Majer Dániel Augusztusban Dunaújvárosban rendezik a Formula Future ifjúsági motorcsónak világ- és Európa-bajnokságot. Hattól egészen a tizennyolc éves korig összesen hat kategóriában állnak rajthoz a fiatalok, akik már május utolsó hétvégéjén, a Magyar Motorcsónak Szövetség által szervezett roadshow-n elkezdhették a gyakorlást a Duna partján, de olyanok is akadtak, akik most ismerkedtek meg a sportággal.Majer Dániel Augusztusban Dunaújvárosban rendezik a Formula Future ifjúsági motorcsónak világ- és Európa-bajnokságot. Hattól egészen a tizennyolc éves korig összesen hat kategóriában állnak rajthoz a fiatalok, akik már május utolsó hétvégéjén, a Magyar Motorcsónak Szövetség által szervezett roadshow-n elkezdhették a gyakorlást a Duna partján, de olyanok is akadtak, akik most ismerkedtek meg a sportággal.
A Formula Future a nemzetközi szövetség (UIM) kiemelt programja az utánpótlás-nevelés egységesítésére. Célja, hogy a gyerekek megismerkedhessenek a motorcsónakversenyzés alapjaival, később pedig feljebb lépjenek a számtalan válfaj valamelyikébe. A csúcs természetesen – akárcsak az autósportban – itt is a Forma–1, amelyben már 200 fölött száguldoznak a hajók, de a csúcskategória alatt is számos sorozat található. A kezdők a négyszeres világ- és kétszeres Európa-bajnok, többek között a Forma–4-ben is versenyző Tábori Áron közreműködésével vágtak bele a felkészülésbe.
„Ha idejön valaki, aki még életében nem látott közelről hajót és persze tud úszni, hiszen az az egyik alapfeltétel, akkor mindenekelőtt csomót kötni tanul meg. A Formula Future részét képezi ugyanis az ügyességi verseny, amelyben a különböző csomókat egy perc alatt meg kell tudni kötni. Ezután már jöhet a víz, kiválasztjuk a számára megfelelő korosztályt, a kisebbek a hátul irányítható hajóval, segítő társaságában mehetnek, míg a nagyobbak már egyedül, az erősebb hajót vihetik. Természetesen bármelyik korcsoportról legyen szó, az első alkalommal mindig ott egy felnőtt, aki megmutatja az alapokat, hiszen azért a szárazfölddel ellentétben sok dologra kell figyelni a széltől kezdve a vízmozgásig. Amikor pedig úgy érezzük, hogy megtanulták a pályát és készen állnak, a nagyobbak kezét elengedjük, hogy egyedül gyakoroljanak, a kicsikkel azonban továbbra is ott lesz a segítő. Fontos, hogy a Formula Future-ben csak a stopper ellen versenyeznek, a szó klasszikus értelemében vett versenyzés csak a nagyobb kategóriákban van” – vázolja a gyakorlás körülményeit Tábori.
Természetesen nem ez alatt a két nap alatt készülnek fel a fiatalok az augusztusi megméretésre, a szövetség további roadshow-kat tervez a nyáron, többek között az augusztusi verseny helyszínén. És, hogy milyenek a kilátások a nemzetközi mezőnyben? „Tavaly hívták életre a Formula Future-programot, azóta próbálkozunk felépíteni a magyar válogatottat, amely tizennégy főből áll, hogy minden kategóriát kitöltsünk. Akadnak nagyon ügyes gyerekek, illetve olyanok is, akiknek több idő kell, de augusztusra utóbbiakat is igyekszünk felhozni a megfelelő szintre. Az oroszok és a németek számítanak az etalonnak, ha eredményt szeretnénk elérni, akkor őket kell megverni.”