Webber zárt az élen, de a McLaren nagyon közel van

Vágólapra másolva!
2011.04.08. 07:56
null
Az első edzésen Mark Webber volt a leggyorsabb (Fotó: Reuters)
Mark Webber megtartotta az első helyét a Malajziai Nagydíj pénteki edzésnapján, de a fölénye már nem volt olyan elsöprő, mint az első tréningen: mindössze öt ezreddel verte meg Jenson Buttont. A forró, napsütéses másfél órában Lewis Hamilton a 3., Sebastian Vettel a 4., Michael Schumacher az 5. lett, míg a gyors körében forgalomba kerülő Fernando Alonso a 9. helyen ragadt.

Mark Webber folytatta remek szereplését a Malajziai Nagydíj pénteki napján: az első szabadedzés után a másodikat is az élen zárta. Ám a korábbi hatalmas különbségek eltűntek, a McLaren pilótái feljöttek az ausztrálra: Jenson Button öt, Lewis Hamilton 134 ezreddel kapott csak ki tőle. A McLarennél ennek ellenére nem volt minden rendben, Button hátsó légterelőjéről letört a mozgatható elem, amelyet pótolni kellett a wokingiak garázsában.

SZAVAZÁS

Ön szerint ki nyeri meg a Kínai Nagydíjat?

KÖSZÖNJÜK, HOGY SZAVAZOTT!

A negyedik Sebastian Vettel lett, alig több mint két tizedre Webbertől, és két ezred híján éppen egy másodperccel az ötödik helyezett Michael Schumacher előtt. A mezőny nagy része a lágy gumiján – amelyen a sárga felirat mellett a Bridgestone által tavaly a jelölésre használt csík is látható már – érte el a leggyorsabb körét, Sepangban ugyanis már sokkal nagyobb a különbség a két gumin elérhető köridő között. Ám a lágy gyengéje, hogy csak az első mért kör igazán gyors rajta.

A ferrarisok is részben azért jártak pórul, és maradtak le talán jobban annál, mint amennyit valójában tudnak, hogy ebben a gyors körükben a forgalomban ragadtak.

Mindez azt jelenti, hogy száraz időmérő esetén a lágy gumi lesz a nyerő. A szabályok szerint azonban az első tíznek muszáj azon a készlet abroncson rajtolnia, amellyel kvalifikálja magát, a topcsapatok pilótái ezért az edzés utolsó húsz percében teletankolt kocsival is kimentek a lágy gumikon, hogy érezzék, mennyit bír a gumi nehéz autón.

S hogy mi lesz, ha nem esik? Hamilton fogadkozott pénteken, megjegyezve, hogy csapata tanult a tavalyi hibájából, és nem követi el ugyanazt a bakit az idén: azaz nem foghat ki a McLarenen az esős időjárás. Tavaly ugyebár az első szakasz elején a boxban maradt a McLaren (és a Ferrari) pilótapárosa, és csak akkor ment ki a pályára, amikor nem csillapodott, hanem még jobban rákezdett az eső, így képtelen volt jobb időt futni, mint a riválisok, ezért kiesett.

Az edzések előtt Pastor Maldonado arról beszélt, hogy szerinte a Williams Malajziában képes lesz a legjobb tízbe kerülni az időmérőn és a versenyen is, majd szavait csapattársához, Rubens Barrichellóhoz hasonlóan korai remek időeredményeivel támasztotta alá. Ám ez elsősorban annak volt köszönhető, hogy elsőként a Williams párosa tette fel a lágy gumikat az autójára.

A venezuelai aztán később a boxutca bejárata előtt a fűre futott, megcsúszott és orral a gumifalnak ütközött az autója. Ilyet általában esőben szoktunk látni, tipikus újonchiba volt.

A 32-34 fokos forróságban megtartott tréningen (az aszfalt hőmérséklete a felhők megjelenésétől függően 44 és 49 fok között változott, azaz jóval melegebb volt, mint a felhős első gyakorláson) Vitantonio Liuzzi is pórul járt, az egyik rázókőre ráfutva lefulladt, és leparkolta Hispaniáját a pálya szélén.

Az első szabadedzésen meghibásodó Renault-kat – Nick Heidfeld jobb első kereke a célegyenes végén blokkolt le, és a német azzal ment egy kört, mielőtt a boxba ért, míg Vitalij Petrov kitörő bal első kereke miatt kicsúszott a pályáról (a kicsúszást ide kattintva megtekintheti) – a tréning első felében nem lehetett látni, a csapat ugyanis addig nem küldte pályára az autóit, amíg ki nem derítette a meghibásodások pontos okát.

Végül Petrov és Heidfeld is körözhetett, ellentétben Jérome d'Ambrosióval, akinek Virginjén úgyszintén eltört ez első kerékfelfüggesztés, és a csapat nem tudta összerakni autóját délutánra.

Csapattársa, Timo Glock azonban 1:40.866-os időt futott, kényelmesen belül volt a Webber legjobbjához mért 107 százalékos határon (1:43.6), ami jó előjel az új csapatok számára az ausztráliai izgalom után. Karthikeyan 1:43.1-es ideje is a határon belül volt a – melbourne-i rajtról a szabály miatt még lemaradó – Hispaniával. Liuzzi és Heikki Kovalainen hátrébb végzett, de míg az olasz négykerekűje leállt, a finn megtett összesen négy kört.

MALAJZIAI NAGYDÍJ, 2. SZABADEDZÉS
1. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 1:36.876
2. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 1:36.881
3. Lewis Hamilton brit McLaren-Mercedes 1:37.010
4. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 1:37.090
5. Michael Schumacher német Mercedes 1:38.088
6. Felipe Massa brazil Ferrari 1:38.089
7. Nico Rosberg német Mercedes 1:38.565
8. Nick Heidfeld német Renault 1:38.570
9. Fernando Alonso spanyol Ferrari 1:38.583
10. Jaime Alguersuari spanyol Toro Rosso-Ferrari 1:38.846
11. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Cosworth 1:38.968
12. Rubens Barrichello brazil Williams-Cosworth 1:39.187
13. Vitalij Petrov orosz Renault 1:39.267
14. Kobajasi Kamui japán Sauber-Ferrari 1:39.398
15. Sergio Pérez mexikói Sauber-Ferrari 1:39.603
16. Paul di Resta brit Force India-Mercedes 1:39.625
17. Adrian Sutil német Force India-Mercedes 1:39.809
18. Sébastien Buemi svájci Toro Rosso-Ferrari 1:40.115
19. Timo Glock német Virgin-Cosworth 1:40.866
20. Jarno Trulli olasz Lotus-Renault 1:41.890
21. Narain Karthikeyan indiai Hispania-Cosworth 1:43.197
22. Vitantonio Liuzzi olasz Hispania-Cosworth 1:43.991
23. Heikki Kovalainen finn Lotus-Renault 1:44.886
Jérome d'Ambrosio
belga
Virgin-Cosworth
nem indult
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik