F1: a Pirelli kiszáll, ha nem kap új szerződést hamarosan

MTI MTIMTI MTI
Vágólapra másolva!
2013.05.23. 21:11
A szezon végén kivonul a Forma-1-ből a Pirelli, az autós gyorsasági-világbajnokság kizárólagos gumiszállítója, ha rövidesen nem írják alá a 2014-től érvényes új szerződését.

Paul Hembery, az olasz gyár sportigazgatója csütörtökön, a hétvégi Monacói Nagydíj helyszínén úgy nyilatkozott, ha nem haladnak előre a tárgyalások a jövő évtől esedékes új megállapodással kapcsolatban, akkor a Pirellinek nem lesz elég ideje arra, hogy megtervezze és letesztelje azokat a gumikat, amelyek megfelelnek majd a 2014-ben életbe lépő, radikálisan megváltoztatott szabályoknak.

„Szeptember 1-jén az új gumikkal kapcsolatos összes adatot a csapatok rendelkezésére kell bocsátanunk, s mivel most május közepe van, elképzelhetik, hogy ez mennyire nevetségesen hangzik, miközben még szerződésünk sincs" – fogalmazott Hembery, s hozzátette, egy bizonyos ponton valakinek döntést kell hozni, így elképzelhető, hogy jövőre már nem a Pirelli lesz a Forma-1 gumiszállítója.

A következő idénytől a V8-as, 2,4 literes motorok helyett V6-os, 1600 kcm-es, energia-visszanyelő rendszerrel felszerelt turbó-erőforrásokat kell használniuk az F1-es istállóknak, ez pedig az autók átépítését igényli, ennek megfelelően a gumikat is más szempontok alapján kell megtervezni.

„Most nem az a helyzet, hogy keményebb, vagy puhább keverékben kell gondolkodnunk – mondta Hembery. –Ekkora változtatások nyomán teljes egészében át kell dolgoznunk a gumikat, ehhez pedig időre van szükségünk."

A Pirelli – amelynek idei, túl gyorsan kopó abroncsait több pilóta és csapatvezető is kritizálta a közelmúltban – 2011 óta szállítja a gumikat az F1-be. Ha az olasz vállalat kiszáll a sorozatból, a helyére lépő gyártónak szintén nem lesz túl sok ideje arra, hogy megfelelő gumikat tervezzen a következő idényre.

„Szeptember 1-jén az új gumikkal kapcsolatos összes adatot a csapatok rendelkezésére kell bocsátanunk, s mivel most május közepe van, elképzelhetik, hogy ez mennyire nevetségesen hangzik, miközben még szerződésünk sincs" – fogalmazott Hembery, s hozzátette, egy bizonyos ponton valakinek döntést kell hozni, így elképzelhető, hogy jövőre már nem a Pirelli lesz a Forma-1 gumiszállítója.

A következő idénytől a V8-as, 2,4 literes motorok helyett V6-os, 1600 kcm-es, energia-visszanyelő rendszerrel felszerelt turbó-erőforrásokat kell használniuk az F1-es istállóknak, ez pedig az autók átépítését igényli, ennek megfelelően a gumikat is más szempontok alapján kell megtervezni.

„Most nem az a helyzet, hogy keményebb, vagy puhább keverékben kell gondolkodnunk – mondta Hembery. –Ekkora változtatások nyomán teljes egészében át kell dolgoznunk a gumikat, ehhez pedig időre van szükségünk."

A Pirelli – amelynek idei, túl gyorsan kopó abroncsait több pilóta és csapatvezető is kritizálta a közelmúltban – 2011 óta szállítja a gumikat az F1-be. Ha az olasz vállalat kiszáll a sorozatból, a helyére lépő gyártónak szintén nem lesz túl sok ideje arra, hogy megfelelő gumikat tervezzen a következő idényre.

 

Legfrissebb hírek

„Sok hátránya van Verstappennek" – az Aston Martinnál és a Mercedesnél sincs hely a holland számára?

F1
1 órája

Hamilton nem tudja, képes lesz-e bejutni a Q3-ba; Leclerc szerint bármi lehetséges Dzsiddában

F1
14 órája

Norris vezérletével a McLaren kettőse az élen; Cunoda összetörte a Red Bullt a második szaúdi edzésen

F1
19 órája

Gasly az élre repítette az Alpine-t a szaúdi nyitányon; Verstappen kilencedik

F1
23 órája

„Miért ne akarnák szerződtetni Verstappent?" – Russell reagált a pletykákra

F1
Tegnap, 13:47

„Képes lehetek legyőzni őt" – Cunoda már most ellesett néhány dolgot Verstappentől

F1
Tegnap, 12:15

Verstappen nem foglalkozik a távozásáról szóló pletykákkal; Alonso nem félti a helyét az Aston Martinnál

F1
2025.04.17. 23:51

Piastri a bajnokság élére állna; fokozódik a helyzet a Red Bullnál, a Ferrari az idei első dobogóját kergeti Dzsiddában

F1
2025.04.17. 15:53
Ezek is érdekelhetik