Elképzelhető, hogy szabálytalan győzelmet aratott Hamilton

Vágólapra másolva!
2008.09.07. 17:16
Címkék
Komoly izgalmakat hozott a belga Formula–1-es futam, miután az amúgy nem túl mozgalmas verseny utolsó három körére leszakadt az ég alja és a pilóták szakadó esőben értek célba. Már aki, a finn világbajnoki címvédő Kimi Räikkönennek ez – a célbaérés – csak gyalog sikerült, kiesett. Korábbi összecsapását Lewis Hamilton ellen egyelőre vizsgálják a versenybírók.
Lehet, hogy korai még Hamilton (jobbra) öröme...
Fotó: Reuters
Lehet, hogy korai még Hamilton (jobbra) öröme...
Lehet, hogy korai még Hamilton (jobbra) öröme...
Fotó: Reuters
Lehet, hogy korai még Hamilton (jobbra) öröme...

GLOCK BÜNTETÉSE

A futam leintése után a versenybíróság 25 másodperces büntetéssel sújtotta Timo Glockot, aki az utolsó körben sárga zászló hatálya alatt előzte meg Mark Webbert és így végzett a nyolcadik helyen. A büntetés miatt Glockot visszasorolták a kilencedik helyre, és a Red Bull pilótája került vissza a nyolcadik helyre.

Az 53. Belga Nagydíj utolsó három köre igazán emlékezetesre sikerült: a mclarenes Lewis Hamilton és a ferraris Kimi Räikkönen összecsapása során az angol megelőzte a finnt a cél egyenes előtti „buszmegálló” néven ismert sikánban, ám Räikkönen nem engedte be Hamiltont a pályára, aki így levágta a sikán felét, egyértelműen megelőzve a ferrarist.

Hamilton még a célvonal előtt maga elé engedte a világbajnoki címvédőt, de a rövid célegyenes végén máris támadta kollégáját és a hajtű-kanyarból már előtte fordult ki. A párosnak ezen manőver-sorozata felkeltette a versenybíróság érdeklődését is, így aztán kettejük mutatványát jelenleg vizsgálják, ami miatt nem tekinthető hivatalosnak a futam végeredménye, vagyis Lewis Hamilton győzelme.

RÄIKKÖNEN NYILATKOZATA

„Engem a győzelem érdekelt, nyerni akartam, de a balkanyarban kicsúsztam a pályáról és hiába akartam visszajönni a pályára, elvesztettem az uralmam a kocsi fölött. Az utolsó két körnek úgy álltam neki, hogy pontokra van szükségem, vagy megnyerem a versenyt, vagy kiesem, sajnos, végül ez utóbbi történt” – mondta Räikkönen, aki nem tért ki a Hamiltonnal történt összecsapására.
„Nem tudom, ki mit látott, de a sikánban Räikkönen kilökött a pályáról. Egyértelmű volt, hogy vissza kell engednem Kimit, de az első kanyart jobban tudtam bevenni, utána pedig már nem érhetett a nyomomba” – mondta a futamot megnyerő Hamilton, aki ezzel 8 pontra növelte előnyét a világbajnoki pontverseny élén.

„Az egész verseny hihetetlen volt, a győzelem is az, a csapat fantasztikus munkát végzett egész hétvégén. Ilyen körülmények között vezetni nagyszerű volt, ez volt pályafutásom egyik legélvezetesebb versenye” – közölte a McLaren győztes pilótája.

A második helyen végző brazil Felipe Massa megőrizte rajtpozícióját és alapvetően csendben jutott túl a versenyen, számára nem sok izgalmat hozott a futam – természetesen az utolsó három kört leszámítva.

NEM MINDENKI VOLT BOLDOG

„Az utolsó kör már nem autóverseny volt, hanem szerencsejáték. Ettől tartottam egyébként, hiszen ahogy elkezdett esni az eső, mindenki ment össze-vissza. És mivel én korábban megharcoltam a helyemért, ez teljesen kiborított" – mondta a Toro Rossós Sébastien Bourdais, aki harmadikként kezdte az utolsó kört, ám hetedikként találkozott a kockás zászlóval.

