Lerántották a leplet az R28-ról, a Renault vissza akar térni az elitbe

Vágólapra másolva!
2008.01.31. 15:24
Egyértelmű célt fogalmazott meg a csapatvezetés a csütörtökön bemutatott R28 kódjelű idei autóval és a két versenyzővel kapcsolatban: a tavalyi csalódás után a Renault-nak vissza kell térnie a Formula-1-es világbajnokság legjobbjai közé. Ezt Bernard Rey elnök jelentette ki a francia istálló párizsi sajtótájékoztatóján.
Fernando Alonso már a múlt héten kipróbálta az idei autót
Fernando Alonso már a múlt héten kipróbálta az idei autót
Fernando Alonso már a múlt héten kipróbálta az idei autót
Fernando Alonso már a múlt héten kipróbálta az idei autót

A Renault már a múlt héten Valenciában tesztelte az idei konstrukciót, de a hivatalos bemutatóra ma került sor.

„Azt várjuk, hogy a csapat térjen vissza megérdemelt helyére, a mezőny elején harcoljon – jelentette ki Bernard Rey. – Ez a célunk, ezt várjuk az új autótól. A technikai oldalt tekintve pedig elmondhatom, mindenki keményen dolgozott a tavalyi hibák kiküszöböléséért.

A Renault 2005-ben és 2006-ban is két világbajnoki címet ünnepelhetett, de Fernando Alonso távozásával a sikerek is elköszöntek. Giancarlo Fisichella és Heikki Kovalainen is sokat küszködött az autóval, amely révén azért a finn versenyző egyszer dobogóra állhatott, második helyen végzett Japánban.

A szezon után teljes pilótacserére került sor: az olasz versenyző a Force Indiához, míg a finn pilóta a McLaren-Mercedeshez került. Idén már a wokingiaktól visszatért kétszeres világbajnok Fernando Alonso, valamint az újonc Nelsinho Piquet képviselő a Renault-t a száguldó cirkuszban.

„Alonso visszatérése fontos lökést jelent, optimista a hangulat az F1-es csapaton és a Renault-n belül is” – jegyezte meg Rey.

A csütörtöki bemutatón Bob Bell technikai igazgató sem tagadta, sokat kell javulnia a csapatnak a március közepén Ausztráliában kezdődő szezonban.

„Gyenge évet zártunk, legalábbis a mi szintünkön, de 2008-ra már nagy várakozásokkal tekintünk. Tőlünk függ, hogy versenyképes autót kapjon a két versenyzőnk – hangoztatta a szakember. – Magunk mögött hagytuk a 2007-es problémákat, minden területen keményen dolgoztunk, különösen az aerodinamikai részen.”

A technikai igazgató elárulta, vadonatúj fejlesztésű vezetőszárny és felfüggesztés került az autóra és a hátsó részen is sokat módosítottak.

„Az autó megbízhatóan futott az első teszten és ígéretes fejlődésen ment keresztül a teljesítménye. Biztosak vagyunk abban, hogy a szélcsatornában megfigyelt javulást a pályán is észrevehetjük” – zárta mondandóját Bell.
Legfrissebb hírek

F1, Monacói Nagydíj, 3. szabadedzés

F1
54 perce

„Nagyon-nagyon gyors a Ferrari” – a riválisok figyelmét is felkeltette a maranellóiak tempója Monacóban

F1
16 órája

Óriásit hibázott Bearman, 10 rajthelyes büntetést kapott a Monacói Nagydíjra – hivatalos

F1
17 órája

Meggyőző a Ferrari a monacói nyitó napon: Leclerc maradt az élen, Hamilton harmadik a második edzésen

F1
20 órája

Stroll rajtbüntetést kapott a Leclerc-rel történt ütközés miatt – hivatalos

F1
20 órája

Verstappen szerint nem lesz könnyű megismételni az imolai sikert Monacóban

F1
21 órája

Leclerc összeütközött az Aston Martinnal, majd az élen zárta a monacói nyitó edzést

F1
23 órája

Leclerc a csodában bízik; Hamilton izgatott, hogy Ferrarit vezethet Monacóban

F1
Tegnap, 10:39
Ezek is érdekelhetik