Barrichello Räikkönen mumusa

Izsányi SzabolcsIzsányi Szabolcs
Vágólapra másolva!
2005.09.09. 00:00
Címkék
Egy évvel ezelőtt Spa-Francorchamps-ban Kimi Räikkönen a domináns Ferrarikat megelőzve szerezte meg a Belga Nagydíj első helyét, számára az volt az idény csúcspontja. Ezúttal a finn a verseny első számú esélyese, és bár már nincs akkora teher a vállán, mint néhány hete, csapatának nagyon fontos lenne a győzelem. Ha viszont kiesik, Fernando Alonso kerül a középpontba&
Spa híres a rajtbaleseteirôl, Räikkönen pedig Hockenheimbôl ismeri az autósport ezen árnyoldalát – 2003-ban Barrichellóval karambolozott
Spa híres a rajtbaleseteirôl, Räikkönen pedig Hockenheimbôl ismeri az autósport ezen árnyoldalát – 2003-ban Barrichellóval karambolozott
Spa híres a rajtbaleseteirôl, Räikkönen pedig Hockenheimbôl ismeri az autósport ezen árnyoldalát – 2003-ban Barrichellóval karambolozott
Spa híres a rajtbaleseteirôl, Räikkönen pedig Hockenheimbôl ismeri az autósport ezen árnyoldalát – 2003-ban Barrichellóval karambolozott
Spa híres a rajtbaleseteirôl, Räikkönen pedig Hockenheimbôl ismeri az autósport ezen árnyoldalát – 2003-ban Barrichellóval karambolozott
Spa híres a rajtbaleseteirôl, Räikkönen pedig Hockenheimbôl ismeri az autósport ezen árnyoldalát – 2003-ban Barrichellóval karambolozott

Alonso ugyebár Belgiumban világbajnok lehet: ha jelenlegi, 27 pontos előnyéhez négy egységet hozzáad, Räikkönen az utolsó három futamon már nem tudja utolérni. A pályán ezt a különbséget nagyon nehéz lesz kicsikarnia a spanyolnak, de ha Räikkönen kiesik, hirtelen pofonegyszerűvé válik a feladata. A finn nullapontos szereplése esetén Alonso számára már az ötödik pozíció is a végső diadal biztossá tételét jelentené.

No de mekkora az esély arra, hogy a finn nem ér el a kockás zászlóig?
Räikkönen az idén háromszor esett ki az egész pályafutását végigkísérő műszaki hibák miatt. Az első idényében, amelyet a Saubernél töltött, négyszer akadályozta meg autója állapota a célba érésben, 2002-ben, amikor a McLarenhez szerződött, az Ezüst Nyíl kilencszer ment tönkre alatta.

Szavazás

Ki nyeri a Brazil Nagydíjat?

Tavalyelőtt egy motorhiba hátráltatta, és a nürburgringi kiesése az első helyről roppant drágának bizonyult a végső elszámolásnál, hiszen csak két ponttal maradt el Michael Schumachertől. A Jégembernek tavaly nyolc műszaki hiba okozott bosszúságot, a csapat többek között emiatt lett csak az ötödik, és ennek köszönhető, hogy péntekenként Alex Wurz és Pedro de la Rosa beülhet a harmadik számú McLaren-Mercedesbe, és számos hasznos információval segíti a gárdát a versenyek előtt.

Räikkönent természetesen a balesetek sem kerülték el, 2003-ban például kétszer már a rajtnál pórul járt: Spanyolországban a rajtrácson ragadó Antonio Pizzoniába rohant bele, a Német GP-n pedig Ralf Schumacherrel és Rubens Barrichellóval ütközött össze. Barrichellóval egy évvel korábban is találkozott: az alagútból kijövet a brazil óriási lendülettel próbált előzni, de amikor belátta, hogy ez képtelenség, már késő volt, és nekiment a finn-nek.

Szavazás

Ki lesz az idén a Formula–1 világbajnoka?

Räikkönen az első másfél évében háromszor is kicsúszott, azóta nem vétett olyan hibát, hogy fel kelljen adnia egy futamot. Az edzéseken persze őt is érték balesetek, de ez a hétszeres világbajnok Michael Schumacherrel is előfordul. A finn tehát beérett, a műszaki hibát vagy a rajtbalesetet azonban nagyon nehéz elkerülni, főleg Spában, ahol az 1998-as futam rajtjánál minden idők egyik legnagyobb tömegkarambolja történt.

Persze, ha Alonso esik ki, és Räikkönen nyer, a 27 pontos különbség 17-re olvad, ami a spanyol újabb botlása esetén már érdekessé tenné a vb-hajrát. Ám Alonso az eddigi 64 nagydíján egyszer sem esett ki ütközés miatt, az idén a műszaki hibák is elkerülték, kicsúszni pedig ritkábban szokott, mint Räikkönen (bár ez Kanadában megtörtént). A Renault emiatt vezeti még a konstruktőrök küzdelmét, amely talán sokkal nagyobb izgalmat tartogat, mint a finn és a spanyol egyéniben zajló csatározása.

A McLarennek a konstruktőr-világbajnoki pontversenyben nyolcpontos a lemaradása az éllovas Renault-val szemben, de a nyár óta egyértelmű, hogy az "ezüst nyilak" a leggyorsabbak az F1-ben, így kínos lenne, ha nem vinné el a trófeát. Ráadásul Alonso hatalmas előnye miatt a McLaren számára igazából csak a csapatok közötti versenyfutás maradt. ----
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik