![](https://cdn.nemzetisport.hu/2024/06/Waz5bQcDbm-2RvA9yOBq0nQtY3VKXLk3rTKq0vfm9IQ/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50L2U4ZjM4MzE0ZDlkODQ5NjA4YjE0YTQ4ZThhZGVkYWNl.webp)
Isztambulban 2005 és 2011 között rendeztek F1-es versenyt, azonban az alacsony érdeklődés miatt hét év után kikerült a Török GP a naptárból. A pilóták körében népszerű volt, hiszen a Hermann Tilke által tervezett pálya vonalvezetése hamar elnyerte a tetszésüket, így számukra is jó hír lehet, hogy Chase Carey, a Formula–1 ügyvezető igazgatója a török fővárosban tárgyalt a futam visszatéréséről, és az előzetes hírek szerint megállapodással zárult az egyeztetés.
„Ankarában találkoztunk Chase Careyvel, akit korábban személyesen meghívtam Törökországba – mondta a megbeszélést követően Vural Ak, az isztambuli pálya vezetője. – Jelenleg annyit mondhatok, hogy nagyon jól ment a tárgyalás, és elvileg sikerült megállapodnunk, bár a szerződést még nem írtuk alá."
Az előzetes tervek szerint a Francia és a Német Nagydíj is visszatér jövőre. Abban az esetben, ha megvalósul a törökországi futam terve, a Maláj GP kiesésével is 22 versenyből állna a jövő évi program. Ezzel megdőlne a tavalyi rekord, amikor 21 viadalt rendeztek a szezon során.