga Nagydíj
Szeptember 2., 15.10:Olasz Nagydíj

„Az elmúlt négy évben sokszor hallottam az egyenesekben mért sebességekről panaszkodni Christiant (Horner), szóval nem szeretnék én is arra a szintre jutni. Viszont tény, ott veszítettünk, és ez leginkább a nagyszerű erőforrásuk miatt történt, óriási teljesítményt tudnak kihozni belőle" – dicsérte Wolff a Ferrari motorját.

„Mi a kanyarokban voltunk igazán erősek, azonban az egyenesekben nem tudtuk felvenni velük a harcot. Csakis azért vagyunk ilyen közel a pole pozíciót érő időhöz, mert Valtteri kivételes utolsó szektort futott. Mindenképpen fejlődnünk kell" – jelentette ki.

A kvalifikáción hidraulikus meghibásodás miatt már a Q1-ben elbukó Hamilton 0.3 szekundumra tette az olaszok egyenesekben összeszedett előnyét, Wolff azonban ennél is nagyobb fölényről beszélt.

„Hogy pontos legyek: fél másodpercet veszítettünk az egyenesekben. Erre annyira nem számítottunk, azonban a Formula–1-ben mindenre fel kell lenned készülve. Most rá kell jönnünk, miként tudjuk fejleszteni az erőforrásunkat. Nem a Ferrarival akarok foglalkozni, hanem kizárólag magunkkal, a Mercedesszel. Látnunk kell, mit nem vettünk észre."

„Ha meg akarjuk nyerni a bajnokságot, vagy ha egyáltalán esélyesek akarunk maradni, akkor ez a mai nap egy nagyon komoly figyelmeztetés volt a számunkra" – kongatta meg a vészharangot a csapatfőnök, hiszen az elemzések még drámaibb képet festenek a szempontjukból.

Ugyanis a GPS-adatokból kiderül: a Ferrari kizárólag az egyenesekben bizonyult tegnap gyorsabbnak a Mercedesnél, a valódi különbséget pedig Bottas fantasztikus utolsó szektora árnyékolja be. Hiszen Vettel az első két szektorban 453 (!) ezredes előnyt szedett össze, ami hatalmas különbség egy ilyen rövid szakaszon.

Összehasonlítás Vettel és Bottas köréről:

Vettel vs Bottas Qualifying Laps Compared | 2018 German Grand Prix

How did Sebastian Vettel beat Valtteri Bottas to pole at the 2018 German Grand Prix? Take a closer look... For more F1 videos, visit http://www.Formula1.com Like F1 on Facebook: https://www.facebook.com/Formula1/ Follow F1 on Twitter: http://www.twitter.com/F1 Follow F1 on Instagram: http://www.instagram.com/F1

Az Auto Motor und Sport elemzése rámutat, a Mercedes leginkább a kigyorsítások után bukik (kb. 7 km/ó-t) a riválisával szemben, míg a német gárda számításai alapján a Ferrari 38 lóerőt nyert, ami normál esetben két év munka eredménye lenne.

NÉMET NAGYDÍJ, AZ IDŐMÉRŐ – KOMBINÁLT LEGJOBB KÖRIDŐ
Versenyző
NemzetCsapatIdeális köridő
Korrigált különbségElvesztett idő
1. Sebastian Vettel német Ferrari 1:11.181-
0.031
2. Valtteri Bottas finn Mercedes 1:11.416
0.235 -
3. Kimi Räikkönen finn Ferrari 1:11.4780.297 0.069
4. Max Verstappen holland Red Bull-TAG Heuer 1:11.8220.641 -
5. Kevin Magnussen dán Haas-Ferrari 1:12.2001.019 -
6. Nico Hülkenberg német Renault 1:12.4701.289 0.090
7. Romain Grosjean francia Haas-Ferrari 1:12.4851.304 0.059
8. Charles Leclerc monacói Sauber-Ferrari 1:12.596
1.415 0.121
9. Sergio Pérez mexikói Force India-Mercedes 1:12.6641.483 0.110
10. Carlos Sainz Jr. spanyol Renault 1:12.6921.511 -
11. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:12.9421.761 0.070
12. Daniel Ricciardo ausztrál Red Bull-TAG Heuer 1:13.316
2.135 0.002
13. Marcus Ericsson svéd Sauber-Ferrari 1:13.480
2.299 0.082
14. Fernando Alonso spanyol McLaren-Renault 1:13.521
2.340 0.093
15. Esteban Ocon francia Force India-Mercedes 1:13.6432.462 0.077
16. Szergej Szirotkin orosz Williams-Mercedes 1:13.6492.468 0.053
17. Pierre Gasly francia Toro Rosso-Honda 1:13.749
2.568 -
18. Brendon Hartley új-zélandi Toro Rosso-Honda 1:14.0452.864 -
19. Lance Stroll kanadai Williams-Mercedes 1:14.206
3.025 -
20. Stoffel Vandoorne belga McLaren-Renault 1:14.2613.080 0.140

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik