F1: az új gumiktól több lesz az előzés – erre számítanak a Mercedesnél

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2018.02.17. 16:22
A csapatok eddig mindössze egyszer, a 2017-es szezonzárót követő gumiteszten próbálhatták ki a Pirelli 2018-as abroncsait. Természetesen még sok a kérdőjel ezen a területen is, de James Vowles, a Mercedes vezetőstratégája elárulta, mit várnak az új gumiktól.

A Pirelli még novemberben ismertette 2018-as gumikínálatát, amelyben két új keverék is szerepel: a szuperkemény és a hiperlágy. Az olasz gyártó azt is elárulta, hogy az összes abroncs összetételen változtatott, így mindegyik puhább lesz az adott típusra eddig jellemzőnél.A Pirelli még novemberben ismertette 2018-as gumikínálatát, amelyben két új keverék is szerepel: a szuperkemény és a hiperlágy. Az olasz gyártó azt is elárulta, hogy az összes abroncs összetételen változtatott, így mindegyik puhább lesz az adott típusra eddig jellemzőnél.

Ezzel az volt a cél, hogy a gumik gyorsabban kopjanak, így izgalmasabbak legyenek a versenyek a több kerékcsere és az ezt érintő stratégiai eltérések miatt. A mercedeses James Vowles is úgy véli, a Pirelli módosításai ezen a téren okozhatnak előrelépést.

Ezek a gumik lágyabbak, ami azt jelenti, hogy gyorsabban kopnak, a köridők csökkenek, és több kerékcserét láthatunk – magyarázta a szakember. – Ám korábban azokon a területen, ahol előzni kellett, mondjuk a féktávon, nem eredményeztek nagy különbséget az abroncsok. 2018-ban nagyobb eltérés lehet az autók között ezen a téren, ami több előzéshez vezethet. Azt viszont egyelőre nem tudjuk, hogy mennyire.”

„Az én személyes véleményem az, hogy több lesz a kerékcsere, kissé nő az előzések száma a tavalyihoz képest, az autók teljesítménye viszont sokat romolhat, miközben a versenyzők próbálják óvni a gumikat” – vélekedik Vowles.

Legfrissebb hírek

Már csak a Puskás hibátlan; Madaras Norbert: Csapataink kihozták magukból a maximumot

E-újság
9 órája

Russell szerint a Ferrari a szabályosság határát súrolta a hungaroringi versenyen

F1
9 órája

Hamilton: Sok dolog zajlik a háttérben, ami nem jó

F1
12 órája

„Megvolt a tempónk, hogy nyerjünk” – Leclerc frusztrált a hungaroringi verseny után

F1
14 órája

Jövőre a Hungaroringen már a Mansell-kanyarban száguldanak a pilóták

F1
15 órája

Piastri: A végén egy jó esélyem volt az előzésre, de nem jött össze

F1
15 órája

Szijjártó Péter: A Hungaroring csúcstechnológiás, és magyar maradt

F1
15 órája

Maga mögött tartotta Piastrit, így Norris nyerte meg a 40. Magyar Nagydíjat

F1
16 órája
Ezek is érdekelhetik