Az autók alaposan megváltoztak, de a „száguldó cirkusz” nem fog

Vágólapra másolva!
2008.11.17. 17:54
Címkék
Keskeny hátsó szárnyak, radikálisan megváltozott kinézetű autók: a Williams már múlt héten megmutatta 2009-es aerodinamikai elemekkel felszerelt autóját, a barcelonai kollektív teszten pedig már több istálló is kipróbálta a jövő évi karosszériákat.
Volt mit nézni: Robert Kubica BMW Sauberje már a 2009-es aerodinamikai csomaggal
Volt mit nézni: Robert Kubica BMW Sauberje már a 2009-es aerodinamikai csomaggal
Volt mit nézni: Robert Kubica BMW Sauberje már a 2009-es aerodinamikai csomaggal
Volt mit nézni: Robert Kubica BMW Sauberje már a 2009-es aerodinamikai csomaggal

RÉSZLETESEBBEN A SZABÁLYVÁLTOZÁSOKRÓL

Meglehetősen sok változás lesz a 2009-es Formula–1-es idényben: olvassák el rövid ismertetőnket a jövő évi szabályokról!
Ismét Barcelonába költözött a „száguldó cirkusz”: a Formula–1-es csapatok kollektív teszten vesznek részt a katalán pályán, és a legújabb fotók alapján lesz mit megszokni a 2009-es autókon… A Williams már múlt héten próbálgatta az új aerodinamikai elemeket, most a BMW Sauber is elkezdte az új csomagot tesztelni: a változás szemmel láthatóan radikális.

A Williams „hibrid” autókkal tesztelt: az első szárny még 2008-as volt, a hátsó ellenben már a 2009-es. A Ferrari egyik autója az idei, a másik már a jövő évi aerodinamikai csomagot használta.

A változtatások teljesen új külsőt kölcsönöznek az autóknak (a hátsó szárny különösen „múltbéli” hatást kelt), de a McLaren rutinos tesztpilótája, Pedro de la Rosa szerint a módosítások nem okoznak földindulást.

„Könnyebb lesz az előzés, de ha a szurkolók azt hiszik, hogy nagy változásokra lehet számítani, akkor tévednek. Ettől még nem lesz a Formula–1-ből Moto GP…” – nyilatkozta De la Rosa, aki egyetért a szabálymódosításokkal.

„Jó irányba mutatnak a változások, de nehézségeket is okoznak: sok a módosítás, és kevesebb lesz a lehetőség a tesztelésre. Nem lesz idő minden új fejlesztést letesztelni, és ez nagyon érdekes lehet” – tette hozzá.

Az új fejlesztések közül az energia-újrahasznosító KERS (Kinetic Energy Recovery System) bevezetése De la Rosa szerint nem könnyű feladat.

„Még csak tanuljuk az új rendszert, nagyon sok beállítást kell módosítanunk a KERS miatt. Be kell illesztenünk a rendszerünkbe, és jól be kell állítanunk – pont ebben rejlik a legnagyobb nehézség” – mondta.

„Az új slick gumikkal a tapadás sokkal jobb, és ez kiegyenlíti a csökkentett leszorítóerőt. Valószínűleg a lassú kanyarokban jobb időket tudunk menni, de magas sebesség mellett a leszorítóerő csökkenése azt okozza, hogy lassabbak lesznek az autók.”

Kubica BMW-je hátulról
Kubica BMW-je hátulról

A BARCELONAI TESZT NEM HIVATALOS EREDMÉNYE

1. Szato Toro Rosso-Ferrari 1:20.763 121
2. Buemi Toro Rosso-Ferrari 1:21.071 117
3. Wurz Honda 1:21.198 77
4. de la Rosa McLaren-Mercedes 1:21.417 65
5. Badoer Ferrari 1:22.038 93
6. Paffett McLaren-Mercedes 1:22.235 47
7. Kubica BMW-Sauber 1:22.341 56
8. Loeb Red Bull-Renault 1:22.503 82
9. Piquet Renault 1:22.560 80
10. Klien BMW-Sauber 1:22.883 53
11. Hulkenberg Williams-Toyota 1:23.467 116
12. Liuzzi Force India-Ferrari 1:23.794 86
13. Sutil Force India-Ferrari 1:23.832 88
14. Gené Ferrari 1:24.117 32
15. Bruno Senna Honda 1:24.343 39
16. van der Garde Renault 1:24.908 27
17. di Grassi Honda 1:25.512 48
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik