Különös verseny volt ez a Mecsek rali: egyrészt a péntek éjszakai esős szakasz kicsit megbolondította, másrészt a szombati kilenc gyorsasági kimerítővé tette. A végén a világbajnok Mads Östberg ünnepelhetett – az összes riválisa szerint teljesen megérdemelten.
„Nem könnyű, ám nagyon élvezetes hétvége volt, örülünk a győzelemnek”– nyilatkozta Östberg a célban, majd még hozzátette, reméli, nem lesz programütközés és el tud jönni a következő futamra is. No igen, a magyar bajnokságot a világbajnoki menetrenddel összeegyeztetni nem könnyű, viszont a Citroën pilótája azért dolgozik rajta.
Érdekesség, hogy bár a versenyen a Bútor Róbert, Tagai Róbert kettős végzett másodikként, végül nem pezsgőzött a dobogó második fokán. Az ok, hogy Bútor az idén egy WRC-t állít csatasorba, és nem szeretne beleszólni a bajnoki címért folyó küzdelembe, ezért megfogadta, akárhányadik helyen áll is, leadja a menetlevelet a cél előtt.
„Nagy feladat volt ez a verseny, sokszor még mindig nehéz elhinni, mi mindent meg lehet csinálni ezzel az autóval, s az egysávos, erdei, dobálós szakaszokon csak most tanultam meg vele menni– mondta Bútor.– Nagyon nagy élmény, hogy a pécsváradi szakaszt kétszer is meg tudtuk nyerni, mint ahogy az is, hogy egyre jobb lett az autó és folyamatosan gyorsultunk. Boldog vagyok: a kis csapatom teljesítette élete első WRC-futamát, privátként és old boyként megcsináltuk, nincs okunk szégyenkezni. A végén bejöttem a szervizparkba, nem mentem el a céldobogóhoz, mert nem tartottam volna korrektnek, ha beleszólunk a bajnoki címért folyó csatába. Így tisztességes, én a pályán és a szervizben megkaptam a nézőktől, amiért jöttem, a dobogósokat pedig csak tapsolják meg pezsgőzés közben. Megérdemlik, nehéz verseny volt.”
Bútor kiállásával a bajnoki pontversenyben vezető Hadik András, Kertész Krisztián kettős vette át a második helyet, ami egyben azt is jelenti, hogy megerősítette vezető pozícióját az összetettben.
„Örülünk az eredménynek, hiszen végül másodikként értünk célba, de azért van bennem némi hiányérzet, mert a második körre nagyon rossz gumitaktikát választottunk, gyakorlatilag ott szedtük össze a hátrányunk nagy részét– nyilatkozta Hadik a Nemzeti Sportnak.– A verseny szempontjából persze ez majdnem mellékes, hiszen Östberget nem tudtuk volna megverni, mert nagyon gyors volt. Megoldottuk ezt a feladatot, megyünk tovább...”
A harmadik helyen a lengyel Grzegor Grzyb érkezett, aki nagyon sok tapasztalatot gyűjtött ezen a nehéz versenyen, míg mögötte negyedikként Velenczei Ádám kis túlzással légüres térben autózott, hiszen előtte és mögötte is messze voltak a riválisok.
Kevés olyan verseny van, amelynek a végén minden dobogós és pontszerző elégedett – ezúttal ez történt, ami egyrészt a hagyományos, mecseki pályák dicsérete, másrészt azt mutatja, hogy mindenki kihozta magából a maximumot.
MECSEK RALI, AZ OB 4. FUTAMA, PÉCS