Honnan jött az ötlet az éjjel-nappal nyitva tartó, a helyszíni személyzetet informatikai rendszerrel helyettesítő konditerem, a Chrisfit Gym megnyitásához?
Mit kell érteni kompromisszummentes alatt?
Az energiaválság miatt ma kevesebb 0-24 órás terem üzemel. Miért pont ilyet adott át, ráadásul személyzet nélkül?
Alapvető cél volt, hogy ide bármikor beléphessenek az emberek. Fontos filozófiánk, hogy a terem a vendégekért van, ezért hosszú évek óta figyeltük az edzőterem-látogatási szokásokat, sokat beszélgettünk különböző emberekkel, legyen szó irodai alkalmazottakról, kismamákról, fiatal szülőkről vagy egyetemistákról. Világosan kirajzolódott, hogy mindenkinek máskor van lehetősége mozogni, így egyértelművé vált az irány. Non-stop működésre van szükség, hogy biztosítsuk azt a rugalmasságot, ami a vendégeink edzéséhez és fejlődéséhez kell. Hasonló felismerés volt az is, hogy sok vendégünk számára az edzés minőségi énidő, azaz gyakorlatilag a kikapcsolódásuk forrása. Ezt nagyon komolyan vettük, ezért a terembe járás minden aspektusát igyekeztük újragondolni, a nyitvatartási idő kérdése mellett a belépési folyamaton át egészen az átöltözés élményéig.
Ezért lett automata beléptető rendszer és privát prémiumöltöző, ahol saját zuhanyzóval, nyugodtan lehet készülődni.
A terembe belépve nem látni kiszolgálópultot. Mi alapján fejlesztettétek ki az önműködő rendszert?
Alapvetően közel áll hozzám az IT-terület, nyitott vagyok a technológiai újításokra, illetve végzettségemet tekintve közgazdász vagyok, dolgozom is a szakmámban. Ezenkívül az IWI Nemzetközi Fitnesziskolánál szereztem edzői képesítést is. Mindezeket ötvözve építettük fel ezt az okos edzőtermet. Az üzleti terv elkészítése során tudtuk, hogy a lehető legnagyobb kényelmet akarjuk a vendégeknek, és erre az automatizálás volt a legjobb megoldás. Az összes szolgáltatáshoz csak egy telefon kell, amin keresztül vásárolhatunk, illetve be- és kiléphetünk a teremből. Nincs kulcs, nincs kártya, nincs semmi, amivel bajlódni kell.
A felügyeleti és kamerarendszernek köszönhetően pedig azonnal tudunk reagálni minden kockázati tényezőre.
Ez azt jelenti, hogy a háttérben mégiscsak van személyzet.
Igen. Mindent felügyelünk távolról, de hiszem, hogy akkor lehet a legjobban megérteni a vendégeket, ha közel vagyunk hozzájuk. Mivel edzők vagyunk, és mi is itt edzünk, szinte mindig testközelből látjuk a történéseket, és már azelőtt tudunk cselekedni, hogy a vendégnek gondja akadna. Meglepő volt, de az eddigi tapasztalatok alapján sokkal kevesebb esetről beszélhetünk, mint amennyit a nyitás előtt prognosztizáltam. A kliensek egyik első kérdése az szokott lenni, hogy milyen rizikófaktorokat tartogat az okos edzőterem és mennyire bonyolult mindez. Erre azt szoktam mondani, hogy ki kell próbálni. A használat magától értetődő és mérhetetlenül egyszerű, a biztonság és a felügyelet pedig minimum vetekszik egy hagyományos teremmel, de talán még felül is múlja.