Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke az Indiai Nagydíj után azt mondta, senki sem akarja nála jobban, hogy Sebastian Vettel lemaradjon a hátralévő három verseny egyik győzelméről, és csapattársa, Mark Webber is ünnepeljen még egyszer utoljára. Az ausztrál pilóta Abu-Dzabiban máris tett egy lépést a diadal felé, az időmérőn szenzációs körrel megverte csapattársát, és megszerezte a pole pozíciót.
A győzelemtől azonban még 55 kör elválasztja, és Vettel a versenyeken is jobban szokott teljesíteni társánál. Azt Horner sem tudja elképzelni, hogy Vettel hagyja győzni az ausztrált, aki képtelen lenne örülni az ajándékba kapott győzelemnek.
A második sorba a két Mercedes került, pedig két szakasz után úgy tűnt, a pole pozícióra is esélyes lehet a Lewis Hamilton, Nico Rosberg páros. Ám az angol végül egy megpördülés után a pálya szélén zárta az időmérőt.
Az ötödik helyet Kimi Räikkönen szerezte meg a Lotusszal – ha nem kap fizetést, utolsó versenyét futja jelenlegi csapatánál. A finn mellé Nico Hülkenberg jött be a Sauberrel, megelőzve Romain Grosjeant, akinek nem lett tökéletes az autója a pénteki műszaki hibák után.
A McLaren és a Ferrari elmaradt a várakozásoktól, a wokingiak a szabadedzések után abban bíztak, hogy az élmezőnnyel is csatázhatnak, de végül Sergio Pérez a 9., Jenson Button pedig a 13. lett, míg a Ferrari folytatta gyenge formáját, Felipe Massa erőn felül teljesítve szerezte meg a 8. rajthelyet, Fernando Alonso viszont csak a 11. lett.
Az 55 körös verseny vasárnap magyar idő szerint 14 órakor kezdődik.
1. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:39.957 | átlag: 200.030 km/ó |
2. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:40.075 | 0.118 mp h. |
3. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:40.419 | 0.462 |
4. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:40.501 | 0.544 |
5. | Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault | 1:40.542 | 0.585 |
6. | Nico Hülkenberg | német | Sauber-Ferrari | 1:40.576 | 0.619 |
7. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1:40.997 | 1.040 |
8. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:41.015 | 1.058 |
9. | Sergio Pérez | mexikói | McLaren-Mercedes | 1:41.068 | 1.111 |
10. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 1:41.111 | 1.154 |
11. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:41.093 | |
12. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:41.133 | |
13. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:41.200 | |
14. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari | 1:41.279 | |
15. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 1:41.395 | |
16. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Renault | 1:41.447 | |
17. | Esteban Gutiérrez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:41.999 | |
18. | Adrian Sutil | német | Force India-Mercedes | 1:42.051 | |
19. | Giedo van der Garde | holland | Caterham-Renault | 1:43.252 | |
20. | Jules Bianchi* | francia | Marussia-Cosworth | 1:43.398 | |
21. | Charles Pic | francia | Caterham-Renault | 1:43.528 | |
22. | Max Chilton | brit | Marussia-Cosworth | 1:44.198 | |
*váltócsere miatt öt rajthellyel hátrébb sorolják, így az utolsó helyről rajtol |
PERCRŐL PERCRE
3. SZAKASZ
Vettel nem tudta megelőzni csapattársát, kikapott tőle, Webber szállította a Red Bull idei kilencedik, zsinórban hatodik pole-ját. Hamilton autója leállt, az angol a 4. rajtkockát szerezte meg Rosberg mögött.
A 3. sorban Räikkönen és Hülkenberg, a 4.-ben Grosjean és Massa várja a rajtot.
15.01: Webber 1:39.957-tel átvette a vezetést.
Webber szenzációs első szektort futott, de ő általában lelassul a záró szektorban. A második is abszolút legjobb lett.
14.58: mindenki kijött még egyszer. Mindenki a lágy gumikat használja, tartós mindkét típus, nincs értelme trükközni a stratégiával.
Vettel hét tizedet javult a második szakaszhoz képest, Rosberg és Hamilton hozza a formáját.
Mögöttük Hamilton, Räikkönen, Webber, Grosjean, Hülkenberg sorrend alakult ki a még mindig 34 fokos aszfalton.
14.54: Rosberg 1:40.419-et ment, Vettel 1:40.091-gyel megelőzte.
Az első szektorban a Red Bull volt a leggyorsabb, de a harmadik dönt ezen a pályán, amelyet eddig uralt a Mercedes.
14.52: két perccel a szakasz kezdése után Massán kívül mindenki (a két-két Red Bull, Mercedes, Lotus, valamint Pérez, Ricciardo és Hülkenberg) a pályán volt.
A Mercedes és a Red Bull időmérős csatája 16 futam után 8-8 pole pozíciónál jár – ki jut előbb kilencig?
2. SZAKASZ
A 11. helytől lefelé Alonso, Di Resta, Button, Vergne, Maldonado, Bottas sorrend alakult ki. A Williams végül a helyére került.
Pérez, Ricciardo és Massa is kiharcolta a továbbjutást, Alonso csak a 11. lett, egy tizeddel kikapott csapattárástól, aki éppen továbbjutott 1:40.989-cel.
1. SZAKASZ | 2. SZAKASZ | ||||
1. | Hamilton | 1:40.693 | 1. | Rosberg | 1:40.473 |
2. | Massa | 1:41.254 | 2. | Hamilton | 1:40.477 |
3. | Räikkönen | 1:41.276 | 3. | Webber | 1:40.575 |
4. | Maldonado | 1:41.365 | 4. | Vettel | 1:40.781 |
5. | Alonso | 1:41.397 | 5. | Pérez | 1:40.812 |
6. | Rosberg | 1:41.420 | 6. | Ricciardo | 1:40.852 |
7. | Grosjean | 1:41.447 | 7. | Hülkenberg | 1:40.931 |
8. | Webber | 1:41.568 | 8. | Grosjean | 1:40.948 |
9. | Hülkenberg | 1:41.631 | 9. | Räikkönen | 1:40.971 |
10. | Di Resta | 1:41.676 | 10. | Massa | 1:40.989 |
11. | Vettel | 1:41.683 | 11. | Alonso | 1:41.093 |
12. | Pérez | 1:41.687 | 12. | Di Resta | 1:41.133 |
13. | Vergne | 1:41.692 | 13. | Button | 1:41.200 |
14. | Button | 1:41.817 | 14. | Vergne | 1:41.279 |
15. | Bottas | 1:41.862 | 15. | Maldonado | 1:41.395 |
16. | Ricciardo | 1:41.884 | 16. | Bottas | 1:41.447 |
17. | Gutiérrez | 1:41.999 | |||
18. | Sutil | 1:42.051 | |||
19. | Van der Garde | 1:43.252 | |||
20. | Bianchi | 1:43.398 | |||
21. | Pic | 1:43.528 | |||
22. | Chilton | 1:44.198 |
14.42: lejárt az idő, lement a nap. Webber két szektorban a legjobb volt, de a végén elmaradt a két Mercedestől, a 3. helyre jött be.
PÉNTEK |
1. szabadedzés: Grosjean Abu-Dzabiban is tartja kiváló formáját |
2. szabadedzés: Leszállt az éj, elszállt Grosjean szerencséje |
Reakciók: Räikkönen az idén még egy fityinget sem kapott |
SZOMBAT |
3. szabadedzés: Vettelé a forró edzés a hűvös időmérő előtt |
Prost: Ha Hamilton nem változtat, még inkább lemarad |
VASÁRNAP |
14.00: a verseny rajtja |
Az időpontok magyar idő szerint értendők. Az NSO az összes edzésről, valamint a versenyről is élő tudósítással számol be. |
GUMIK. A Pirelli tartja magát a korábbi idényekben választott abroncsaihoz, s ezúttal is a közepesen kemény és a lágy gumikat szállítja Abu-Dzabiba. |
IDŐJÁRÁS. Zavartalan napsütésben készülhetnek a pilóták a délutáni, esti edzésekre és versenyekre, napközben 35, este 26–29 fok várható mindhárom napon. |
FIGYELMEZTETÉS A PILÓTÁKNAK. Az FIA csütörtökön arra figyelmeztette a versenyzőket, hogy szigorúbban ellenőrzik a pályaelhagyásokat, és aki a kanyarokban mind a négy kerekével lefut az útról, s időveszteség nélkül halad tovább, büntetésre számíthat. Szombaton azt mondták, az időmérőn elveszíti az időeredményét, aki a célegyenesre fordulva kiszélesíti a kanyart. |
Alonso a 12. helyen jött ki újabb gyors körre, s bár a legjobb első szektort futotta, hibázott, ami miatt újra lassított, hogy a következő körre jó állapotba hozza a gumijait.
14.40: Grosjean bejött 1:40 alá az ötödik helyre.
14.39: Di Resta feljött a 6. helyre, megvolt az 1:41.1.
Alonso a 11., Massa a 6. helyen állt. A Lotus szerint 1:41.1 kell a továbbjutáshoz, ebben az első hat, azaz a két-két Mercedes, Red Bull, Räikkönen és Hülkenberg volt benne öt perccel a szakasz vége előtt.Di Resta, Alonso, Ricciardo, Maldonado, Bottas és Button volt kieső helyen.
Hamilton négy ezreddel elmaradt Rosbergtől, Vettel a 3. helyre érkezett.
14.33: Rosberg 1:40.473-mal az élre állt,m de a célegyenesre fordulva kisodródott a pályáról, ami az időeredmény törlését vonja maga után az FIA ígérete szerint.
