Az Olasz Nagydíj hetében mindig különleges figyelem szegeződik a Ferrarira, amely bár idén kisebb eséllyel pályázik a futamgyőzelemre, mint az elmúlt években, mégsem kerül ki a rivaldafényből. Fernando Alonsóra ugyanis szemet vetett a McLaren, s noha a spanyolnak 2016 végéig szerződése van a Ferrarival, bennfentes információk szerint abban az esetben szabadon távozhat, ha a csapat kiszorul az első háromból a konstruktőr-világbajnokságban – a Scuderia jelenleg 10 ponttal a Williams előtt áll, de közel sincs bebiztosítva az év végi dobogója.
PÉNTEK |
10.00–11.30: 1. szabadedzés |
14.00–15.30: 2. szabadedzés |
SZOMBAT |
11.00–12.00: 3. szabadedzés |
14.00–15.00: időmérő edzés |
VASÁRNAP |
14.00: a verseny rajtja |
Az NSO mindegyik edzésről élő szöveges tudósítással számol be. |
A McLaren azzal az érvvel csábítja Alonsót és Sebastian Vettelt, hogy a visszatérő Hondával nyerő konstrukciót épít, és szeretné a legjobb pilótákat is Wokingban látni. Gyors választ kért a két versenyzőtől, akik közül Alonso kedden reagált.
„Jelenleg nem tervezem, hogy csapatot váltsak. A Ferrarival szeretnék nyerni, be akarom fejezni azt a munkát, amelyet jó pár éve elkezdtünk itt, Maranellóban. Aztán, hogy mit hoz a jövő, majd meglátjuk – mondta a kétszeres világbajnok a Sky Sportsnak. – Rengeteg pletyka terjedt el tavaly nyár óta, ami azért különösen érdekes, mert sohasem hagyta el a számat olyan kijelentés, miszerint elhagynám a Ferrarit vagy másik istállóhoz szerződnék. Ezek inkább spekulációk, amelyek így is elég erősek ahhoz, hogy stresszeljék a csapatot és feszültséget keltsenek. Persze az nagy büszkeséggel tölt el, ha a nagy riválisaink nyíltan is beismerik, hogy érdeklődnek irántam."
Alonso tehát kitartana, adna még egy esélyt a Ferrarinak, s elsősorban Marco Mattiaccinak, az új csapatfőnöknek, aki átalakítaná az alakulatot, és azt szeretné, ha az Alonsóval jutna vissza a csúcsra. Mattiacci már elkezdte a reformot, az első elbocsátottak között volt Luca Marmorini, a motorfejlesztési részleg vezetője, aki alulmaradt az autót fejlesztők lobbijával szemben. Sokak szerint Ross Brawn lenne a megfelelő ember a Ferrari felélesztésére, a Benettonnal és a Ferrarival világbajnoki címeket nyerő, jelenleg szabadságát töltő szakember ugyanis saját csapatát a Honda kivonulása után ugyanúgy a csúcsra juttatta, mint a Mercedest, ahol immár a távozása után aratják le a babérokat.
Mattiaccit a CNN szembesítette az ötlettel.
