Szünet nélkül folytatódott a bajnokság, a TCR World Tour mezőnye maradt Ausztráliában, de Sydney után a legendás Bathurst felé vette az irányt, ahol a közép-európai idő szerint péntek hajnalban megrendezett első szabadedzéssel vette kezdetét a program. A leggyorsabbnak Tony D'Alberto bizonyult, mögötte Santiago Urrutia és Michael Clemente érkezett, míg Michelisz Norbert a tizenharmadik helyen nyitott.
A második gyakorláson Yann Ehrlacher tört az élre, D'Alberto visszaszorult a második pozícióba, harmadikként Néstor Girolami következett, miközben a Hyundai magyar versenyzője ezúttal is a tizenharmadik legjobb időt érte el.
Ami az egyéni összetettet illeti, az idei évi kiírás utolsó előtti állomásátMichelisz várhatta vezető pozícióban, előnye ugyanakkor nem volt számottevő, hiszen mindössze egy ponttal előzte meg a Sydneyben remeklő Rob Huffot a hétvége kezdetén.
Noha Michelisznek némileg sikerült előrelépnie az időmérőn, már annak első szakaszában kénytelen volt búcsúzni. A tizenegyedik rajtkockát megszerző pilóta szűk két tizeddel maradt le a továbbjutásról, mialatt a két legközelebbi rivális, Huff és a 21 pontos hátránnyal harmadik Yann Ehrlacher továbbmenetelt a második szakaszba.
Utóbbi útja ráadásul egészen a második pozícióig vezetett, és noha a motorcsere miatt kapott utólagos öt rajthelyes büntetése miatt végül csak a hetedik helyről indulhatott, sikerült tizenegy pontra csökkentenie a lemaradását is már az első verseny előtt.
A pole pozícióból D'Alberto rugaszkodhatott el, a második rajtkockát Urrutia örökölte meg, míg a második sorban Michelisz csapattársa, Mikel Azcona és Girolami foglalhatott helyet. A fő rivális, Huff eközben a múlt hétvégéről hozott egyhelyes hátrasorolása miatt a nyolcadik rajtkockából vághatott neki a futamnak.
D'Alberto már a rajtnál elvesztette a vezető helyet Urrutiával szemben, ráadásul Girolami is elment mellette, vagyis a harmadik pozícióba szorult vissza. Negyedikként Azcona érkezett, míg az első ötös sorát Ehrlacher zárta. Huff a hetedik, az egy helyet vesztő Michelisz tizenkettedikként következett.
A futam elején D'Alberto és Azcona csatázott egymással a harmadik pozícióért, ám utóbbi már a hatodik körben feladásra kényszerült, miután jobb első defektet szenvedett. A spanyol ráadásul a bokszutcáig sem tudott már visszaevickélni, aminek következményeként a pályára küldték a biztonsági autót. A korábban Zac Soutart maga mögé utasító Michelisz így újabb pozíciót javított.
A korlátozást két körrel a vége előtt oldották fel, de változás már nem történt az élen: Urrutia aratott győzelmet Girolami és D'Alberto előtt. A negyedik helyen Ehrlacher szelte át a célvonalat, majd Björk, Huff, Frédéric Vervisch, Josh Buchan, Aaron Cameron és Michelisz tette teljessé a top 10-et. így aztán a Hyundai magyar pilótája várhatja az élről a részben fordított rajtrácsos második versenyt.
Ami a ponttáblázatot illeti, Michelisz a harmadik pozícióba szorult vissza, az élre álló Huff hét, míg Ehrlacher mindössze egy ponttal előzi meg őt.
A bajnokság állása 16 verseny után: 1. Rob Huff (brit, Audi) 342 pont, 2. Yann Ehrlacher (francia, Lynk & Co) 336, 3. Michelisz Norbert (magyar, Hyundai) 335, 4. Mikel Azcona (spanyol, Hyundai) 293, 5. Frédéric Vervisch (belga, Audi) 271
Folytatás közép-európai idő szerint vasárnap hajnali 2 óra 50 perckor a második futammal.