Fotó: mediafoto.hu
Spitzmüller Csaba a maximumot hozta ki az autóból
Fotó: mediafoto.hu
Spitzmüller Csaba a maximumot hozta ki az autóból
Esett az eső, mintha dézsából öntenék, aztán meg tíz perc múlva elállt és rá tíz percre már száraz volt az aszfalt. Ember legyen a talpán, aki ilyen körülmények között jól választ gumit. Márpedig valamilyen döntést kénytelenek voltak hozni, lévén a gyorsasági szakaszok sebes tempóban követték egymást.
Ki jobban, ki rosszabbul választott – a végén azonban nemcsak ez döntött.
Voltak kicsúszások, árokjárások (szerencsére súlyos sérülés nem történt), állt a verseny kigyulladt autó miatt, azért, mert felelőtlen suhancok kővel betörték az egyik autó (Drávucz Olivér szélvédőjét), és azért is mert az egyik gyorsasági szakasz mentén a versenyre kirendelt mentőautóban született egy gyermek. Szóval akadtak izgalmak, na!
A legizgalmasabb mégis az első helyért folyó küzdelem volt – Spitzmüller Csaba és Benik Balázs között. Ők ketten osztoztak a szakaszgyőzelmeken: előbbinek hat, utóbbinak kettő jutott, és a nap végén 18.3 másodperc volt közöttük a különbség – Spitzmüller javára.
Pedig a Mitsubishi-pilóta „elgumizta” magát a második körre, ráadásul jól ráijesztettek a nézők, mert Viszlón kitettek elé (nemcsak elé, Benik elé is) egy méretes követ. Kikerülni nem tudta, annyit tehetett, hogy az autó oldalával csúszott neki. Azt mondja, ijesztő érzés volt.
A lényeg mégis az, hogy vezet a versenyben. „Élveztem a csatát, bár olykor úgy éreztem, túl sokat kockáztatok” – mondta.
A címvédő Benik nem tudott sokat kockáztatni, de még keveset se, mert egész nap gondokkal küszködött. Az első körben fogott a fék (márpedig az nem túl haladós), a másodikban meg a motor gyengélkedett. Pedig Benik parádésan választott gumit délutánra, mégsem élvezhette az ebből adódó előnyt. „Akkor sem biztos, hogy elöl lennénk, ha nem lenne gondunk, így meg aztán pláne nehéz a helyzetünk. Az utolsó szakaszon már teljesen elgyengült a motorunk, most keressük a hiba okát” – mondta Benik.
A harmadik helyért is két remek pilóta küzdött: Turi Tamás és Turán Frigyes. Turi végül annak köszönhette az ideiglenes dobogós pozíciót, hogy az öregecske Corollával egyáltalán nem hibázott a csúszós utakon, miközben Turán rosszul választott gumit a második körre, és a végére fék-gondjai is voltak, úgyhogy túl sok biztonságérzete nem lehetett. „Nem vagyok feldobva attól a gondolattól, hogy Turi Tomi bejött elénk, de szombaton lehetőségünk lesz arra, hogy visszaküzdjük magunkat” – mondta Turán.
Tizenegy másodperc köztük a különbség, és még ifjabb Érdi Tibor is lőtávolon belül van (ő is többször megforgott, de volt abszolút második helye is), ami azt jelenti, hogy senki sem dőlhet hátra nyugodtan a versenyzőülésében a szombati 8 gyorsasági előtt…
SZEMEREY TRANSPORT MISKOLC-RALI, AZ OB 2. FUTAMA
Abszolút sorrend 8 gyorsasági szakasz után 1. Spitzmüller Csaba, Kazár Miklós (Hell Racing, Mitsubishi Lancer WRC) 41:28.4 |
2. Benik, Lukács (Benik Motorsport, Ford Focus WRC) 18.3 másodperc hátrány |
3. Turi, Tóth I. (Turi Rally Team, Toyota Corolla WRC) 44.8 mp h. |
Kategóriák, különcsaták
A8. Rossz kezdés, jó folytatás: Hideg Krisztián autója hajnali ötre lett kész, aztán az első körben nem működött a versenyprogram, a pilóta azonban ezt is áthidalta és a nap végére átvette a vezetést. |
N-csoport. Aschenbrenner György szokás szerint utolérhetetlen volt, s nemcsak a kategóriatársak, hanem az A8-as vetélytársak számára is, sőt, WRC-ket is megelőzött és abszolút hatodik. |
Szuper1600. Mindössze egy tizedmásodperc (!) választja el egymástól az éllovas Ollé Sándort és a fiatal csapattárs és trónkövetelő Gyarmati Arielt. Szombaton minden kezdődhet elölről. |