Elkerülhetetlen a dagonyázás

Rác BenedekRác Benedek
Vágólapra másolva!
2019.06.21. 15:00
Ha Nyáregyháza, akkor alapvetően motokrossz, a helyi pályán azonban nemcsak a motorok száguldanak, hanem hagyományosan a Brutálfutásnak is otthont ad a terep – az idén már nyolcadszor.

Nem véletlen, hogy egy kismalac a jelképe a június 22-én, szombaton sorra kerülő Active O2 Brutálfutásnak. A sáros pályán garantálható a dagonyázás, ráadásul életkortól függetlenül mindenki kedvére „fetrenghet” a sárban, miközben természetesen futni is kell, no meg megküzdeni a különböző akadályokkal.

„Az egyik kollégámmal találtuk ki a versenyt; sokat autóztam arrafelé, és azon gondolkoztam, kellene szervezni valamit – mondta Kocsis Árpád, a verseny ötletgazdája és a versenyt szervező BSI ügyvezető-versenyigazgatója, aki az eddigi hét alkalomból hatszor teljesítette a versenyt. – Az ötlethez hozzájárult egy kanadai ismerősöm, aki szólt, hogy nagyon népszerűek az ilyen típusú akadályversenyek. Gyorsan megnéztem néhányat, és gondoltam, ez nálunk is népszerű lesz. Szerencsére nem kellett csalatkozunk. Egyébként hamarabb volt a mi versenyünk, mint a Spartan Race, és annyiban másabb is, hogy mivel futók vagyunk, alapvetően erre koncentrálunk. A Spartan Race-ben sok az erőelem, a cipekedés, a húzódzkodás, nálunk a kúszás kivételével nem a felsőtestet, hanem a lábat kell használni, egy erős, jó állóképességű ember mindkettőn végigmehet.”

 

A szervezők még fel is locsolják a pályát, hogy a víz és a sár biztosan megmaradjon.

 

Az Active O2 Brutálfutás egyik sajátossága a rengeteg víz, a másik meg ugye a motokrosszpálya, amelynek 25 emelkedőjére kell felfutni. A pálya hét kilométer hosszú, ezalatt kétszer kell teljesíteni a motorok által használt részt, s van olyan emelkedő, amelyet folyamatosan locsolnak a még nagyobb dagonyázás érdekében. A rajt után 700 méter a futás, majd jönnek az emelkedők, aztán a 1.5–2 kilométeres erdei futás, s újra a brutálkör, azaz a motokorsszpálya.

A versenyre 2600-an nevezhetnek, nagyjából 2400–2500 résztvevő biztosan lesz. A nevezéskor meg kell adni, hogy melyik futamban akarunk indulni, mert így lehet biztosítani, hogy egy-egy futamban ne legyenek túl sokan, s ne akadályozzák egymást a szenvedésben, dagonyázásban. Egyébiránt a 360 fős futamok óránként indulnak, és még itt is három részre osztják a versenyzőket. A legjobbak a nap végén újra dagonyázhatnak, merthogy záróakkordként következik a döntő, amelyben a brutálkört csak egyszer kell teljesíteni, de így is garantáltan a fejünk búbjáig sárosak leszünk.

Az előnevezéseket már lezárták, a helyszínen 15 000 forint ellenében lehet besározódni, a nevezési díj tartalmazza a frissítést, a befutócsomagot és az egyedi érmet is. Ha pedig megnézzük a korábbi viadalok képeit, láthatjuk, a rajtnál rengeteg üres cipő hever a fűben. Vajon miért?

„A motorosok is így indulnak, állnak a motorok, majd odarohannak hozzá – és ha már motokrosszpályán vagyunk, ezt találtuk ki a futóknak is – mondta Kocsis Árpád, hozzátéve: mivel ki gyorsabban, ki lassabban öltözködik, ez is segít abban, hogy kisebb legyen a torlódás az akadályoknál. – Egy-egy futóverseny után is tele van a közösségi média a különböző szelfikkel, de azt tapasztaltam, hogy nálunk még több fotó árasztja el a különböző oldalakat – mocskosan, sárosan, mosolyogva posztolnak a résztvevők.”

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik