Fotó: Reuters
Mark Webber megszerezte első futamgyőzelmét
Fotó: Reuters
Mark Webber megszerezte első futamgyőzelmét
ÍRÁSAINK A NÉMET NAGYDÍJRÓL
A pénteki és szombati naptól eltérően napsütésben kezdődött meg a Német Nagydíj, a pilóták mégsem mehettek biztosra, ugyanis az Eifel-hegyek lankáin fekvő pályán egyik pillanatról a másikra megváltozhat az időjárás.
Izgalmas volt a rajt. A KERS által biztosított plusz 80 lóerőt kihasználó, az ötödik helyről induló Lewis Hamilton érkezett meg elsőként az első kanyarba, ott azonban kisodródott, ráadásul defektet is kapott, így a világbajnoki címvédő számára hamar véget ért a verseny érdemi része.
A pole pozícióból induló Mark Webbert Rubens Barrichello megelőzte, így a világbajnoki pontversenyben második helyen álló brazilt követte a mezőny – igaz, tisztes távolból, mert a harmadik helyen haladó Heikki Kovalainen mögött kisebb dugó alakult ki, a lassúbb finn feltartotta az üldözőket.
A tizedik körnél a versenybizottság megbüntette Webbert, mivel a rajtnál ráhúzta a kormányt Barrichellóra – az ausztrál boxutca-áthajtásos büntetést kapott, de az egyébként jogos szankció ellenére is maradt esélye a futamgyőzelemre.
Féltávnál Webber hátránya alig három másodperc volt a Brawn brazil pilótája mögött, és miután Barrichello másodszor is kiállt a boxutcába, az első futamgyőzelmére hajtó ausztrál visszavette a vezetést.
Sőt, nemcsak visszavette, hanem majdnem egy kiálláshoz elegendő előnyt gyűjtött össze, majd tizenhét körrel a vége előtt második (gyakorlatilag harmadik) boxlátogatásából másodikként tért vissza a pályára. Egy kör múlva helyreállt a rend, mert Vettel is kijött csapattársa elől, így az ausztrálnak csak annyi dolga maradt, hogy bevigye a célba a Red Bull-Renault-t.
Időközben a három kiállásos taktikával versenyző Brawnokra elkezdett felzárkózni Fernando Alonso, de a spanyol végül nem jelentett nagyobb fenyegetést, és a világbajnoki éllovas Button megelőzte Barrichellót, így az ötödik helyen zárt.
De térjünk vissza Webberre: az ausztrál senkitől sem zavartatva elsőként haladt át a célon, így 2002-ben kezdődő Formula–1-es pályafutása első futamgyőzelmét aratta – több mint hét szezont kellett várnia, hogy végre felállhasson a dobogó legfelső fokára.
A második helyen Webber csapattársa, a hazai közönség előtt versenyző Vettel, a harmadikon a ferraris Felipe Massa zárt. Most két hét szünet következik a száguldó cirkuszban, a következő futamot pedig hazánkban, Mogyoródon rendezik.
FORMULA–1
NÉMET NAGYDÍJ 1. Webber | Red Bull-Renault | 1 óra 36:43.310 |
2. Vettel | Red Bull-Renault | + 9.252 |
3. Massa | Ferrari | + 15.906 |
4. Rosberg | Williams-Toyota | + 21.099 |
5. Button | Brawn-Mercedes | + 23.609 |
6. Barrichello | Brawn-Mercedes | + 24.468 |
7. Alonso | Renault | + 24.888 |
8. Kovalainen | McLaren-Mercedes | + 58.692 |
9. Glock | Toyota | + 1:01.457 |
10. Heidfeld | BMW | + 1:01.925 |
11. Fisichella | Force India-Mercedes | + 1:02.327 |
12. Nakadzsima | Williams-Toyota | + 1:02.876 |
13. Piquet | Renault | + 1:08.328 |
14. Kubica | BMW | + 1:09.555 |
15. Sutil | Force India-Mercedes | + 1:11.941 |
16. Buemi | Toro Rosso-Ferrari | + 1:30.225 |
17. Trulli | Toyota | + 1:30.970 |
18. Hamilton | McLaren-Mercedes | + 1 kör |
NEM ÉRTEK CÉLBA Raikkönen | Ferrari | |
Bourdais | Toro Rosso-Ferrari | |
AZ EGYÉNI VILÁGBAJNOKSÁG ÁLLÁSA
1. Button | 68 |
2. Vettel | 47 |
3. Webber | 45.5 |
4. Barrichello | 44 |
5. Massa | 22 |
6. Trulli | 21.5 |
7. Rosberg | 20.5 |
8. Glock | 13 |
9. Alonso | 13 |
10. Räikkonen | 10 |
11. Hamilton | 9 |
12. Heidfeld | 6 |
13. Kovalainen | 5 |
14. Buemi | 3 |
15. Kubica | 2 |
16. Bourdais | 2 |
A KONSTRUKTŐRI VB ÁLLÁSA
1. Brawn-Mercedes | 112 |
2. Red Bull-Renault | 92.5 |
3. Toyota | 34.5 |
4. Ferrari | 32 |
5. Williams-Toyota | 20.5 |
6. McLaren-Mercedes | 14 |
7. Renault | 13 |
8. BMW | 8 |
9. Toro Rosso-Ferrari | 5 |