F1: többen is kiállnak a rajtbüntetések megtartása mellett

Vágólapra másolva!
2017.09.06. 11:16
Úgy tűnik, nem mindenki tetszését nyerte el Ross Brawn törekvése arra, hogy egyes elemek cseréje az autóban ne járjon majd a rajtrácson való hátrasorolással.

Ross Brawn, a Formula–1 ügyvezető igazgatója szerint jelenleg az egyik legfontosabb kérdés a folyamatos rajtbüntetésekkel kapcsolatos, hiszen a korábbi csapatfőnök szerint nonszensz, hogy egyes versenyzőket akár több tíz hellyel is hátrasorolnak egy-egy verseny előtt. Ezen a véleményen van Christian Horner, a Red Bull csapatvezetője is, azonban más istállók irányítói szerint csak így lehet meggátolni, hogy a jobb anyagi helyzetben lévő alakulatok szórják a pénzt.Ross Brawn, a Formula–1 ügyvezető igazgatója szerint jelenleg az egyik legfontosabb kérdés a folyamatos rajtbüntetésekkel kapcsolatos, hiszen a korábbi csapatfőnök szerint nonszensz, hogy egyes versenyzőket akár több tíz hellyel is hátrasorolnak egy-egy verseny előtt. Ezen a véleményen van Christian Horner, a Red Bull csapatvezetője is, azonban más istállók irányítói szerint csak így lehet meggátolni, hogy a jobb anyagi helyzetben lévő alakulatok szórják a pénzt.

„Jó oka volt annak, hogy bevezették a büntetéseket: a cél a költségcsökkentés volt – vélekedett Günther Steiner, a Haas csapatfőnöke. – Ha alig, vagy egyáltalán nem sorolnak hátra a rajtrácson, a nagyobb csapatok túl messzire mennek, és minden verseny előtt kicserélnék az összes alkatrészt az autóikban. Arra használnák a rajtbüntetéseket, hogy még gyorsabbak lehessenek. Ott van Verstappen és Ricciardo monzai esete. Utóbbi huszonöt helyes rajtbüntetést kapott, mégis a negyedik helyen ért célba.”

„A nagycsapatok már így is túlzottan kihasználják a szabályok adta lehetőségeket, és ha csökkentenénk a rajtbüntetéseket, kétségtelen, hogy még inkább így tennének. Ezzel csak még több pénzt költenének, hiszen nem kellene a hátrasorolástól tartaniuk.”

Otmar Szafnauer, a Force India sportigazgatója egyetért az olasz csapatvezetővel, és nem hiszi, hogy van jobb módja a túlköltekezés meggátolásának.

„Ha végtelen mennyiségű pénz állna a rendelkezésünkre, támogatnám Ross ötletét – mondta Szafnauer. – Mindenkinek hagynám, hogy annyit költsön, amennyit akar, ám a jelenlegi helyzet teljesen más. Nem mondhatjuk azt, hogy kordában kell tartani a csapatok kiadásait, de ne legyenek rajtbüntetések, hiszen ez a két tényező egyáltalán nem egyeztethető össze. Az egyik módja annak, hogy elvegyük a csapatok szándékát a folyamatos motorfejlesztésre, a hátrasorolás a rajtrácson. Ha erre valakinek van jobb ötlete, benne vagyok a változtatásban.”

Legfrissebb hírek

Hamilton összetört, Leclerc-nek fáj a Ferrari szenvedése Imolában

F1
1 órája

„Minden hétvégén ez van. Gyanítom, egyszerűen nem vagyok elég gyors” – Norris újabb időmérős kudarcon van túl

F1
2 órája

Rajtbüntetést kapott az imolai időmérőn autót törő Colapinto – hivatalos

F1
3 órája

Tört a Red Bull és az Alpine; hullottak a hazai hősök; Piastri szoros csatában a pole-ban az imolai időmérőn

F1
5 órája

A két McLaren maradt az élen, de házon belül Norris vette át a vezetést az imolai időmérő előtt

F1
10 órája

„Ha Colapinto ezeket megteszi, akkor örökké vezethet” – Briatore saját magának mondott ellent

F1
Tegnap, 20:52

Piastri vezérletével a McLaren kettőse az élen; Gasly harmadik az Alpine-nal a 2. imolai edzésen

F1
Tegnap, 18:00

Szoros csata az élen: egy tizeden belül az első ötös a piros zászlót is hozó imolai nyitányon

F1
Tegnap, 14:30
Ezek is érdekelhetik