14.32: Räikkönen 1:40.971-gyel az élre ugrott. Pérez és Bottas is kijött.
14.31: Hülkenberg 1:41.147-tel az élre állt, Webber is elmaradt tőle.
14.30: Pérez és Bottas maradt csak a boxban.
Hatan hoppon maradnak a 2. szakaszban is, már semmi értelme feltenni a közepesen kemény abroncsokat. Mindenki lágy gumikon jött ki, nem szórakoztak a használtakkal, mert most még melegebb az aszfalt, és ha hűl, elvileg lassulni is fog.
14.27: ezt a szakaszt is Di Resta kezdte. A levegő 31, az aszfalt 34 fokos.
1. SZAKASZ
Maldonado a leegyszerűsített Williamsszel a 4. helyen zárta a szakaszt.
A 17. helytől lefelé Gutiérrez, Sutil, Van der Garde, Bianchi, Pic, Chilton sorrend alakult ki, váltócseréje miatt Bianchi kerül a rajtrács végére.
Gutiérrez és Sutil volt bajban, ki is estek. Hamilton 1:40.693-mal megnyerte a szakaszt.
14.20: Massa az élre ugrott, a Ferrari mindenkit altatott. Alonso a 3. volt Räikkönen mögött.
Grosjean is bejött a két Red Bull közé, a két Red Bull azonban a boxban maradt.
14.17: Räikkönen 1:41.276-tal az élre ugrott. Vettelnek szóltak hogy még kell egy gyors kör, aztán mégis behívták a boxba.
Nagyon gyors volt a két Red Bull, Webber 1:41.568-cal vezetett, Vettel egy tizeddel volt mögötte. Hét tizeddel verték meg a Mercedeseket, már Hamiltont leszámítva mindenki visszajött lágy gumikon.
14.13: Hamilton 1:42.231-gyel az élre állt.
14.11: Button feljött a 3. helyre, alig négy tizeddel Rosberg mögé. A két Red Bull lágy gumikon jött ki.
Vettel és Webber kihagyta a közepesen kemény gumis menetet, a végére tartogatta erejét.
14.09: Pérez és Raikkönen bejött a két Mercedes közé.
Alonso kijött a pályára, és a hétvégén először megmutatta, mit tud, feljött a 3. helyre. A Red Bull párosa még kivárt.
14.07: Alonso és a két Red Bull még nem futott mért kört.
Hamilton és Räikkönen Rosberg mögé érkezett, az angol a rádión bukósisakja kicserélését kérte.
14.05: Rosberg a Mercedesszel 1:42.567-tel az élre állt.
14.04: Di Resta 1:52.651-gyel kezdett, a Vergne viszont máris odatette magát, 1:43.442 volt az első köre.
A két gumikeverék között hatalmas a különbség köridőben, így talán Vettel sem próbál meg közepesen kemény abroncsokon továbbjutni az első szakaszból. Grosjean erre egy hete Indiában ráfázott, ő biztosan tanult a hibából. Először azonban a többség a keményebb keverékeket használta.
14.00: elkezdődött az első, 20 perces szakasz, Di Resta ment ki legelsőként a pályára.
Ezen a pályán csak Vettel és Hamilton indult a pole-ból, mindketten kétszer.
Az aszfalt 36, a levegő 32 fokos a versenypályán. Naplemente magyar idő szerint 14.42-kor, azaz éppen a második szakasz végén lesz.
13.56: Bianchi öt rajthelyes büntetést kap, mert a 3. szabadedzésen a falnak csapta autóját, és ezután váltót kellett cserélni a a Marussiában.
A harmadik szabadedzésen a két Red Bull volt a leggyorsabb a két Mercedes előtt, de hiába mondják azt, hogy kora délután sokkal forróbb volt az aszfalt, mint az esti kvalifikáción, az erősorrend ebben a tekintetben nemigen változik meg, legfeljebb a Lotus és esetleg valamelyik McLaren szól bele a csatába – vagy éppen a Mercedes is esélytelen lesz a Red Bull-lal szemben.
A Ferrari igen gyenge ezen a hétvégén, a csapat átalakította az oldaldobozát, ami nem jött be, a tízbe alig tudtak bekerülni Fernando Alonsóék. A Williams viszont néhány 2014-es alkatrész tesztelése miatt leegyszerűsítette kipufogóját, és hirtelen felgyorsult és stabilabb lett tőle a két autó.
DRS-ZÓNA
Abu-Dzabiban két DRS-zóna lesz a hétvégén, az egyik a 8-as, a másik a 11-es kanyar előtti hosszú egyenesben. Aki egy másodpercen belül lesz az előtte haladóhoz képest a mérőpontokon (DRS detection a grafikán), a zónákban kinyithatja a légterelőjét, hogy könnyebb legyen végrehajtania az előzést. Az edzéseken minden körben használható a DRS, de kizárólag ezekben a zónákban.