Charlie Whiting versenyigazgató lett a Hamilton-ügy főszereplője

Vágólapra másolva!
2008.09.23. 13:24
Címkék
Egyre bonyolódik az F1 idei botránya – bár a tavalyi kémügyhöz mérten ez csak vihar egy pohár vízben –, ugyanakkor ahogy telnek a napok, a "pohár” úgy lesz egyre nagyobb. Most éppen az FIA-elnök Max Mosley bizalmasáról derült ki, hogy nem járt el teljesen korrektül a Belga Nagydíj utolsó három köre során.
Whiting (jobbra): "Majd azt én megmondom, ki hol volt..."
Whiting (jobbra): "Majd azt én megmondom, ki hol volt..."
Fotó: Action Images (archív)
Whiting (jobbra): "Majd azt én megmondom, ki hol volt..."
Whiting (jobbra): "Majd azt én megmondom, ki hol volt..."
Whiting (jobbra): "Majd azt én megmondom, ki hol volt..."
Fotó: Action Images (archív)
Whiting (jobbra): "Majd azt én megmondom, ki hol volt..."

Szavazás

Ön szerint mit dönt Hamilton ügyében az FIA fellebbviteli bizottsága?

Szavazatok száma: 2702

Semmi nem változik, a jelenlegi végeredmény lesz a hivatalos
68 %(1829)
Hamilton visszakapja a győzelmet, de rajthely-büntetést kap a szingapúri futamra
9 %(256)
Hamilton visszakapja a győzelmet, és törlik a büntetését
23 %(617)
Mint ismeretes, a három héttel ezelőtti belgiumi verseny vége felé Lewis Hamilton a célegyenesre fordító sikánt levágva került Kimi Räikkönen elé, és ugyan visszaadta az első helyet a finnek, rögtön a célegyenes végén ismét maga mögé utasította. A McLarennél azonnal megkérdezték a versenyigazgató Charlie Whitingot is, mi a véleménye az angol előzéséről.

Whiting – aki a száguldó cirkusz technikai osztályának vezetője, így elvileg tökéletesen ismeri a vonatkozó szabályokat – akkor kétszer is „leokézta” Hamilton előzését. Ezért a McLarennél joggal hitték, hogy valóban szabályos volt az angol pilóta manővere.

Más kérdés, hogy aztán alig három órával később a versenybíróság a britet boxutca-áthajtásos büntetéssel sújtotta, amit letölthetetlensége miatt 25 másodperces időbüntetésre változtatott, így Hamilton csak a harmadiknak járó hat pontot kapta meg.

A francia, belga és tanzániai tagból álló testület persze nem a saját elhatározásából kezdett vizsgálódásba, mivel a kockás zászló meglengetése után ilyet csak írásos bejelentés alapján indíthat.

Nem fogják kitalálni, hogy ki az, akinek jogában állt a belga verseny leintése után írásban utasítani a versenybíróságot a vizsgálat megkezdésére! A válasz: Charlie Whiting.

A versenybíróság büntetése ellen a McLaren fellebbezést nyújtott be, és miután hétfő délelőtt a Nemzetközi Autósport Szövetség (FIA) fellebbviteli bizottsága megtárgyalta , hogy egyáltalán jogos-e a fellebbezés – az áthajtásos büntetés elvileg nem fellebbezhető, mivel azonnal le is tölti a megbüntetett pilóta –, délután a konkrét eset is napirendre került.

Ekkor derült ki, hogy Whiting volt az, akinek jelentése után megkezdték a vizsgálódást a versenybírók, ám a nagy kérdés az, hogy a versenyigazgató miért gondolta meg magát a futam leintését követően.

Meglehet, hogy ha erre a kérdésre megtalálja a választ az FIA, úgy az egész problémakör megoldásához is közel kerül a grémium. Mindenesetre elképzelhető, hogy az egész ügynek lesznek még folyományai – nem lenne meglepő, ha a jövőben a versenybírók számát négyre emelnék.

Charlie Whiting egyébként az FIA-elnök Max Mosley bizalmasának tekinthető, így elméletileg még az is megtörténhet, hogy maga Mosley nyomására változott meg néhány óra alatt Whiting véleménye – így ugyanis az utolsó futamokra is igazán izgalmas maradna a világbajnokság. Persze az utolsó mondat csak merő feltételezés, de azért lássuk be, talán van némi alapja.

A hétfői előrejelzések alapján néhány órán belül nyilvánosságra kerülhet az FIA fellebbviteli bizottságának döntése.

A VB ÉLMEZŐNYÉNEK JELENLEGI ÁLLÁSA

1. Hamilton (McLaren-Mercedes)78
2. Massa (Ferrari)77
3.Kubica (BMW Sauber)64
4. Räikkönen (Ferrari)57
5. Heidfeld (BMW Sauber)53
6. Kovalainen (McLaren-Mercedes)51

AZ ÉLMEZŐNY LEHETSÉGES ÁLLÁSA, HA HAMILTON VISSZAKAPJA PONTAIT

1. Hamilton (McLaren-Mercedes)82
2. Massa (Ferrari)75
3.Kubica (BMW Sauber)64
4. Räikkönen (Ferrari)57
5. Kovalainen (McLaren-Mercedes)51
6. Heidfeld (BMW Sauber)51
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik