Aki futásra adja a fejét, idővel jó eséllyel eljut arra a szintre, hogy versenyen is szeretné magát próbára tenni – írjuk az újságárusoknál kapható, 100 oldalas Futóversenyek 2019 magazinunkban. Nem feltétlenül azért, hogy az első helyekért legyen harcban, egyszerűen a teljesítés jóleső érzésére vágyik. A maratoni táv lefutása sokak álma, mások a triatlonversenyeken találják meg a számításukat, esetleg terepre indulnak. Bármit részesítsünk is előnyben, a nevezési díj láttán könnyen felvonhatjuk szemöldökünket. Pedig a hazai árak nemzetközi viszonylatban egyáltalán nem számítanak magasnak, egy prémiumversenyen való részvételért sok esetben a töredékét kell fizetni annak, mint amit Nyugat-Európában kérnek el a rajthoz állóktól.
Magyarország egyik legnépszerűbb futórendezvénye az Ultrabalaton, amelyet idén május 10. és 12. között rendeznek. Egyéniben, csapatban vagy kerékpárral is teljesíteni lehet, a nevezési díj a választott kategóriától függően 10 ezer és 40 ezer forint között alakul.
Hazánkban szinte minden hétvégére jut egy futóverseny, nem egyszerű feladat kiválasztani a megfelelőt. Nevezés előtt leginkább az ár-érték arányt érdemes vizsgálni.
Általánosságban kijelenthető, minél kedvezőbb az ár, annál szerényebb a költségvetés, amely adott esetben a szolgáltatások minőségének a kárára mehet.
„A versenyeken elérhető sávos nevezéssel azoknak a futóknak biztosítunk kedvezményeket, akik hamar elkötelezik magukat. Minél később dönt valaki, annál nagyobb költséget jelent nekünk foglalkozni vele, annál több munkát igényel. Persze nem minden esetben van erre szükség, egy jól felfuttatott versenyre ugyanis percek alatt betelnek a helyek.”
Triatlon: Futóversenyek 2019 magazinunkban tettük egy röpke kitérőt is, Szliczki József beszél arról, hogy a nagyatádi eXtreMan versenyen milyen problémákkal kell megküzdeniük, hogyan frissíthetnek a versenyzők, miért nem akarnak a szállásfronton is harcba szállni. A nevezési díjakat sávossá tették – sokan ezt fokozatos drágulásnak fogják fel, pedig van más magyarázat.
Terepfutás: A 100 oldalas kiadványban megszólal Kimmel Péter, a Piros 85 főszervezője is. A versenyen üzemanyagra költenek sokat, hiszen húsz autó segíti a szervezést. Kitaláltak egy jó megoldást arra is, mi legyen azzal a nevezővel, aki már befizette a pénzt, mégsem tud elindulni – összehozzák valakivel a várólistáról, és ők elintézik egymás között az anyagiakat.