F1: többen is kiállnak a rajtbüntetések megtartása mellett

Vágólapra másolva!
2017.09.06. 11:16
Úgy tűnik, nem mindenki tetszését nyerte el Ross Brawn törekvése arra, hogy egyes elemek cseréje az autóban ne járjon majd a rajtrácson való hátrasorolással.

Ross Brawn, a Formula–1 ügyvezető igazgatója szerint jelenleg az egyik legfontosabb kérdés a folyamatos rajtbüntetésekkel kapcsolatos, hiszen a korábbi csapatfőnök szerint nonszensz, hogy egyes versenyzőket akár több tíz hellyel is hátrasorolnak egy-egy verseny előtt. Ezen a véleményen van Christian Horner, a Red Bull csapatvezetője is, azonban más istállók irányítói szerint csak így lehet meggátolni, hogy a jobb anyagi helyzetben lévő alakulatok szórják a pénzt.Ross Brawn, a Formula–1 ügyvezető igazgatója szerint jelenleg az egyik legfontosabb kérdés a folyamatos rajtbüntetésekkel kapcsolatos, hiszen a korábbi csapatfőnök szerint nonszensz, hogy egyes versenyzőket akár több tíz hellyel is hátrasorolnak egy-egy verseny előtt. Ezen a véleményen van Christian Horner, a Red Bull csapatvezetője is, azonban más istállók irányítói szerint csak így lehet meggátolni, hogy a jobb anyagi helyzetben lévő alakulatok szórják a pénzt.

„Jó oka volt annak, hogy bevezették a büntetéseket: a cél a költségcsökkentés volt – vélekedett Günther Steiner, a Haas csapatfőnöke. – Ha alig, vagy egyáltalán nem sorolnak hátra a rajtrácson, a nagyobb csapatok túl messzire mennek, és minden verseny előtt kicserélnék az összes alkatrészt az autóikban. Arra használnák a rajtbüntetéseket, hogy még gyorsabbak lehessenek. Ott van Verstappen és Ricciardo monzai esete. Utóbbi huszonöt helyes rajtbüntetést kapott, mégis a negyedik helyen ért célba.”

„A nagycsapatok már így is túlzottan kihasználják a szabályok adta lehetőségeket, és ha csökkentenénk a rajtbüntetéseket, kétségtelen, hogy még inkább így tennének. Ezzel csak még több pénzt költenének, hiszen nem kellene a hátrasorolástól tartaniuk.”

Otmar Szafnauer, a Force India sportigazgatója egyetért az olasz csapatvezetővel, és nem hiszi, hogy van jobb módja a túlköltekezés meggátolásának.

„Ha végtelen mennyiségű pénz állna a rendelkezésünkre, támogatnám Ross ötletét – mondta Szafnauer. – Mindenkinek hagynám, hogy annyit költsön, amennyit akar, ám a jelenlegi helyzet teljesen más. Nem mondhatjuk azt, hogy kordában kell tartani a csapatok kiadásait, de ne legyenek rajtbüntetések, hiszen ez a két tényező egyáltalán nem egyeztethető össze. Az egyik módja annak, hogy elvegyük a csapatok szándékát a folyamatos motorfejlesztésre, a hátrasorolás a rajtrácson. Ha erre valakinek van jobb ötlete, benne vagyok a változtatásban.”

Legfrissebb hírek

F1: a vb-címért zajló küzdelem hirtelen mérgezővé vált – nemzetközi sajtóvisszhang

F1
2025.10.06. 10:35

A Mercedes nem tudja, honnan jött a teljesítmény; Hamilton elvesztette a hetedik helyét Szingapúrban

F1
2025.10.05. 17:45

Russell magabiztos sikert aratott Szingapúrban; a McLaren konstruktőri bajnok!

F1
2025.10.05. 16:00

Norris nem szeretné a betegségére fogni a rossz szereplést; a Williamst kizárták a szingapúri időmérőről

F1
2025.10.04. 18:50

Russell varázsolt a Mercedesszel, az övé a pole pozíció Szingapúrban!

F1
2025.10.04. 16:00

Formula–1: Verstappen szerint nevetséges a hűtőmellény

F1
2025.10.04. 14:09

Verstappen vette át a vezetést; egy tizeden belül az első ötös a szingapúri időmérő előtt

F1
2025.10.04. 11:15

Norris egyelőre lépéshátrányban, Piastri és Verstappen magabiztos Szingapúrban

F1
2025.10.03. 19:32
Ezek is érdekelhetik