A helyszín: Monza A pálya hossza: 5793 méter Kanyarok száma: 11 (4 bal és 7 jobb) A verseny hossza: 53 kör (306.720 km) Gumitípusok: kemény, közepesen kemény |
Körrekord: 1:19.525 (Juan Pablo Montoya, Williams-BMW, 2004) Tavalyi pole pozíció: 1:23.755 (Sebastian Vettel, Red Bull) Tavalyi leggyorsabb kör: 1:25.849 (Lewis Hamilton, Mercedes) Tavalyi dobogó: 1. Sebastian Vettel (Red Bull), 2. Fernando Alonso (Ferrari), 3. Mark Webber (Red Bull) |
Az Olasz GP helyszínei: Monza (63), Imola (1) Győzelmek a pole-ból Monzában: 21 Győzelem a legrosszabb rajthelyről: Peter Gethin (1971) 11. Győztesek a jelenlegi mezőnyből: Vettel 3, Alonso 2, Hamilton |
IDŐJÁRÁS. Fülledt, késő nyári időre lehet számítani Monzában, ahol a felhős időben is 28 fokos meleg valószínű, de a nap is gyakran kisüt. Szombatra és vasárnapra a délutáni és esti órákra záporokat jósolnak, a legnagyobb esély az esőre az időmérőre tehető. |
„Ross Brawn ikonikus egyéniség Maranellóban, mindannyian azt szeretnénk, ha visszatérne a Ferrarihoz. Ő az egyik legelismertebb figura a sportágban, a sikerei önmagukért beszélnek, a szakmai felkészültsége megkérdőjelezhetetlen – mondta Mattiacci, elismerve, hogy tárgyalt Brawnnal, aki egyszer el is látogatott Maranellóba, de a csapat jövője másik brit mérnök köré épül. – James Allison a technikai igazgatónk, megbízunk benne. Új csapat épül. Ahhoz, hogy Brawn visszatérjen, először is neki kell ezt akarnia. Ám attól tartok, nagyon élvezi azt, amit most csinál."
Brawn ugyan már nem a boxutcából figyeli a Mercedes pilótáinak csatáját, de biztosan elégedetten figyeli Lewis Hamilton és Nico Rosberg összecsapásait, tudva, hogy a konstruktőr-vb-cím biztosan a Mercedesnek jut, és az egyéni elsőséget is nehéz lesz elvenni a brackleyi csapattól. A két autó Belgiumban összeütközött, és a koccanás közvetve Hamilton kiesését okozta, ami miatt sokan félni kezdtek attól, hogy a Mercedes nem hagyja tovább szabadon versenyezni a pilótáit.
A német csapat azóta közölte, hogy Rosberg bocsánatkérését követően szabad a harc, de Niki Lauda meghatározta a feltételeket.
„Vannak lépések, amelyeket meg kell tennünk, és utána szabadon csatázhatnak, nem érdekel, melyiküké lesz a világbajnoki cím. Az első a konstruktőri vébécím megszerzése. Ehhez halmozni kell a kettős győzelmeket, lehetőleg Daniel Ricciardót is legyőzve, és előbb-utóbb meglesz. A második, hogy az idényzáró előtt másnak ne legyen matematikai esélye, csak a mi versenyzőinknek. Ebben az esetben röpködhetnek a szikrák" – szögezte le Lauda.
Monzában tehát az elsődleges cél a kettős győzelem, amihez tiszta versenyre lesz szükség. Ha még egy, a spáihoz hasonló ütközést látnak Laudáék, minden bizonnyal változik a terv.
GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | ||
1. | Nico Rosberg | 4 | 10 | 11 | 220 |
2. | Lewis Hamilton | 5 | 9 | 9 | 191 |
3. | Daniel Ricciardo | 3 | 6 | 10 | 156 |
4. | Fernando Alonso | – | 2 | 12 | 121 |
5. | Valtteri Bottas | – | 4 | 11 | 110 |
6. | Sebastian Vettel | – | 2 | 9 | 98 |
7. | Nico Hülkenberg | – | – | 11 | 70 |
8. | Jenson Button | – | 1 | 8 | 68 |
9. | Felipe Massa | – | – | 5 | 40 |
10. | Kimi Räikkönen | – | – | 8 | 39 |
11. | Kevin Magnussen | – | 1 | 7 | 37 |
12. | Sergio Pérez | – | 1 | 7 | 33 |
13. | Jean-Éric Vergne | – | – | 4 | 11 |
14. | Romain Grosjean | – | – | 2 | 8 |
15. | Danyiil Kvjat | – | – | 5 | 8 |
16. | Jules Bianchi | – | – | 1 | 2 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Mercedes | 411 |
2. | Red Bull-Renault | 254 |
3. | Ferrari | 160 |
4. | Williams-Mercedes | 150 |
5. | McLaren-Mercedes | 105 |
6. | Force India-Mercedes | 103 |
7. | Toro Rosso-Renault | 19 |
8. | Lotus-Renault | 8 |
9. | Marussia-Ferrari | 2 |