Kiderült például, hogy a dízel autóknak jobban kedveznek a péntekihez hasonló gyors pályák, és az is, hogy a fák errefelé nagyon szeretik a versenyautókat. Legalábbis ezt mondta Luc Alphand, aki ugyan nem ütötte meg a Mitsubishijét, de nem tudta nem észrevenni a pálya mentén szanaszét hullott visszapillantó tükröket, lámpákat, és ajtódarabokat, lyukas kerekeket.
A pálya mellé sűrűn ültetett fák szedték az „áldozataikat”, a legnagyobb ezen a napon a gyári VW-csapat német pilótája, Dieter Depping volt, aki hatalmasat esett. Ellenőrzésre kórházba szállították, de az első hírek szerint nem esett komolyabb baja. Úgy látszik, nem múlik el Dakar-széria anélkül, hogy valamelyik Touareg ne törne össze – emlékezhetünk, Magyarországon Giniel de Villiers esett hatalmasat. Ő most jól tartja magát, a harmadik helyen áll az összetettben…
Ez a nap egyébként egyértelműen a ralisok napja volt: nem elég, hogy Sainz iszonyatos tempót diktált a trükkös pályákon (Alphand szerint egyenesen frusztráló volt, amit művelt), támadtak a többiek is. Guerlain Chicherit az autója bal oldalával megtámasztott egy fát és fél percet vesztegelt, amikor az autója az eset után nem akart újraindulni, de még így is szerzett egy második és egy harmadik helyet, az N-csoportos ralivilágbajnok Nasszer al-Attijah pedig a napi második szelektíven maradt el csak hajszálnyival a Sainz mögött.
A magyarok közül egyedüliként versenyben lévő Liszi László, Rack György páros a 21. helyen áll az összetettben – s igazán sajnálhatja, hogy gyorshajtásért több mint félórás büntetést kapott, mert ha az nem lenne, a 14. hely környékén állna…
„Ennyi fát még az életemben nem kerültem ki, mint ezen a napon – mondta Liszi. – Szerencsére az autónkon egyetlen karcolás sincs, bár a második körben már elég nehéz volt menni, mert a nyomok annyira mélyek voltak, hogy ide oda vezették az autót. De az legalább kiderült, hogy a Pajero jól bírja a mély homokot – egyáltalán nem melegedett a nap folyamán, pedig elég küzdelmes volt.”
A motorosoknál továbbra is a helyiek nagy kedvence, Ruben Faria áll az élen – a portugál pilóta remekül használja ki, hogy az ő motorja könnyebb, mint a gyári KTM-eseké, ezeken a technikás pályákon ez nagy előny. A sivatagban meg nyilván a KTM-ek ereje dominál majd, de egyelőre ez Portugália, itt kell gyorsan menni. S Faria tényleg eszelősen gyors. Mögötte majd’ három perccel marad el a kétszeres Dakar-győztes Cyril Despres, aki kezdettől fogva nagyon élvezi a versenyt, annak ellenére is, hogy nem éppen az ő motorjának találták ki. Pénteken például abban lelt örömet, hogy feszegethette a határokat, hogy megpróbálhatta kihozni a motorjából a maximumot…
PAX-RALI, A DAKAR-SZÉRIA
2. ÁLLOMÁS, PORTUGÁLIA Abszolút sorrend a 3. nap után. Autósok: 1. Carlos Sainz, Michel Perin (spanyol, francia, Volkswagen Race Touareg) 8:21:41, 2. Peterhansel, Cottret (francia, Mitsubishi Pajero Evo) 2:21 perc hátrány, 3. De Villiers, Von Zitzewitz (dél-afrikai, német, Volkswagen Race Touareg) 3:19 p h., …21. Liszi László, Rack György (magyar, Mitsubishi Pajero) 2:19:02 óra h. Motorosok: 1. Ruben Faria (portugál, Honda) 9:02:39, 2. Despres (francia, KTM) 2:43 p h., 3. Coma (spanyol, KTM) 4:05 p h. |