A Pirelli még novemberben ismertette 2018-as gumikínálatát, amelyben két új keverék is szerepel: a szuperkemény és a hiperlágy. Az olasz gyártó azt is elárulta, hogy az összes abroncs összetételen változtatott, így mindegyik puhább lesz az adott típusra eddig jellemzőnél.A Pirelli még novemberben ismertette 2018-as gumikínálatát, amelyben két új keverék is szerepel: a szuperkemény és a hiperlágy. Az olasz gyártó azt is elárulta, hogy az összes abroncs összetételen változtatott, így mindegyik puhább lesz az adott típusra eddig jellemzőnél.
Ezzel az volt a cél, hogy a gumik gyorsabban kopjanak, így izgalmasabbak legyenek a versenyek a több kerékcsere és az ezt érintő stratégiai eltérések miatt. A mercedeses James Vowles is úgy véli, a Pirelli módosításai ezen a téren okozhatnak előrelépést.
„Ezek a gumik lágyabbak, ami azt jelenti, hogy gyorsabban kopnak, a köridők csökkenek, és több kerékcserét láthatunk – magyarázta a szakember. – Ám korábban azokon a területen, ahol előzni kellett, mondjuk a féktávon, nem eredményeztek nagy különbséget az abroncsok. 2018-ban nagyobb eltérés lehet az autók között ezen a téren, ami több előzéshez vezethet. Azt viszont egyelőre nem tudjuk, hogy mennyire.”
„Az én személyes véleményem az, hogy több lesz a kerékcsere, kissé nő az előzések száma a tavalyihoz képest, az autók teljesítménye viszont sokat romolhat, miközben a versenyzők próbálják óvni a gumikat” – vélekedik Vowles.