Jacques Villeneuve visszatérne a száguldó cirkuszba, s ezt annyira komolyan gondolja, hogy elkezdett csapatot keresni magának a következő szezonra. Az 1997-ben világbajnoki címet szerző kanadai pilóta az utóbbi néhány versenyen már ott volt, s néhány csapattal arról tárgyalt, hogy jövőre esetleg visszatérne. Részint tetszenek neki az új autók és a tervezett szabályváltoztatások, másrészt messze van még attól, hogy szögre akassza a bukósisakját.
„Autóversenyző vagyok, és mindig az is leszek – mondta Villeneuve az Autosprintnek. – Ezért is keresek helyet magamnak a Formula–1-ben. A vezetés az egyetlen, ami igazán érdekel, s a mostani zűrzavaros helyzet a segítségemre van. Kevesebb lesz a tesztlehetőség, ez a tapasztalt pilóták malmára hajtja a vizet. Nem tudom, mi történik, de kész vagyok a visszatérésre.”
Villeneuve azt is elmondta, szerinte a mostani autók versenye sokkal látványosabb, és még inkább az lesz jövőre. Arról nem beszélve, hogy vezetni is élvezetesebb lesz őket, s mivel nem lehet majd verseny közben tankolni, s az elektronikának is kisebb szerep jut, a pilóták többet csúszkálnak – a szurkolók nagy örömére.
„Már tíz évvel ezelőtt azt mondtam: szüntessék meg a boxkiállásokat, vezessék be újra a slick gumikat, és vegyék ki az autókból az elektronikát. Csak azt sajnálom, hogy a boxkiállások során még mindig lehet majd gumit cserélni, így jó néhány olyan akciótól fosztják meg a közönséget, amely az üzemanyag fogyásából adódna. Érdekes lesz látni, hogy néhányan gumicsere nélkül akarják letudni a versenyt, s talán lassabban mennek, miközben mások kimennek kerékcserére, s csökkentik a különbséget. Izgalmasabb futamok várhatók” – jósolta Villeneuve.
Amikor arról kérdezték, miért lett újra a Formula–1 nagy rajongója, a kanadai pilóta azt válaszolta, azért, mert újra számít az emberi tényező, nem úgy, mint a múltban, és jobban meg kell dolgozni a sikerért.
„Amikor elhagytam a cirkuszt, már egyáltalán nem volt szórakoztató. Pontosabban a száguldást mindig élveztem, de a pályán kívüli hangulat elég rossz volt. Szókimondó ember vagyok, és a vége felé már voltak gondjaim emiatt. Pedig szerintem hiányoznak ezek a szókimondó emberek a boxutcából – ebből a szempontból unalmasabb lett a cirkusz. Senki sem beszél őszintén, ezért is veszítette el szurkolóit a sportág. Ők gladiátorokat akarnak látni, nem pedig olyan embereket, akik látszólag mind szeretik egymást. A realitás az, hogy mindenki le akarja győzni a másikat” – mondta Villeneuve.
Miközben a kanadai visszatérése kétségtelenül színt hozhatna a száguldó cirkuszba, a fudzsi pálya kiszállása színt visz el. A Toyota gazdasági nehézségekre hivatkozva ugyanis lemondott a Formula–1-es Japán Nagydíj rendezési jogáról. A világbajnokság történe-tében először ez a pálya adott helyet a japán futamnak, de Gilles Villeneuve 1976-os balesete után (amelynek során két szurkoló meghalt) kikerült a naptárból. 1987-től Szuzukában tartották a versenyeket, de egy új megállapodás szerint Fudzsiban minden páros, Szuzukában minden páratlan évben rendeztek volna F1-es futamot. Nos, az újjáépített pálya visszatérése nem volt hosszú életű.