
www.autosport.com
McLaren-Renault párharc 2006-ból

www.autosport.com
McLaren-Renault párharc 2006-ból
Az autosport.com internetes szakportál szerint a wokingiak állítják, a Renault 33 szigorúan titkos technikai adatokat tartalmazó fájlhoz jutott a a McLarentől szerződtetett mérnök, Phil Mackareth révén. A francia istálló 11 floppyra írta át ezeket, a fájlok közel 800 tervrajzot tartalmaztak a 2006-os és 2007-es autóhoz kapcsolódóan.
Ezek alapján gondolja úgy a McLaren, hogy F-1-es ellenfele tisztességtelen előnyhöz jutott, lévén a Renault 15 szakembere ismerte meg a titkokat.
„Egyértelműen látszik, hogy a McLaren titkos, tervezési adatait tudatosan, szándékosan és sokak számára ismertetett módon használták a Renault tervezői és mérnökei. Ezzel haszonra és tisztességtelen előnyre tett szert a csapat” – szerepel a wokingiak jogi csoportja által nyilvánosságra hozott közleményben.
A Renault hetek óta ártatlanságát hangoztatja, Flavio Briatore csapatfőnök szerint a Renault nem használta fel a titkos adatokat. Az olasz sportvezető állítja, azonnal értesítették a McLarent és az FIA-t, amikor kiderült, Phil Mackareth sportszerűtlen előnyhöz akarja juttatni új munkaadóját.
A wokingiak jogászai szerint a Renault vezető szakemberei közül Tim Densham főtervező, James Allison technikai igazgató helyettes és Robin Tuluie kutatásfejlesztésért felelős vezető is megismerte a fájlok tartalmát.