Fotó: Mirkó István
Az utolsó szakaszt már Benik Balázs is sötétben tett meg
Fotó: Mirkó István
Az utolsó szakaszt már Benik Balázs is sötétben tett meg
Kategóriák, különcsaták
A8. Hideg Krisztián a tervek szerint, kockázatmentesen autózva vezet a kategóriában, s estére levonta a következtetést: a kétéves gumi sokkal jobb vízen, mint a négyéves. Megjegyzendő: az abroncsok optimális felhasználása fél-egy év… |
N-csoport. Aschenbrenner György bármely géposztályban áll rajthoz, biztosra vehető a jó szereplése. Ezúttal is ott lohol a topautók nyomában, és egyedül a korábbi bajnok Matics Mihály tudja tartani vele a lépést. |
S1600. Kakuszi Zsolt váltóelektronikai gondokkal küszködött, de így is tartotta vezető pozícióját, megelőzve a hazánkban vendégszereplő Európa-bajnokot, a korábbi vb-menő Simon Jean-Josephet. |
Jaj ne, ne, ne, ne! – ordított a fiatalember, miközben a kezében tartott mobiltelefonnal hihetetlen lélekjelenlétről téve tanúbizonyságot, rögzítette az eseményeket. A történések középpontjában Spitzmüller Csaba állt, aki két kerékre állva, a Mitsubishi tetejével közelítette meg a domboldalt.
Az utolsó pillanatban aztán mégsem fordult át a kocsi, hanem valahogy visszatalált az útra, és mintha mi sem történt volna, Spici egyes fokozatba kapcsolt, és már ment is tovább.
Kétségtelenül a nap egyik legnagyobb kalandja volt, és bár Spitzmüller jól ráijesztett saját magára, ettől függetlenül az első kör után még vezetett a versenyben. Fülig ért a szája, hihetetlenül élvezte, hogy újra a Mitsubishi WRC-ben ül, a nap végén azonban gondjai támadtak – az utolsó két gyorsasági szakaszon a sebességváltóban nem volt ötödik fokozat –, így az ötödik pozícióba csúszott vissza.
A nap végén, sőt, már a negyedik gyorsasági szakasztól a háromszoros abszolút bajnok Benik Balázs vezetett a versenyben, pedig ha valakinek, neki aztán nem volt könnyű napja. Nemcsak a stopperrel küzdött, nemcsak az ellenfelekkel, hanem saját magával is. Persze, nem panaszkodott, hiszen ő vállalta, hogy csúnyán megégett kézfejjel (még a hét elején ömlött rá forró olaj) is vállalja a szereplést, de a minden egyes kör után kötést kellett cserélni, s aki akkor látta az arcát (pláne a kezét), az fejet hajtott előtte. (Ő maga csak annyit mondott: „Jól jön majd az esti pihenés…”)
Benik „szenvedései” azonban nem voltak hiábavalók, hiszen a negyedik gyorsaságin az élre állt és vezető pozícióját a nap végéig meg is tartotta. Az utolsó szakaszig, amelyet ködben és vaksötétben tartottak meg este nyolc körül, és amely nem éppen klasszikus módon ért véget. A nagy ködben Pethő István beesett az árokba, így törölték a szakaszt, az utána következők átlagidőt kaptak.
Benik helyezésén azonban ez mit sem változtatott, igaz, nem lehet kifejezetten nyugodt, hiszen a korábban szintén bajnok Turi Tamás szorosan (12 másodperc hátránnyal) ott liheg a nyomában. Turi szereplése kissebfajta csoda, hiszen tízéves Corollája elvileg nem predesztinálná erre a pozícióra. A pilóta azonban azon kevesek közé tartozott, akik nem hibáztak ezen a napon (egy korai rajtot leszámítva), és ez abszolút második helyet ért. „Nem kockáztatok, abból nem lehet baj” – szögezte le Turi.
Az ideiglenes dobogós helyek közül az utolsó sorsa a záró szakaszon dőlt el.
Miután Spitzmüller visszacsúszott Turán Frigyesé lett a harmadik pozíció, pedig neki is volt defektje, sőt az árkot is megjárta, de nem csalódott, hiszen egyelőre csak ismerkedik a Peugeot-val. A negyedik pozícióban Herczig Norbert érkezett: ő defekt miatt másfél perc hátrányba került már a nap elején, így azt hitte, ez a hajó már elment. A hajó azonban nem ment el, sőt, a nap előre haladtával egyre közelebb került. Herczig a sírból hozta vissza a saját dobogós esélyeit.
A WRC-pilóták közül a legrosszabbul ifj. Érdi Tibor járt, aki kicsúszott a pályáról és kiesett a versenyből.
A verseny vasárnap hat gyorsasági szakasszal ér véget.
START AUTÓ-RALI, AZ OB 1. FUTAMA, EGER
Abszolút sorrend 8 gyorsasági szakasz után: 1. Benik Balázs, Lukács József (Benik Motorsport, Ford Focus WRC) 52:09.8, 2. Turi, Tóth I. (Turi Team, Toyota Corolla WRC) 12.1 másodperc hátrány, 3. Turán, Benics (Planet Turán SE, Peugeot 307 WRC) 46.9 mp h. |