Folytatódik Sebastian Vettel és Alvaro Parente párharca

Vágólapra másolva!
2007.07.11. 15:10
Címkék
A Monaco utcáin folytatott lélegzetelállító küzdelem után Sebastian Vettel (Carlin Motorsport) és Alvaro Parente (Tech 1 Racing) ismét felveszi egymással a harcot, de már a Hungaroringen. A német és a portugál pilóta között mindössze hét pont a különbség, de a mezőny többi versenyzőjéhez képest már így is jelentős előnyre tettek szert, így nagyjából 10-12 pilóta küzd majd a bajnokság harmadik helyéért.
Sebastian Vettel már a Formula-1-s tűzkeresztségen is átesett
Sebastian Vettel már a Formula-1-s tűzkeresztségen is átesett
Sebastian Vettel már a Formula-1-s tűzkeresztségen is átesett
Sebastian Vettel már a Formula-1-s tűzkeresztségen is átesett

Története során először jön Magyarországra a World Series Formula Renault 3.5, a mezőny a Hungaroringen méri össze tudását. A helyszín – a keskeny, kanyargós, alacsony tapadású pálya – az összes csapat, és majdnem az összes versenyző számára egyaránt ismeretlen.

A szezon harmadánál, Monacót követően Sebastian Vettel vezeti a pontversenyt.

Az utolsó alkalommal mindenesetre a Carlin Motorsport versenyzője alulmaradt Alvaro Parentével szemben, aki királyi teljesítményt nyújtott a hercegség utcáin.

Mindkét versenyzőt esélyesnek tartják a bajnokság megnyerésére, és eddig egyikük sem okozott csalódást, mivel csak ők voltak képesek az idei év összes versenyén pontot szerezni.

TERVEZETT MENETREND:

  • Csütörtök, Július 12
  • 09:00: Közös teszt (120 perc)
  • 14:00: Közös teszt (120 perc)
  • Péntek, Július 13.
  • 09:00: Közös teszt (45 perc)
  • 13:40: Közös teszt (45 perc)
  • Szombat, Július 14.
  • 09:00: Időmérő (2 x 20 perc)
  • 14:55: 1. Verseny (25 kör)
  • Vasárnap, Július 15.
  • 13:00: 2. Verseny (25 kör)
A budapesti forduló előtt mindössze hét pont választja el a két ellenfelet, akik eddig fejenként egy-egy pole pozíciót, egy-egy futamgyőzelmet, és három-három dobogós helyezést gyűjtöttek be.

Monaco óta Vettel részt vett élete első Formula 1-es nagydíján. Indianapolisban ugrott be Robert Kubica helyére, és már itt rekordot állított be, mivel ő lett a legfiatalabb pontszerző a Formula 1-es világbajnokság történetében!

A bajnokság sorsát nem csak az egyéni teljesítmény döntheti el, hanem az is, hogy hogyan szerepel Sebastian és Alvaro a további fordulók második versenyein. Mivel a rajtrács első nyolc helyezettjének sorrendjét megfordítják a második futamra, trükkös lesz a helyezkedés. Pillanatnyilag Vettelnél az előny.

A két első között folyó hősies csata miatt ellenfeleik csak a nyomukban poroszkálnak. A harmadik helyen álló kezdő pilóta, Filipe Albuquerque (Epsilon Euskadi) 29 ponttal van lemaradva az elsőtől, de még így is kiválóan kezdte a szezont.

Az Eurocup Formula Renault 2.0 legutóbbi bajnoka két ponttal vezet a tapasztalt, de jelenleg eléggé instabil formát mutató Mikhail Aleshin (Carlin Motorsport) és Milos Pavlovics (Draco Racing) előtt. Utóbbi pilóta a szomszédos Szerbiából érkezett, és minden bizonnyal nagyon igyekezni fog, hogy hazája közelében megszerezze azt a győzelmet, amit 2005 óta szeretne elérni.

Salvador Duran (Interwetten.com) és Davide Valsecchi (Epsilon Euskadi) nyerték a második futamokat Monzában és Nürburgringen. Mindent beleadnak majd, hogy megismételjék ezt a teljesítményt, de most már kiegyensúlyozott formát kell mutatniuk, ha szeretnének a tabella előkelő helyén végezni.

A 2007-ben még nyeretlen versenyzők közül Ben Hanley (Prema Power Team) és Marco Bonanomi (RC Motorsport) is esélyesek a győzelemre. A brit és az olasz pilóta folyamatosan az élmezőnyben végzett, így nem állnak távol attól, hogy az élre kerüljenek...

Több sofőr is van, aki arra számít, hogy Fortuna végre kegyeibe fogadja: Alvaro Barba (Draco Racing), Giedo van der Garde és Charlie Kimball (Victory Engineering), Guillaume Moreau és Bertrand Baguette (KTR), Clivio Piccione (RC Motorsport), Miguel Molina (Pons Racing) és Julien Jousse (Tech 1 Racing) mindannyian tehetséges versenyzők ahhoz, hogy a dobogón végezhessenek. ---- Több mint két hónapos szünet után a Hungaroringen találkoznak az Eurocup Formula Renault 2.0 versenyzői a szezon harmadik fordulóján. Hatan már egyértelműen a többiek előtt vannak, de köztük nagyon kicsi a különbség. Vajon ki vezeti majd a pontversenyt a nyár végén, Hartley, Pic, Turvey, Waldschmidt, Kechele vagy Maki?

Raikkönen, Massa és Hamilton: akárcsak Bahrainben, a legutóbbi Francia Nagydíjon is három olyan sofőr állt a dobogón, akik az F1 előtt a Formula Renault 2.0-ban élesítgették karmaikat! Világos, hogy az Eurocup minden eddiginél fontosabb kategória lett a fiatal, tehetséges versenyzők számára világszerte.

Négy verseny után mindössze 14 pont a különbség az élen álló hét versenyző között. Másként fogalmazva; kisebb a pontkülönbség a versenyzők között, mint amit egy futamgyőzelemmel el lehet érni. A hét közül emeljük ki a Zolderben vendégként versenyző Tristan Vautiert, és koncentráljunk az első hat bajnokaspiránsra.

Belgiumi hibátlan teljesítménye után Brendon Hartley (Epsilon Red Bull) nem igazán találta helyét a Nürburgringen, és így csak a nyolcadik helyet szerezte meg. Az olasz bajnokságban is visszaesett új-zélandi versenyzőnek muszáj lesz újra formába lendülnie a Hungaroringen. Minden bizonnyal készen is áll a feladatra, amit a Magny-Cours-ban folytatott közös teszteken (május 31.-június 1.) elért legjobb köridejével is alátámasztott.

A második helyen jelenleg a francia újonc, Charles Pic (SG Formula) áll. Jól versenyzett Zolderben, a Nürburgringen pedig csúcsformában volt, és megszerezte első győzelmét a sorozatban. Ezzel hat pontra zárkózott föl Hartley mögé, és bekerült a sorozat végső esélyesei közé. Ha ezen a hétvégén a Francia bajnokság Val de Vienne-i futamán is fenn tudja tartani jó formáját, akkor magabiztosan indulhat majd a Hungaroringre...

Az első két versenyen mindkétszer pontszerző helyen beérő Oliver Turvey (Jenzer Motorsport) harmadik helyen áll a pontversenyben. A brit pilóta, akit a McLaren Autosport BRDC az év fiatal versenyzőjének választott, egyelőre csak egyszer tudott dobogós helyen végezni, amikor Waldschmidtet diszkvalifikálták. Fontos lesz összeszednie magát, ha szeretne a futamgyőzelemre esélyes versenyzők között maradni!

A holtversenyben harmadik helyen álló Henki Waldschmidt egyértelműen a szezon leggyorsabb versenyzője. Két kizárása azonban – melyekkel technikai vétségek miatt büntették – 22 pontjába került a holland versenyzőnek. Ahelyett, hogy nagy előnnyel vezetne a többiek előtt, most nagyon keményen kell küzdenie, hogy visszakerüljön az élmezőnybe.

Az előző négy versenyző mögött Frank Kechele (Motopark Academy) áll, aki eddig még nem állt dobogón. A német versenyző önbizalmát azonban növelheti az NEC (North European Cup) zandvoorti idény nyitó versenyén elért kettős győzelme!

A Nürburgringen harmadik és második helyet elérő Mika Maki (Red Bull Epsilon) is gyorsan fejlődik. Az olasz bajnokság valenciai futamán elért győzelme is bizonyítja, hogy a finn újonc továbbra is jelentős fejlődést mutat.

