Loeb az utolsó szakaszon állt az élre a havas norvég vb-futamon

Vágólapra másolva!
2009.02.13. 21:17
Címkék
Kilenc gyorsasági szakasz után Sebastien Loeb vezet a világbajnokság második viadalán. Ha más versenyről lenne szó, nem is lepődnénk meg ezen, hiszen a francia az utóbbi idők egyik legjobb raliversenyzője, ám az idény egyetlen havas viadalán mégsem tőle vártuk az éllovas pozíciót. Itt ugyanis általában a skandinávok tarolnak.
A hideg természetesen nem tántorította el a rajongókat
Fotó: Reuters
A hideg természetesen nem tántorította el a rajongókat
A hideg természetesen nem tántorította el a rajongókat
Fotó: Reuters
A hideg természetesen nem tántorította el a rajongókat

Most is sokáig így állt a helyzet: Mikko Hirvonen, s ami ennél egy kicsit nagyobb meglepetés a korábbi kétszeres junior világbajnok P-G Andersson sorra gyűjtötte a részsikereket, előbbi magabiztosan tartotta éllovas pozícióját, utóbbi egy délután alatt a tizedikről a hatodik helyre zárkózott fel.

Csakhogy a nap záró szakaszán történt valami. Hirvonen azt mondja, nem taktikázott (nem szántszándékkal maradt le, hogy Loeb takarítsa szombaton az utakat), azt mondja, a hátsó gumijai annyira elhasználódtak, hogy alig tudta pályán tartani az autót…

„Úgy nyomtam a gázt, ahogyan csak tudtam, mégsem voltam képes jobb időeredményre – mondta Hirvonen. – Nem ezt akartam.”

A lényeg, Loeb indul elsőként, mögötte 2.6 másodperces (vagyis elenyésző) hátránnyal következik Hirvonen, őt pedig csapattársa, Jari-Matti Latvala követi, még mindig lőtávolon belül, fél percnél is kevesebb hátránnyal.

„Élvezet ezeken az utakon versenyezni, főleg, hogy ekkora csatát vívunk az élen – vélekedett Loeb. – Vállaltam némi kockázatot, és megérte, mert jó pozícióból várjuk a folytatást.”

A magyar drukkerek számára nyilván az a legérdekesebb, hogy áll a versenyen a két hazánk fia. Nos, nem kell szégyenkezniük, Szabó Gergő a 24., Pénzes Zsolt a 29. helyről várja a folytatást.

Szabó délelőtt elidőzött egy percet valamelyik út széli árokban, ám mázlijára éppen egy olyan helyen csúszott le a pályáról, ahol jó néhány szurkoló állt. „A nézők szakszerű segítségével kerültünk vissza az útra, s attól kezdve kevesebbet rizikóztunk – mondta Szabó. – Az utolsó három szakaszon már eléggé fáradtak voltunk, mert három órát aludtunk az esti szuperspeciális és a váltócsere után, úgyhogy nem bántam, hogy beértünk a célba. Élvezem a havon autózást, ám ami ezzel jár – vagyis a hideg -, azt már kevésbé. A szervizparkban eltörnek a műanyag bilincsek, a fém alkatrészek, hozzányúlsz valamihez és odaragad a kezed. A szervezők szerencsére engedélyezték, hogy a gyorsaságik közti szünetben bakancsot hordhassunk, így legalább nem fagy le a lábunk, ha kiszállunk az autóból…”

Pénzes Zsolt a 29. helyen végzett az első napi időeredmények alapján, bár ő alighanem számíthat némi büntetésre, mert az utolsó összekötő szakaszon késtek néhány percet. Ez azonban eltörpül amellett, hogy a fő célt teljesítette – célba ért a pokoli nehéz verseny első napján. A szervizcsapata azonban nem pihenhetett péntek este, mivel most meg az ő autójában kellett váltót cserélni (kidobálta a második fokozatot).
A verseny szombaton 8 gyorsasági szakasszal folytatódik.

NORVÉG-RALI, A VB 2. FUTAMA

Abszolút sorrend 9 gyorsasági szakasz után: 1. Sebastien Loeb, Daniel Elena (francia, Citroen C4 WRC) 1:13:41.7, 2. Hirvonen, Lehtinen (finn, Ford Focus WRC) 2.6 másodperc hátrány, 3. Latvala, Anttila (finn, Ford Focus WRC) 26.2 mp h., ...24. Szabó Gergő, Köhler Zoltán (magyar, Mitsubishi Lancer Evo9) 13:22.9 p h., ...29. Pénzes Zsolt, Igor Bacigal (magyar, Mitsubishi Lancer Evo9) 14:45.7 p h.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik