„Átéltem a fiam elvesztésének tragédiáját, amit biztosan nem kellett volna elszenvednünk, ha már akkor is van ilyen megoldás – mondta az 1964-ben világbajnoki címet szerző Surtees, akinek fia, Henry Surtees 2009-ben a Brands Hatch-i Formula–2-es futamon úgy vesztette életét, hogy egy másik autóról leszakadó 28 kilogrammos kerék 160 kilométer per órás sebességnél fejen találta. – Lewisnak el kellene gondolkoznia ezen, és azon is, hogy világbajnoki címvédőként mekkora súlya van a véleményének. Gondolja át, miket mond! Változik a világ, néha erőltetni kell a változást, és el kell fogadni a szövetség döntését.”
Hamilton azt is mondta Barcelonában, hogy reméli, a versenyzőknek lesz lehetőségük dönteni arról, kérnek-e a védőkeretből, vagy a nélkül versenyeznek. Sebastian Vettel, bár elismerte, hogy nem szép, elfogadta, hogy a biztonság növelésének nem lehet ára. A négyszeres bajnok, aki vezette a Ferrarit a védőkerettel, megemlítette Henry Surteest is.
„Sebastian a fején találta a szöget, Henry halálát egy 28 kilós kerék okozta, lett volna esélye a túlélésre, ha ilyen keret van az autóján” – mondta a 82 éves Surtees.
Fernando Alonsót is kérdezték a védőkeretről.
„Ez az F1 jövője, nem engedhetjük meg, hogy további halálos balesetek történjenek. A teszten bemutatott keret kicsit extrém esztétikai szempontból, de biztosan lesz valami pofásabb megoldás hónapokon belül” – mondta Alonso.
S érdemes az F1-nél is tovább tekinteni, hiszen ha egy fejvédő rendszer beválik, azt az FIA a világ összes nyitott karosszériás formulasorozatában kötelezővé teheti (ahogy a HANS fej- és nyakvédővel is történt), és máris nem 22 versenyzőről beszélünk, hanem több ezerről, aki nagyobb biztonságban versenyezhet.