„Elégedett vagyok az eredménnyel, úgy gondoltam, ez a nyolc pont, ami a második helyért jár, több mint a nulla, amit a kiesők kapnak. Merthogy azt is láttam, hogy sokan összevissza csúszkálnak, így aztán csak azt tartottam szem előtt a végén, hogy behozzam a kocsit a második helyen” – közölte Massa a futam leintését követően.

A harmadik helyen végül Nick Heidfeld zárt, holott a német egyetlen percig nem volt a dobogó közelében a futam alatt. Viszont ő volt az egyetlen, aki a végén az eső kezdetekor kiállt a boxba átvenni az átmeneti abroncsokat. Ez a húzása bejött a végén, az utolsó körben öt autót előzve végül felállhatott a dobogóra.

„Mindent vagy semmit, erről szólt, hogy kiállok az új gumikért. Szerencsére bejött a kerékcsere, és sikerült feljönni a dobogóra. Nem volt könnyű, többször még így is közel jártam a kicsúszáshoz” – magyarázta a nap legmerészebb húzását bevállaló Heidfeld.

Ami pedig Hamilton ügyét illeti, arról Charlie Whiting, versenyigazgató informálisan arról tájékoztatta Ron Dennist a McLaren csapatfőnökét, hogy Hamilton viselkedése a pályán megfelelt a szabályoknak.

Tekintse meg a futam legjobb képeit!

53. BELGA NAGYDÍJ

NEM HIVATALOS VÉGEREDMÉNY
1. Hamilton McLaren-Mercedes 1:22.44.933
2. Massa Ferrari + 14.461
3. Heidfeld BMW Sauber + 23.844
4. Alonso Renault + 28.939
5. Vettel Toro Rosso-Ferrari + 29.037
6. Kubica BMW Sauber + 29.498
7. Bourdais Toro Rosso-Ferrari + 31.196
8. Webber Red Bull-Renault + 57.237
9. Glock Toyota + 81.506
10. Kovalainen McLaren-Mercedes 1 kör hátrány
11. Coulthard Red Bull-Renault 1 k. h.
12. Rosberg Williams-Toyota 1 k. h.
13. Sutil Force India-Ferrari 1 k. h.
14. Nakajima Williams-Toyota 1 k. h.
15. Button Honda 1 k. h.
16. Trulli Toyota 1 k. h.
17. Fisichella Force India-Ferrari 1 k. h.
18. Räikkönen Ferrari 2 k. h.

A VILÁGBAJNOKSÁG ÁLLÁSA – PILÓTÁK

1. Lewis Hamilton brit McLaren-Mercedes 80
2. Felipe Massa brazil Ferrari 72
3. Robert Kubica lengyel BMW 58
4. Kimi Räikkönen finn Ferrari 57
5. Nick Heidfeld német BMW 47
6. Heikki Kovalainen finn McLaren-Mercedes 43
7. Jarno Trulli olasz Toyota 26
8. Fernando Alonso spanyol Renault 23
9. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 19
10. Timo Glock német Toyota 15
11. Sebastian Vettel német Toro Rosso-Ferrari 13
12. Nelsinho Piquet brazil Renault 13
13. Rubens Barrichello brazil Honda 11
14. Nico Rosberg német Williams-Toyota 9
15. Nakadzsima Kazuki japán Williams-Toyota 8
16. David Coulthard brit Red Bull-Renault 6
17. Sébastien Bourdais francia Toro Rosso-Ferrari 4
18. Jenson Button brit Honda 3
19. Giancarlo Fisichella olasz Force India-Ferrari 0
20. Szato Takuma japán Super Aguri-Honda 0
21. Adrian Sutil német Force India-Ferrari 0
22. Anthony Davidson brit Super Aguri-Honda 0

A VILÁGBAJNOKSÁG ÁLLÁSA – KONSTRUKTŐRÖK

1. Ferrari 129
2. McLaren-Mercedes 123
3. BMW Sauber 105
4. Toyota 41
5. Renault 36
6. Red Bull-Renault 25
7. Williams-Toyota 17
8. STR-Ferrari 17
9. Honda 14
10. Force India-Ferrari 0
11. Super Aguri-Honda 0
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik