Túraautó: a 18 éves Tassi Attila változatlanul versenyben a TCR-elsőségért

utanpotlassport.hu utanpotlassport.huutanpotlassport.hu utanpotlassport.hu
Vágólapra másolva!
2017.10.08. 16:33
Címkék
Nehéz hétvégén van túl Tassi Attila (18) és a M1RA Motorsport a TCR International Seriesben. A bajnoki címért küzdő pilótának nem úgy alakult a Kínai Nagydíj, ahogy tervezte, elvesztette a vezetést a pontversenyben, az utolsó fordulóra tehát minden tudására, és talán némi szerencsére is szüksége lesz a végső győzelemhez.

Majer Dániel Kínában folytatódott a TCR International Series, a sorozat utolsó előtti versenyhétvégéjével. Tassi Attila (18) és a M1RA Motorsport egyaránt a bajnoki pontverseny éllovasaként vetette magát a küzdelembe, ám ahogyan arra a beharangozó írásunkban felhívtuk a figyelmet, a 30 kilós ballaszttal, így a mezőny legnehezebb autójával versenyző Tassira nem sétagalopp várt a TCR történetének első kínai versenyhétvégéjén.Majer Dániel Kínában folytatódott a TCR International Series, a sorozat utolsó előtti versenyhétvégéjével. Tassi Attila (18) és a M1RA Motorsport egyaránt a bajnoki pontverseny éllovasaként vetette magát a küzdelembe, ám ahogyan arra a beharangozó írásunkban felhívtuk a figyelmet, a 30 kilós ballaszttal, így a mezőny legnehezebb autójával versenyző Tassira nem sétagalopp várt a TCR történetének első kínai versenyhétvégéjén.

Tassi Attilának (legelöl) küzdelmes hétvégéje volt Forrás: tcr-series.com
Tassi Attilának (legelöl) küzdelmes hétvégéje volt Forrás: tcr-series.com

Tassi Attilának (legelöl) küzdelmes hétvégéje volt  •  Forrás: tcr-series.com

Mindezt a szombati szabadedzések csak alátámasztották, a M1RA magyarja az első tréninget a 17., a másodikat a 14. pozícióban zárta. Az időmérőn előzetesen a Q2-be jutást tűzte ki célul a csapat, amelyhez a kalkulációk alapján az első szakaszban a legjobb 14 között kellett zárni, már amennyiben a két Hyundai is így tesz, ennek a két autónak ugyanis még nincs meg a Nemzetközi Automobil Szövetség által véglegesített homologizációja, így ebben az esetben sem jutnának tovább a második szakaszba. Az izgalmak már a kvalifikáción elkezdődtek tehát, Tassi a Q1 utolsó pillanatáig a 15. helyen állt, de remek körrel végül továbbjutott, míg másik nagy bajnoki riválisa, Stefano Comini a 16. helyen kiesett. A magyar tini a Q2-ben is folytatta a jó szereplést, és a hetedik rajtkockát szerezte meg az első futamra, amely a második versenyre a negyedik rajtpozíciót jelentette. Bári Dávid a csapat honlapjának pozitívan értékelt, mondván tökéletes munkára és elsősorban Attila vezetési képességeire volt szükség ahhoz, hogy mindent kihozzanak az autóból.

Nem dőlhetett azonban hátra az istálló egyik tagja sem, a lényeg ugyanis vasárnap következett. A hetedik helyről Tassi óriási rajtot vett, az első kanyarba pedig már harmadikként fordult. Ekkor azonban összekoccant a belső íven kanyarodó Lloyd Seatjával, négy kerékkel kicsúszott az aszfaltozott bukótérbe, és visszaesett tizediknek, az első kör végén pedig már csupán tizenkettedikként rangsorolták. Ezzel a verseny érdemi része gyakorlatilag véget is ért a magyar fiúnak, hiszen ahogyan azt ő maga is elmondta, ezen a pályán rendkívül nehéz előzni. Nos, most már az is kiderült, harminc kilós pluszsúllyal szinte lehetetlen. Nem is jött össze, így Tassi, Menu áthajtásos büntetése miatt egy helyet javítva, végül a 11. pozícióban ért célba, miközben legnagyobb riválisa, Vernay a második lett. A futamot a már említett homologizáció nélküli Hyundai volánja mögött Gabriele Tarquini nyerte, ám az ő eredménye ezért nem számított bele az összetettbe, Vernay tehát a győzelemért járó maximális pontszámot kapta, míg a 11. helyezett Tassi is gyűjtött egy egységet.

A hangsúly azonban, a kedvezőbb rajthely miatt eredetileg is a második versenyen volt, a negyedik helyről ugyanis értékes pontokat gyűjthettek a Mirások. Nem is kapta el rosszul a rajtot Tassi, megőrizte a pozícióját, az első kör végére azonban visszacsúszott ötödiknek. A gondok a második körben kezdődtek, csapattársa, a hatodik helyen haladó Colciago ugyanis a célegyenesre fordulva beszúrt a kilences rajtszámú Honda mellé, a porosabb külső ívre, ezáltal pedig a bukótérbe kényszerítve azt. Mire Tassi összeszedte az autóját, már hárman elmentek mellette, a célegyenes végére pedig újabb helyet veszített. Annyira kiesett a ritmusból, hogy a következő kör elején még két versenyző megelőzte, kevesebb mint fél kör alatt tehát az ötödikről a tizenkettedik helyen találta magát.

Bári Dávid csapatvezető a hétvége előtt elmondta: „Roby nagyszerű csapatjátékos, biztos vagyok benne, hogy ha lesz lehetősége Attikát segíteni, akkor megteszi majd.” Nos, nem tette, ám még mielőtt ráhúznánk a vizes lepedőt az olaszra, hallgassuk meg az ő és Tassi értékelését, amelyet a csapat Facebook-oldalán tettek közzé.

Nincs tehát ellentét a két pilóta között, Colciago nem véletlenül előzte meg tehát csapattársát, balul sikerült elengedésről volt mindössze szó. A folytatásban Tassi egészen a 14. helyig csúszott hátra, de nem adta fel, a kieséseknek és küzdőszellemének köszönhetően végül kilencedikként intették le. A két Hyundai eredményének figyelmen kívül hagyásával ez a hetedik pozíciót jelentette. Üröm az örömben, hogy Vernay ezúttal csak a tizedik lett és mindössze egy pontot szerzett. A bajnokságban azonban így is átvette a vezetést a francia és 21 pontos előnnyel várja az utolsó versenyhétvégét. Dubajban 55 pont gyűjthető még be, közel sincs tehát vége Tassi Attila bajnoki álmainak. Ami a csapatversenyt illeti, ott a M1RA továbbra is vezet, előnye 69 pont. A Kínai Nagydíj részletes eredményeit ITT találja.

Folytatás november 17-én és 18-án Dubajban.

Egyéb korosztályos hírek AUTÓSPORTBAN a sportági aloldalunkon.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik