Ez a látvány lesz a megszokott jövőre: a Williams Kemble-ben tesztelte az új aerodinamikai elemeket
Ez a látvány lesz a megszokott jövőre: a Williams Kemble-ben tesztelte az új aerodinamikai elemeket
A gloucestershire-i Kemble repülőterén mutatta be a Williams Formula–1-es csapata a 2009-es szabályoknak megfelelő aerodinamikai csomagot egy FW30-on.
Az istálló a szeptemberi barcelonai teszten már kipróbálta a 2009-es „fazonú” hátsó szárnyat, de most először mutatták be az átalakított első légterelőt. A többi csapat előreláthatólag a jövő heti barcelonai teszten rukkol elő a 2009-es aerodinamikai kollekcióval.
A következő évi, radikálisan megváltozott szabályoknak megfelelően a szárnyak felépítését drasztikusan leegyszerűsítették. Az első légterelő alacsonyabban helyezkedik el és szélesebb is lett, ráadásul a versenyzők a jövőben már a pilótaülésből változtathatják a szögét – körönként kétszer lesz erre lehetőségük, maximum 6 fokkal. A hátsó szárny magasabb és keskenyebb lett.
Az „új köntöst” kapott FW30-ast a fiatal Formula–3-as versenyző, Jonathan Kennard tesztelte. A fiatal angol pilóta életében először ülhetett Formula–1-es autóba.
„Nagyon jó nap volt, és remek érzés, hogy beleülhettem a jövő évi előírásoknak megfelelő autóba. Nagy élmény volt Formula–1-es autót vezetni. Élveztem a tesztelést, és köszönettel tartozom Sir Franknek, hogy biztosította számomra a lehetőséget” – nyilatkozta Kennard.