
Fotó: Reuters
Vettel minden idők legfiatalabb pole pozíciósa, majd futamgyőztese lett – két nap alatt

Fotó: Reuters
Vettel minden idők legfiatalabb pole pozíciósa, majd futamgyőztese lett – két nap alatt
Az Olasz Nagydíj hétvégéjének egyik legfontosabb szereplője az időjárás volt: a zuhogó eső már pénteken és szombaton is átrendezte az erőviszonyokat, így meglepetésre Sebastian Vettel indulhatott a pole pozícióból. Nem ez volt az egyetlen meglepetés, hiszen Kimi Räikkönen a 14., Lewis Hamilton a 15. helyről várta a futamot.
A vasárnapi futam kezdetekor is esett, így a mezőny a biztonsági autó mögül rajtolt, valamint a pilótáknak kötelező volt az extrém esőgumikkal kezdeni a versenyt. Sebastien Bourdais (aki a negyedik helyet szerezte meg szombaton) nem tudott eljönni a rajtnál, így némi javítást követően, egykörös hátránnyal eredhetett a többiek nyomába.
NAGY TORO ROSSO-SIKER
A Toro Rosso a Minardi jogutódja. Nemcsak a Red Bull fiókcsapataként számít ez az istálló legnagyobb sikerének, hanem a Minardi történetét figyelembe véve is. Az 1985 és 2005 között működő jogelőd versenyzői sohasem állhattak dobogóra, a faenzai gárda csupán egy első rajtsoros helyezést jegyzett, még az 1990-es phoenixi viadalon indult a második helyről Pierluigi Martini. Most a csapat a pole pozíció után a győzelmet is megszerezte.
Miután a safety car elhagyta a pályát, Sebastian Vettel alaposan meglépett Heikki Kovalainentől, de ez nem volt meglepő, mivel ő volt az egyedüli, aki tűrhető látási viszonyok között autózott – a többiek az előttük haladók felverte vízfüggönnyel is kénytelen voltak felvenni a harcot.
A hátulról induló nagyok közül Hamilton a 11. körben könnyen ment el Räikkönen mellett, majd tovább folytatta felzárkózó hadműveletét: határozottan előzte meg Heidfeldet, Glockot, Kubicát, majd Alonsót is.
A McLaren angol versenyzője sokkal gyorsabb volt a többieknél, ráadásul úgy, hogy egykiállásos taktikával versenyzett. A pálya egyes részei időközben felszáradtak, így Coulthard, Alonso, és Massa amolyan úttörő jelleggel megpróbálták intermediate abroncsokon folytatni a versenyt.
Úgy tűnt, ez jó húzás volt, ugyanis pár körrel később sorra mentek ki a többiek is kereket cserélni, köztük olyanok is, akiknek ez a boxlátogatás nem volt betervezve. Így járt Hamilton is, akinek a plusz gumicsere keresztbehúzta a Vettel megszorításáról szövögetett terveit.
Igaz, az angol pilótának elsősorban Massára kellett odafigyelnie, hiszen a brazillal csatázik a világbajnoki címért. 13 körrel a futam vége előtt Hamilton megérkezett a hatodik helyen autózó Massa nyakára, de nem tudta megelőzni a Ferrari-pilótát.
Eközben az élen haladó Vettelnek senkitől sem zavartatva csak arra kellett figyelnie, hogy hiba nélkül teljesítse a hátralévő köröket – ez sikerült neki, így a fiatal német pilóta szenzációs hétvégét produkálva megszerezte saját maga és a Toro Rosso-istálló első futamgyőzelmét.
FORMULA–1, OLASZ NAGYDÍJ
FUTAM, VÉGEREDMÉNY 1. Vettel | Toro Rosso-Ferrari | 1h26:47.000 |
2. Kovalainen | McLaren-Mercedes | + 12.512 |
3. Kubica | BMW Sauber | + 20.471 |
4. Alonso | Renault | + 23.903 |
5. Heidfeld | BMW Sauber | + 27.748 |
6. Massa | Ferrari | + 28.816 |
7. Hamilton | McLaren-Mercedes | + 29.012 |
8. Webber | Red Bull-Renault | + 32.048 |
9. Räikkönen | Ferrari | + 39.468 |
10. Piquet | Renault | + 54.445 |
11. Glock | Toyota | + 58.888 |
12. Nakadzsima | Williams-Toyota | + 1:02.015 |
13. Trulli | Toyota | + 1:05.954 |
14. Rosberg | Williams-Toyota | + 1:08.635 |
15. Button | Honda | + 1:13.370 |
16. Coulthard | Red Bull-Renault | + 1 kör |
17. Barrichello | Honda | + 1 kör |
18. Bourdais | Toro Rosso-Ferrari | + 1 kör |
19. Sutil | Force India-Ferrari | + 2 kör |
FORMULA–1, OLASZ NAGYDÍJ
NEM ÉRT CÉLBA Fisichella | Force India-Ferrari | 12 kör |
A VILÁGBAJNOKSÁG ÁLLÁSA
PILÓTÁK 1. Hamilton | 78 |
2. Massa | 77 |
3. Kubica | 64 |
4. Räikkönen | 57 |
5. Heidfeld | 53 |
6. Kovalainen | 51 |
7. Alonso | 28 |
8. Trulli | 26 |
9. Vettel | 23 |
10. Webber | 20 |
11. Glock | 15 |
12. Piquet | 13 |
13. Barrichello | 11 |
14. Rosberg | 9 |
15. Nakadzsima | 8 |
16. Coulthard | 6 |
17. Bourdais | 4 |
18. Button | 3 |
A VILÁGBAJNOKSÁG ÁLLÁSA
KONSTRUKTŐRÖK 1. Ferrari | 134 |
2. McLaren-Mercedes | 129 |
3. BMW Sauber | 117 |
4. Renault | 41 |
5. Toyota | 41 |
6. Toro Rosso-Ferrari | 27 |
7. Red Bull-Renault | 26 |
8. Williams-Toyota | 17 |
9. Honda | 14 |