Természetesen nem csak ők hatan szeretnének győzni. Miután formába lendült – és átvette az első helyet az olasz bajnokságban Waldschmidttől – Jaime Alguersuari is készen áll arra, hogy neve felkerüljön az Eurocup győztesei közé. Erre törekszik az újonc Roberto Merhi (Jenzer Motorsport), Mihai Marinescu (District Racing) és Oliver Oakes (Motopark Academy) is. ---- Ebben a szezonban, először Zolderben, majd a Nürburgringen, Pedro Petiz és Dimitri Enjalbert az összes lehetséges alkalommal győzelmet aratott, vagy dobogós helyen végzett. A bajnokság harmadik fordulójára a két Tech 1 Racing Junior versenyző már kétszer annyi pontot gyűjtött, mint a hozzájuk legközelebb álló kihívó, Ralph Meichtry (Race Performance). Még messze nem ért véget a küzdelem, de a Hungaroringen, mely mindenki számára új pálya, nagy szerencsére lesz szüksége a tabella további helyezettjeinek, ha szeretnének visszakapaszkodni a bajnoki cím esélyesei közé...

Nem nagy meglepetés, hogy Pedro Petiz vezeti az Eurocup Mégane Trophy pontversenyét. A kategóriában töltött harmadik szezonjában a portugál sofőr egyszerűen csak folytatja az első két évben megkezdett fejlődését: miután 2005-ben 14., 2006-ban pedig 8. helyen zárt, és megszerezte első győzelmét, most már készen áll arra, hogy a bajnoki címért küzdjön. A Tech 1 Racing csapat, mely elhatározta, hogy idén mindhárom bajnoki címet megszerzi, ügyesen válogatta össze versenyzőit.

A Pedro mögött mindössze két ponttal lemaradó Dimitri Enjalbert még mindig versenyben van. A párizsi újonc tavaly a legjobb junior volt a francia Clio kupában, és a Mégane-nal is gyorsan megtalálta a közös nevezőt. Az eddigi négy versenyen elért négy dobogós helyével 100%-os teljesítményt nyújtott. Sokat segíthet a végső elszámolásnál, ha fenn tudja tartani ezt a jó szériát.

A két éllovas mögött jócskán lemaradó következő négy pilóta között mindössze három pont a különbség. Ralph Meichtry, az egyetlen futamgyőztes a két vezető mögött, jelenleg harmadik helyen áll, harminc ponttal lemaradva az elsőtől. A svájci versenyző briliáns versenyzést mutatott Belgiumban, de Németországban nem volt elég gyors. Természetesen igyekezni fog, hogy a magyar futamra visszanyerje bomba formáját...

Matthieu Lahaye (Tech 1 Racing) csalódást keltő módon kezdte az évet, és biztosan nem elégszik meg a negyedik hellyel. Az idén csapattársai által háttérbe szorított Junior bajnoki címvédőnek ismét Midász király érintésére lenne szüksége, hogy megismételhesse a tavaly elért három futamgyőzelmet és a nyolc dobogós helyezést. A Nürburgringen mindenesetre már jobban szerepelt, és érdemes továbbra is figyelni rá...

Maxime Martin (Boutsen Energy Racing) és Bernhard Ten Brinke (Verschuur Team) holtversenyben állnak az ötödik helyen, az eddigi két hétvégéből mindketten csak az egyiken tudtak jól teljesíteni. Martin nagyon elszánt, hogy megszerezze azt a győzelmet, ami a Nürburgringen kicsúszott a kezei közül. Ugyanakkor Ten Brinke továbbra is szeretne a holland csapat elsőszámú versenyzője maradni.

Ahogy a bajnokság hosszú, csaknem két hónapos szünet után folytatódik, több versenyző is van, akik szeretnék kompenzálni a katasztrofális szezonkezdést, így például Ludovic Badey (TDS) és Carlo van Dam (Racing for Belgium), akik eddigi teljesítménye egyelőre nem tükrözte a bennük rejlő képességeket. Fabrice Walfischtől (Team Lompech Sport), Giuseppe Cirótól (Oregon Team) és Mike Verschuurtól (Verschuur Team) is jobb eredményeket várnak, ők mind képesek lennének dobogós helyen végezni.

Az eseményen visszatér két belga versenyző páros is. Renaud Kuppens és Geoffroy Horion a Boutsen Energy Racing második számú Mégane-ját vezeti majd, míg Vincent Vosse és Grégory Franchi a Verschuur csapatnál egyesítik erejüket.

A Junior bajnokságban láthatóan megállíthatatlan Petiz és Enjalbert mögött a harmadik helyért folytatott küzdelemben egyre forróbb a hangulat. Matthieu Lahaye és Sébastien Dhoually már ott liheg Maxime Martin nyakán, míg az alsóbb régiókban Mathieu Cheruy (TDS), Mike Verschuur és Michael Rossi (Racing for Belgium) között alig hajszálnyi a különbség.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik