Botka nyerte meg a Mecsek-rali prológját (Fotó: Rallye Évköny 2011) |
A prológ eredménye nem számít bele a versenybe, és mégis...
Senki sem látott még olyan versenyzőpárost, amely feltett kézzel állt volna oda bármelyik körverseny rajtjához. A 45. Canon Mecsek-rali indulói sem tették. Tűz lobogott a szemükben az alig több, mint egy kilométeres szakasz előtt, olyanok voltak, mint a versenylovak, akiken úrrá lesz a rajt előtti izgalom. És ők nagyon készülnek már a rajtra.
A külföldiek is (még sohasem versenyeztek itt, teljesen új számukra a környezet és ismeretlenek a pályák), a magyarok meg aztán pláne. Egyrészt azért, mert a legtöbbüknek most először nyílik alkalma arra, hogy összemérje tudását a külföldi menőkkel, másrészt azért, mert ezen a futamon dől el a magyar bajnoki cím is, amelyre matematikailag még hét páros esélyes.
Már kora este rengeteg néző volt a Pécs Plaza környékén, de estére, mire a nagymenők jöttek, már egy tlűt sem lehetett leejteni – mindenki látni akarta a világ legjobb S2000-es pilótáit, és persze a magyarokat is.
Ami azt illeti, egészen komoly meglepetés született: Botka Dávid megnyerte a szakaszt. A magyar versenyző a bajnoki címért már nincs versenyben, ezt a napot azonban biztosan még sokáig emlegeti, hiszen ez volt az, amelyen vb-dobogós pilótákat és korábbi gyári menőket utasított maga mögé. Nagy kérdés, hogy a hétvége folyamán lesz-e még olyan szakasz, amelyen ez valamelyik magyar pilótának (akár neki) sikerül. A nézők bíznak benne, hogy igen.
Ami a külföldieket illeti, számukra szokatlan volt a helyzet, hiszen a nemzetközi versenyeken nemigen van tét nélküli szakasz, a legtöbben nem is tudták eldönteni, hogy most akkor az időre menjenek, vagy inkább érkezzenek keresztben a kanyarokba, hogy a közönség is élvezze a látványt, s ezen vívódás közepette telt az alig több mint egy kilométeres szakaszuk.
A második helyen végül a Peugeot gyári pilótája, Bruno Magalhaes végzett, akinek ez a második külföldi szezonja, de nagyon nagy ígéretnek tarták. A dobogó harmadik fokán a Škoda gyári pilótája, Jan Kopecky érkezett, aki nagyon bízik benne, hogy jól szerepel majd ezeken a pályákon, hiszen nagyon hasonlítanak a cseh gyorsaságikhoz. Legalábbis azt mondják. Bár ez őszintén szólva nem túl sokat jelent, ha figyelembe vesszük, hogy legutóbb három napi száguldás után 1 másodperc választotta el a győztest a második helyezettől, vagyis nagyon sűrű a mezőny. S most ebbe a hatalmas küzdelembe még az elszánt magyar pilóták is be akarnak szállni.
Az igazi küzdelem szombaton nyolc szakasszal kezdődik el reggel nyolckor, s a késő estébe nyúlik.
PROLÓG |
Abszolút sorrend: 1. Botka Dávid, Szenner Zsolt (magyar, Mitsuibshi Lancer Evo9) 1:06, 2. Magalhäes, Grave (portugál, Peugeot 207 S2000) és Kopecky, Stary (cseh, Škoda Fabia S2000) 0.2-0.2 mp h., ...5. Kakuszi Zs., Kakuszi Cs. (magyar, Ford Fiesta S2000) 1.8 mp h., ...7. Bútor, Bacigal (magyar, Peugeot 207 S2000) 1.9 mp h. |