F1: néhány csapat nevet vált; büntetőpontok jöhetnek? - összeült a Világtanács

Vágólapra másolva!
2011.11.03. 17:51
Címkék
Noha még két verseny hátra van az idei Formula–1-es világbajnokságból, csütörtökön a sportág Világtanácsának genfi tanácskozásán nagyon sok vitás kérdésben döntés született a 2012-es szezont illetően. Frank Tamás, a Hungaroring Sport Zrt. alelnöke a világtanács tagjaként részt vett a ülésen, és elmondta, egyelőre a versenynaptárban maradt a Bahreini és a Dél-koreai Nagydíj, valamint engedélyezték jövőre a névváltoztatást három istállónak. Több kérdésben – Q3-as szabályok, illetve a kipufogógáz újrahasznosítása – elhalasztották a döntést.

„Számos kérdésben megállapodásra jutottunk, így például elfogadtuk a három csapat névváltoztatási kérelmét, így jövőre a Lotus-Renault Lotusként, a Team Lotus Caterhamként, míg a Virgin Marussiaként fog rajthoz állni. Egyelőre a versenynaptárban maradt a Bahreini és a Dél-koreai Nagydíj, ám végleges döntés decemberben várható” – nyilatkozott a mai ülésről Frank Tamás, a Hungaroring Sport Zrt. alelnöke.Lotusként, a Team Lotus Caterhamként, míg a Virgin Marussiaként fog rajthoz állni. Egyelőre a versenynaptárban maradt a Bahreini és a Dél-koreai Nagydíj, ám végleges döntés decemberben várható” – nyilatkozott a mai ülésről Frank Tamás, a Hungaroring Sport Zrt. alelnöke.

Az F1-es Világtanács magyar tagja elmondta, a Q3-as szabálymódosításhoz nem tartották elegendőnek, hogy a Pirelli a kvalifikáció harmadik szakaszába jutó csapatoknak egy plusz garnitúra abroncsot adjon, mivel a jelenleg érvényben lévő szabályok lehetőséget adnak arra, hogy egy pilóta ne teljesítsen mért kört a Q3-ba, így itt további egyeztetések szükségesek.

„Az FIA Technikai Bizottsága mindenképpen szeretné eltörölni a kipufogógázok újrahasznosítását, míg az élcsapatok ezzel nem értenek egyet. Mivel ebben az esetben konszenzusra van szükség a szabálymódosításhoz, további megbeszélések várhatóak ez ügyben az Abu-dzabi Nagydíj ideje alatt" – sorolta Frank Tamás.

A Hungaroring Sport Zrt. alelnöke azt is elárulta, hogy az idei pontrendszer a következő szezonra is megmarad, ugyanakkor elfogadták a 2012-es szezon versenyszabályait, és több újítás bevezetése is szóba került.

„Felvetődött a tanácskozáson, hogy a versenyhétvégén hibázó pilóták büntetőpontokat kapjanak, hasonlatosan a hazai közúti közlekedésben használtakhoz, és bizonyos ponthatár elérése esetén szankcionálnánk azt. Ugyancsak javaslat született arra, hogy a nézők minél jobb kiszolgálása érdekében még jobban különböztessük meg a csapattársakat egymástól, például nagyobb rajtszámokkal, az autóra szerelt kamerák eltérő festésével. Mindkét esetben természetesen további egyeztetések várhatóak" – tette hozzá Frank.

Legfrissebb hírek

A Vasas a Puskás Akadémiát, az Ajka a Kisvárdát ejtette ki a Magyar Kupában

Labdarúgó NB I
1 órája

Női labdarúgó NB I: már az MTK sem hibátlan

Labdarúgó NB I
1 órája

Triatlon: két ötödik hely a kitzbüheli ifjúsági Eb-n

Utánpótlássport
1 órája

Kétgólos kassai vezetés után komáromi győzelem

Minden más foci
1 órája

Kane duplázott, a Bayern alaposan elpáholta a Hamburgot

Német labdarúgás
1 órája

Hazai pályán szenvedett meglepő vereséget az Athletic Bilbao

Spanyol labdarúgás
1 órája

A Szpari tizenegyesek után kiesett, a Paks öt, a DVTK három gólt szerezve jutott tovább a kupában

Labdarúgó NB I
2 órája

A Tottenham szünet után döntötte el a londoni rangadót

Angol labdarúgás
2 órája
Ezek is érdekelhetik