Mind a négy motorgyártó a szezon hetedik versenyhétvégéjére, a Kanadai Nagydíjra ütemezte a továbbfejlesztett hajtóegységeinek bevetését, azonban végül csak három – a Renault, a Honda és a Ferrari – tudta azokat használni. A címvédő gárda ugyanis az utolsó pillanatban minőségi problémát fedezett fel az új erőforrással kapcsolatban, ezért az idénynyitó óta használttal volt kénytelen Montrealban futni.
PÉNTEK |
12.00–13.30: 1. szabadedzés |
16.00–17.30: 2. szabadedzés |
SZOMBAT |
13.00–14.00: 3. szabadedzés |
16.00–17.00: időmérő edzés |
VASÁRNAP |
16.10: a verseny (53 kör, 309.626 km) rajtja |
KÖVETKEZŐ FUTAMOK |
Július 1., 15.10: Osztrák Nagydíj |
Július 8., 15.10: Brit Nagydíj |
Július 22., 15.10: Német Nagydíj |
Két héttel ezelőtt még úgy tűnt, a Francia Grand Prix-n már bemutatkozhat a kettes számú motor, viszont Lewis Hamilton a csütörtöki sajtónapon arról beszélt, lehetséges, hogy tovább csúszik annak bevetése, sőt, az sem elképzelhetetlen, hogy bár új hajtóegységeket szerelnek a W09-be a versenyre, azok mégsem a továbbfejlesztett, hanem a régebbi specifikációjú elemek lesznek.
A helyszíni jelentések szerint a címvédő gárda a mai napon az eddig használt motorral lesz felszerelve, mielőtt a frissítésről döntene.
„Jelen pillanatban fogalmam sincs – mondta Hamilton a csapat terveiről. – Úgy tudom, még csak egyetlen erőforrást használtam a háromból, ami eléggé jó. Az a motor, amivel hét futamot teljesítettünk, nagyszerűen működött, szóval egy újabb, frissebb változat abból a lóerők tekintetében is előrelépést jelentene a régivel szemben. Ebből a szempontból tehát egyáltalán nem aggódom" – osztotta meg érzéseit a továbbfejlesztett hajtóegységek bevetésének esetleges újabb elhalasztásáról.
„A következő napokban talán jobban megértjük, pontosan hogyan is állunk. Múlt héten beszéltem Andy-vel (Cowell, az alakulat motorfőnöke), és teljesen megbízom benne és a srácokban, bárhogyan is döntsenek, hiszen biztosan jó okuk lesz rá. Hét GP-t futottunk remek teljesítménnyel, vagyis akkor sem aggódom, ha a régebbi specifikációból fogunk egy frisset beszerelni."
A négyszeres világbajnokkal ellentétben márkatársa, Vatteri Bottas már annál inkább aggódik, ami nem is meglepő azok után, hogy Kanadában úgy vélte, a fejlesztések hiányoztak a pole pozícióhoz és a győzelemhez is.
„Mindenképpen szükségünk lesz friss erőforrásra, hiszen a mostani már hét nagydíjat megélt. Nagyon be szeretnénk vetni az új specifikációt, azonban egyelőre várnunk kell a megerősítéssel. Mindenképpen előrelépést jelentene."
A finn ezt követően arra is kitért, hogy szerinte ki számít a legesélyesebbnek a Paul Ricard-on.
„Ha abból indulunk ki, amit Montrealban láttunk – beszélve itt az időmérőn vagy éppen a versenyen mutatott formáról –, akkor az alapján Ferrari lesz a favorit. Ha a győzelemért akarunk harcolni, akkor muszáj minden területen fejlődünk."