F1: többen is kiállnak a rajtbüntetések megtartása mellett

Vágólapra másolva!
2017.09.06. 11:16
Úgy tűnik, nem mindenki tetszését nyerte el Ross Brawn törekvése arra, hogy egyes elemek cseréje az autóban ne járjon majd a rajtrácson való hátrasorolással.

Ross Brawn, a Formula–1 ügyvezető igazgatója szerint jelenleg az egyik legfontosabb kérdés a folyamatos rajtbüntetésekkel kapcsolatos, hiszen a korábbi csapatfőnök szerint nonszensz, hogy egyes versenyzőket akár több tíz hellyel is hátrasorolnak egy-egy verseny előtt. Ezen a véleményen van Christian Horner, a Red Bull csapatvezetője is, azonban más istállók irányítói szerint csak így lehet meggátolni, hogy a jobb anyagi helyzetben lévő alakulatok szórják a pénzt.Ross Brawn, a Formula–1 ügyvezető igazgatója szerint jelenleg az egyik legfontosabb kérdés a folyamatos rajtbüntetésekkel kapcsolatos, hiszen a korábbi csapatfőnök szerint nonszensz, hogy egyes versenyzőket akár több tíz hellyel is hátrasorolnak egy-egy verseny előtt. Ezen a véleményen van Christian Horner, a Red Bull csapatvezetője is, azonban más istállók irányítói szerint csak így lehet meggátolni, hogy a jobb anyagi helyzetben lévő alakulatok szórják a pénzt.

„Jó oka volt annak, hogy bevezették a büntetéseket: a cél a költségcsökkentés volt – vélekedett Günther Steiner, a Haas csapatfőnöke. – Ha alig, vagy egyáltalán nem sorolnak hátra a rajtrácson, a nagyobb csapatok túl messzire mennek, és minden verseny előtt kicserélnék az összes alkatrészt az autóikban. Arra használnák a rajtbüntetéseket, hogy még gyorsabbak lehessenek. Ott van Verstappen és Ricciardo monzai esete. Utóbbi huszonöt helyes rajtbüntetést kapott, mégis a negyedik helyen ért célba.”

„A nagycsapatok már így is túlzottan kihasználják a szabályok adta lehetőségeket, és ha csökkentenénk a rajtbüntetéseket, kétségtelen, hogy még inkább így tennének. Ezzel csak még több pénzt költenének, hiszen nem kellene a hátrasorolástól tartaniuk.”

Otmar Szafnauer, a Force India sportigazgatója egyetért az olasz csapatvezetővel, és nem hiszi, hogy van jobb módja a túlköltekezés meggátolásának.

„Ha végtelen mennyiségű pénz állna a rendelkezésünkre, támogatnám Ross ötletét – mondta Szafnauer. – Mindenkinek hagynám, hogy annyit költsön, amennyit akar, ám a jelenlegi helyzet teljesen más. Nem mondhatjuk azt, hogy kordában kell tartani a csapatok kiadásait, de ne legyenek rajtbüntetések, hiszen ez a két tényező egyáltalán nem egyeztethető össze. Az egyik módja annak, hogy elvegyük a csapatok szándékát a folyamatos motorfejlesztésre, a hátrasorolás a rajtrácson. Ha erre valakinek van jobb ötlete, benne vagyok a változtatásban.”

Legfrissebb hírek

F1 75: hiába Pironi elsősége, Jones nyert Kanadában – és világbajnok lett

F1
3 órája

F1 75: a legnagyobb csata egy második helyért

F1
Tegnap, 12:33

F1 75: jött, látott, győzött, eltűnt – egy mérnöki bravúr nyomában

F1
2025.07.16. 13:42

F1 75: Andretti karrierje legkedvesebb előzésével szomorította el Schecktert

F1
2025.07.15. 16:32

F1 75: Lauda kinevette a halált – negyedik hely az utolsó kenet után

F1
2025.07.14. 14:34

F1 75: James Hunt és az egyik legnagyobb meglepetésgyőzelem

F1
2025.07.13. 11:27

F1 75: nem volt elég üzemanyag az autóban, meghiúsult az argentin ünnep

F1
2025.07.12. 14:59

Horner a Ferrari vagy az Alpine élén tér vissza? Verstappen továbbra is a Mercedes felé tart?

F1
2025.07.11. 12:17
Ezek is érdekelhetik