„Csak az első néhány napban éreztem az időletolódást itt kint, de már átbillentem, fizikailag jól vagyok. A hétfői pihenőnapomon kívül minden délelőtt edzettünk a pályán, délután kondiztam. A kemény talajt sikerült megismernem, teljesen más a hó szerkezete, mint amit otthon megszoktam, de úgy vélem, nem fog gondot okozni. A versenypályára eddig nem lehetett rámenni, azt csak közvetlenül a viadal előtt lehet, amelyen a tisztes helytállás a célom. Még egyáltalán nem izgulok, de amikor a rajt előtt már csak négy-öt ellenfél vár a sorára előttem, akkor elkezd verni a szívem, mint az állat, és csak akkor nyugszom meg, amikor elindulok. Ezt nem lehet megszokni, a következő versenyemen ugyanúgy fogok izgulni.” |
Igazi bulihangulatba futottunk bele, amikor autóval két óra alatt átmentünk a hódeszkaverseny helyszínére, ahol európai és kínai pop keveréke bömbölt a hangszórókból, kisebb tömeg gyűlt össze a szomszéd lelátón, az emberek láthatóan nagyon jól érezték magukat. Ennek két oka lehetett, az egyik, hogy tévékamera vette őket, ahogy lelkesen lengetik a zászlóikat, így ha akarték, ha nem, jól kellett érezniük magukat, a másik, hogy a kínaiak igen jók ebben a parasportágban, így valóban volt kinek drukkolni a befutónál felállított tribünön. Versenyzőik egyébként az eddigi három versenyszámban négy érmet szereztek snowboardban, köztük egy aranyat, és az egyiken teljes volt a kínai dobogó.
A szervezők tényleg minden követ megmozgattak, a paralimpiai helyszíneket összekötő főutakon szinte senki sem jár az esemény hivatalos járművein kívül, órákon keresztül kihalt vidékeken visz át a busz, ami kicsit szürreális élmény egy akkora ország fővárosa mellett, ahol egyébként másfél milliárdan élnek. Peking azért jóval forgalmasabb, mégsem kerültünk még soha dugóba, ugyanis mindenhol van egy megjelölt sáv az olimpia és paralimpia járműveinek, amit még akkor sem használ senki, amikor egyébként kilométeres torlódások és mozdulatlan járműoszlopok alakulnak ki munka után. Nehéz ezt értelmezni egy olyan ország lakójaként, amelyben sok sofőrnek még a buszsáv fogalma sem világos.
Csütörtökön a magyar versenyző, Dumity Richárd is elkezdi a versenyt óriás-műlesiklásban, magyar idő szerint hajnali fél kettőkor kezdődik az első futama, de a mezőny végén indul. Az eredeti kiírás szerint szombaton lett volna a második megméretése szlalomban, amit a szervezők szerda este egy nappal eltoltak, azaz vasárnap reggel rendezik meg.