Fotó: Reuters
Alonso szeret hazai közönség előtt versenyezni, de honfitársai rajongását néha ő is nehezen viseli
Fotó: Reuters
Alonso szeret hazai közönség előtt versenyezni, de honfitársai rajongását néha ő is nehezen viseli
Noha a mondás azt tartja, sok kicsi sokra megy, a Brawn, a Ferrari, a BMW és a Toro Rosso a sok apró fejlesztés helyett inkább egy nagyobb „generál” átalakítást választott, a Ferrari például első alkalommal használja majd a dupla falú diffúzort.
A Brawnnál új oldalsó elemeket használnak, a BMW és a Ferrari pedig komplett új aerodinamikai csomaggal érkezett Spanyolországba. Az olasz istálló ráadásul még az újfajta diffúzort is beveti, és a KERS-t is használni fogja, miközben a németeknél nem lesz sem fenéklemez, sem energiaátalakító rendszer.
A KERS barcelonai használata amúgy is megosztja a mezőnyt. Egyes vélekedések szerint a plusz nyolcvan lóerő főleg a rajtnál és a hosszú célegyenes elején, valamint végén jól jöhet, ezért érdemes lehet beszerelni, míg az ellenvélemény az, hogy a teljes kört nézve összességében nem éri meg a használata.
„Nagyon hosszú az egyenes a rajttól a kanyarig, ott biztos hasznos lesz azoknak, akik beszerelik a kocsiba, ugyanakkor a teljes körre vetítve a KERS hasznosságát nem tudjuk szimulálni” – jelentette ki Nick Heidfeld, a BMW pilótája a csütörtöki barcelonai sajtótájékoztatón, aki elárulta, a június elején esedékes török versenyen már a KERS-sel és a dupla diffúzorral szerelt autóval akarnak megjelenni.
A BMW mellett a hét végi Spanyol Nagydíjon a teljes mezőnyből már csak az energiaitalosok nélkülözik majd a dupla falú fenéklemezt: a Toro Rosso és a Red Bull – bár utóbbi csapatnak az eddigiek alapján nem is nagyon hiányzik, hiszen második helyen áll a konstruktőrök versenyében.
Nemcsak az autók változtak meg egyébként a mostani futamra, magát a barcelonai pályát is kijavították: a kilences kanyar bukóterét alaposan átépítették, hogy ne forduljon elő még egyszer az, ami tavaly Heikki Kovalainennel. A finn éppen az ominózus kanyarban száguldott a gumifalba, ám sérülés nélkül megúszta a balesetet.
A Spanyol Nagydíjról szólva nem lehet megkerülni a mezőny egyetlen spanyol pilótáját, a kétszeres világbajnok Fernando Alonsót, aki eddig egyszer tudott hazai pályán nyerni, négyszer dobogón állhatott, ám tavaly nem ért célba.
„Szeretem a pályát. A télen mindenki sokat tesztelt itt, mindenki ismeri, ezért nem jelent akkora előnyt a hazai pálya nekem, mivel kicsit mindenkinek az. Spanyolként mindig felvillanyoz azért, hogy honfitársaim előtt szerepelhetek, mindig érzem a nekem szóló biztatást” – fogalmazott a spanyol, aki azért nem leplezte, csalódott, amiért az első négy versenyen csak öt pontot szerzett.
„A téli tesztek alapján sokkal optimistábbak voltunk, többé-kevésbé versenyképesen szerepeltünk, azt gondoltuk, hogy többeknél gyorsabbak leszünk. Sok kis apró részletben versenyről versenyre fejlesztettük a kocsit” – jelentette ki Alonso.
Barcelonában az elmúlt években többnyire kevés eseményt hozó futamokat rendeznek, és ez a pálya karakteréből adódik. Több a gyors kanyar, és nagyon kevés az előzési pont. Így aztán amelyik csapat jól eltalálja az autó beállításait, az jó rajt után, kedvező taktikával könnyen kiváló eredményt érhet el.
Nem mindig rendezték Barcelonában a futamokat, korábban Jerez adott otthont a Spanyol Nagydíjnak, ahol sokkal több izgalmat hozó versenyt rendeztek.
1981-ben például a legendás Gilles Villeneuve nyerte meg a futamot Jerezben, ahol valami egészen elképesztő defenzív vezetést mutatott be. A 14. körben került az élre Ferrarijával, és a 80. körig, azaz a leintésig, nem tudta megelőzni őt senki.
A 7. helyről rajtoló kanadai megnyerte a futamot, amely minden idők egyik legszorosabbja volt: az első öt 1.24 másodperc különbséggel haladt át a célvonalon.
A másik emlékezetes jerezi párharc szintén minden idők egyik legszorosabb befutóját hozta: 1986-ban Nigel Mansell és Ayrton Senna vívott egymással óriási küzdelmet, végül a brazil mindössze 14 ezredmásodperc különbséggel nyerte meg a versenyt.