A világbajnoki címvédő tudja, mi vár rá a hátralévő három futamon

Vágólapra másolva!
2008.09.30. 10:31
Címkék
A Ferrari-istállónál a Szingapúri Nagydíj előtt abban reménykedtek, hogy változik a vb-éllovas személye. Arra számítottak, hogy Felipe Massa megelőzi Lewis Hamiltont, nem pedig arra, hogy a McLaren áll a Scuderia elé, ám aki hibázik, bűnhődik.
Szingapúrban kiszállt a versenyből
Fotó: Action Images
Szingapúrban kiszállt a versenyből
Szingapúrban kiszállt a versenyből
Fotó: Action Images
Szingapúrban kiszállt a versenyből

A 2006-os Ausztrál Nagydíj, azaz 46 futam óta először fordult elő, hogy a Ferrari-istálló pont nélkül zárt Formula–1-es futamot. Két és fél éve a hajrában a hatodik helyről kicsúszó Michael Schumachernek és az első körben kieső Felipe Massának esélye sem volt a győzelemre, de ezúttal úgy mondott totális csődöt a Scuderia, hogy még a kettős diadal is a lehetőségek között volt.

Massa az első helyről rajtolt, Kimi Räikkönen a harmadikról, az első boxkiállását a szakértők szerint a brazil a második helyen haladó Lewis Hamiltonnal együtt hajtotta volna végre, néhány körrel korábban, mint a vb-éllovasra felzárkózó Räikkönen, aki könnyebb autójának köszönhetően megelőzhette volna a McLaren pilótáját.

A szokásos izgalmak helyett azonban más miatt kapkodhatták a fejüket a szurkolók: Nelsinho Piquet kicsúszását követően bejött a biztonsági autó, a mezőny nagy része egyszerre hajtott a boxba. Ezzel nemcsak Räikkönen előzési esélye veszett el, hanem az egész versenye.

Massa tankolása még folyt, amikor a brazil zöld jelzést kapott a csapat egyedülálló lámpaszerkezetén. A brazil elindult, magával rántva a tömlőt, ami miatt a boxutca végén meg kellett állnia. Mire kiszedték az autójából a csövet, két perc is eltelt, a Massa tankolását végigváró Räikkönen pedig 50 másodpercig volt a boxban. A többiek átlagban fél perc alatt végeztek, a két Ferrari a mezőny végére került, Massa a 13. lett, Räikkönen pedig – bár feljött az ötödik helyre – négy körrel a vége előtt kicsúszott.

Egy hónapon belül ez volt a második hasonló eset a Ferrarinál, de amíg Valenciában Räikkönen sárga jelzésnél indult el, Massa a zöldre reagált, azaz amíg a spanyol tengerparton a finn hibát követett el, most a brazilt nem terheli felelősség. Ez volt az idei ötödik versenye, amelyen nem szerzett pontot, és bár Malajziában kicsúszott, Silverstone-ban pedig összevissza csúszkált, Ausztráliában és Magyarországon motorhiba, most pedig boxutcai baklövés miatt járt pórul.

„Át akartam venni a vezetést a világbajnokságban, erre hétpontos hátrányba kerültem – kesergett Massa. – Kettős győzelem felé száguldottunk, de az autóversenyzés kiszámíthatatlan. Emberek vagyunk, mindenki hibázhat, és ne várják tőlem, hogy leordítsam a fejét annak, aki korán kapcsolta át a lámpát. Megpróbálom meggyőzni, hogy szedje össze magát, mert szükségünk van a tudására, mint ahogy az egész csapatéra, mert csak együtt nyerhetünk.”

Massa szerint nem megoldás, ha visszatérnek a „nyalókás” megoldáshoz, de a csapat vezetősége jelezte, hogy megvizsgálják a lámpás szerkezetet. Stefano Domenicali csapatfőnök megerősítette, hogy Massa megpróbálta megvigasztalni a lámpát kezelő mérnököt, de nem részletezte, mekkora sikerrel. A pont nélkül maradó csapat elveszítette első helyét a konstruktőr-vb-n, de nem adja fel a küzdelmet.

„Három verseny hátravan, és mindegyiken jó esélyünk van arra, hogy kettős győzelmet arassunk” – mondta Domenicali, aki feltehetően az állásával is játszik az utolsó futamokon. – „Többször voltunk ilyen szorulthelyzetben, és valahogy mindig megtaláltuk a megoldást. Mindenkinek vannak kellemetlen pillanatai, de a csapat nagyon erős.”

Amíg a csapatvezető hisz benne, hogy sikerül megőrizni a tavaly elhódított trófeákat, Räikkönen végleg letett a címvédésről. A finn 27 pontos hátrányban van Hamiltonhoz képest, azaz a britnek három futamon négy pontot kell szereznie ahhoz, hogy a Jégember ne tudjon duplázni.

„Eddig sem volt jó esélyem – mondta Räikkönen, aki 11 futam óta nem nyert, hét verseny óta nem indult az első rajtsorból, és négy verseny óta nem szerzett pontot. – Nem sajnálom az ötödik helyet, de a csapat pontjaiért nagy kár. Meg akarjuk nyerni a világbajnoki címeket, és tudom, milyen szerep vár rám ebben.”
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik